#smrgKİTABEVİ Yağmurdan Doluya Cidal Sandar -
2. Meşrutiyet dönemi ve sonrasında tiyatroyla ilgilenmeye başlayan Mehmed Rauf, sadece oyun yazmakla kalmadı; Sahne-i Osmaniyye ve Darülbedayi'nin yönetim kurullarında da yer aldı.
Özellikle Fransız edebiyatından oyun adapteleri yaptı. Bunun yanı sıra üçü telif, biri Halid Ziya'nın Ferdi ve Şürekası romanından uyarlama olmak üzere dört tiyatro oyunu kaleme aldı.
Yağmurdan Doluya, Cidal ve Sansar adlı bu oyunların neredeyse hepsinin Darülbedayi tarafından sahnelenmesi, Mehmed Rauf'un eserlerini sadece okunmak için yazmadığının kanıtıdır. Mehmed Rauf, bir Serveti Fünun yazarı olarak -topluluğun diğer yazarlarına göre sade olsa da- ağır ve süslü bir edebi dile sahiptir.
Bu eserlerin, tiyatro meraklılarına olduğu kadar Türk Dili ve Edebiyatı, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji gibi bölümlerde okuyan öğrencilere de kaynaklık edeceğine inanıyoruz. - Eda Deniz Okuyucu
2. Meşrutiyet dönemi ve sonrasında tiyatroyla ilgilenmeye başlayan Mehmed Rauf, sadece oyun yazmakla kalmadı; Sahne-i Osmaniyye ve Darülbedayi'nin yönetim kurullarında da yer aldı.
Özellikle Fransız edebiyatından oyun adapteleri yaptı. Bunun yanı sıra üçü telif, biri Halid Ziya'nın Ferdi ve Şürekası romanından uyarlama olmak üzere dört tiyatro oyunu kaleme aldı.
Yağmurdan Doluya, Cidal ve Sansar adlı bu oyunların neredeyse hepsinin Darülbedayi tarafından sahnelenmesi, Mehmed Rauf'un eserlerini sadece okunmak için yazmadığının kanıtıdır. Mehmed Rauf, bir Serveti Fünun yazarı olarak -topluluğun diğer yazarlarına göre sade olsa da- ağır ve süslü bir edebi dile sahiptir.
Bu eserlerin, tiyatro meraklılarına olduğu kadar Türk Dili ve Edebiyatı, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji gibi bölümlerde okuyan öğrencilere de kaynaklık edeceğine inanıyoruz. - Eda Deniz Okuyucu