Kültürümüzdeki en yerleşik ve belki de en eski aylak tipi Keloğlan'dır. Raj Kapoor'un 1951'de çevirdiği Avare filminin Türkiye'de gösteriminden sonra Türk'sinemasında bir avare tiplemesi akımı başlamıştır. Keloğlan ve Yeşilçam avareleri arasında benzerlik vardır her iki ortamda da avare tip bir kahramandır. Avarelik anlamındaki kelimelerin çeşidi kökeni metin örnekleri de kültürümüzün avareliği her dönemde barındırdığına bir işarettir. Avare vesilesiyle boş zaman kavramı zamanın neyle dolması gerektiği marjinalleşmeye yaklaşımlar üzerine değerlendirmelerimizi gözden geçirebiliriz.
Kültürümüzdeki en yerleşik ve belki de en eski aylak tipi Keloğlan'dır. Raj Kapoor'un 1951'de çevirdiği Avare filminin Türkiye'de gösteriminden sonra Türk'sinemasında bir avare tiplemesi akımı başlamıştır. Keloğlan ve Yeşilçam avareleri arasında benzerlik vardır her iki ortamda da avare tip bir kahramandır. Avarelik anlamındaki kelimelerin çeşidi kökeni metin örnekleri de kültürümüzün avareliği her dönemde barındırdığına bir işarettir. Avare vesilesiyle boş zaman kavramı zamanın neyle dolması gerektiği marjinalleşmeye yaklaşımlar üzerine değerlendirmelerimizi gözden geçirebiliriz.