#smrgKİTABEVİ Ahlak ve Ötesi -

Stok Kodu:
1199073795
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
168 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Çeviren:
Aliye Çınar
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199073795
459684
Ahlak ve Ötesi -
Ahlak ve Ötesi - #smrgKİTABEVİ
0.00
Değer biçenden bağımsız "mutlak değerler" varsa, bunların mutlaklıklarının kaynağı nedir? Bunlar nasıl keşfedilecek, gerçeklikle nasıl ilişkilendirilecek ve onların ontolojik statüleri ne olacaktır? Bu sorular doğal olarak, değer teorisinin kaçınmaya çalıştığı bir duruma, bir varlık doktrinine, bir ontolojiye işaret eder. Çünkü değerler, sadece hakikate kök saldığı zaman, gerçeklikleri vardır. Onların geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Doğrusu Varlık, değeri önceler, ancak değer varlığı tamamlar. Bu nedenle, mutlak değerleri araştırmasında değer teorisi, varlıktaki değerlerin kaynağının ontolojik temeline geri gönderir.

Hikmetin bilgisi, ahlâkî eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düşünülemez. Çünkü o, kendi içinde kısmen ahlâkî eylemin bir sonucudur. Bilge olmak için iyi olmak gerektiğinden, erdemlilik hikmetin bir sonucu değildir. Bu nedenle, bilginin erdemi yarattığını söyleyen Sokratesçi iddia, bütün bir kişiyi kuşatan bilgi olarak yorumlanmalıdır. Öyle ki, ahlâkî bir akt ile birleştirilen bilişsel akt, daha çok ahlâkî aktları ve daha fazla bilgiyi doğurabilir. (Arka kapaktan)

Değer biçenden bağımsız "mutlak değerler" varsa, bunların mutlaklıklarının kaynağı nedir? Bunlar nasıl keşfedilecek, gerçeklikle nasıl ilişkilendirilecek ve onların ontolojik statüleri ne olacaktır? Bu sorular doğal olarak, değer teorisinin kaçınmaya çalıştığı bir duruma, bir varlık doktrinine, bir ontolojiye işaret eder. Çünkü değerler, sadece hakikate kök saldığı zaman, gerçeklikleri vardır. Onların geçerlilikleri ontolojik temellerinin bir ifadesidir. Doğrusu Varlık, değeri önceler, ancak değer varlığı tamamlar. Bu nedenle, mutlak değerleri araştırmasında değer teorisi, varlıktaki değerlerin kaynağının ontolojik temeline geri gönderir.

Hikmetin bilgisi, ahlâkî eylemin sebebi gibi sadece tek yönlü olarak düşünülemez. Çünkü o, kendi içinde kısmen ahlâkî eylemin bir sonucudur. Bilge olmak için iyi olmak gerektiğinden, erdemlilik hikmetin bir sonucu değildir. Bu nedenle, bilginin erdemi yarattığını söyleyen Sokratesçi iddia, bütün bir kişiyi kuşatan bilgi olarak yorumlanmalıdır. Öyle ki, ahlâkî bir akt ile birleştirilen bilişsel akt, daha çok ahlâkî aktları ve daha fazla bilgiyi doğurabilir. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat