Felsefelogos Sayı 55: Dosya: Sinemanın Felsefesi - Sayı: 55

Hazırlayan:
Thomas Elsaesser, Özcan Yılmaz Sütçü, Todd McGowan, Aslı Daldal
Stok Kodu:
1199174476
Boyut:
15x24
Sayfa Sayısı:
301 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199174476
560592
Felsefelogos Sayı 55: Dosya: Sinemanın Felsefesi - Sayı: 55
Felsefelogos Sayı 55: Dosya: Sinemanın Felsefesi - Sayı: 55
0.00
Felsefe, son yıllarda sinemayı da kendine konu edinmeye başladı. Felsefenin diğer bilimlerle kurduğu ilişkiyi, belki de sinemanın diğer altı ana sanat dalı ile kurduğu ilişkiyle birlikte düşünebiliriz. Sinemanın bir sanat dalı olup olmadığı, sanatsal ve estetik değeri, yedinci sanat olarak anlamı halen tartışılan konulardır. Ancak tıpkı felsefenin diğer bilimlerle kurduğu ilişki gibi, sinemanın da diğer sanat dallarının tümüyle ilişki kurarak, onları bir tür kurgusal zaman-mekan bütünlüğü içerisinde bir araya getirip, ayrıştırarak ya da seçmeci kurgular yaratarak kendi sanatsal janrını var ettiğini söylemek mümkün.

Sinema, diğer sanat dallarını referanslarla kendi üretiminin içerisine taşıyan ancak onlardan da bağımsız olabilen bir tür yedinci sanattır. felsefelogos bu gerekçeyle “sinemanın felsefesi”ni dosya konusu olarak işliyor. Son dönemde gerek süreli yayın, gerek telif çalışma gerekse de çeviri kanalıyla sinema çalışmaları görünürlük kazanıyor. Bu olumlu girişimlere rağmen sinemanın neliğine dair felsefeden yapılan çalışmalar maalesef henüz kısıtlı sayıda. felsefelogos, bahsedilen bu eksikliği gidermek için mütevazı bir katkı sunmayı amaçlıyor.

İÇİNDEKİLER

Uluğ Nutku'nun ardından

Thomas Elsaesser - Erlebnis ve erfahrung arasında: benjamin ile sinema deneyimi

Özcan Yılmaz Sütçü - Dünya ve insan imgesi: sinematografik inanç

Todd McGowan - Sinematik nesnenin tekilliği

Aslı Daldal -Zoon politikon'dan nietzche'ye siyaset felsefesi ve sinema : pasolini, godard, demirkubuz

Kriss Ravetto - Mito-poetik sinema

Özcan Yılmaz Sütçü - Düşüncenin şiddeti: stanley kubrick

E. Aras Ergüneş - Tarihin sınırları: angelopoulos ve maddeci tarih anlayışı

Heide Schlüpmann - Yaşamda kalmanın öznesi: kracauer'in film kuramı üzerine

Özetler/Abstracts

Felsefe, son yıllarda sinemayı da kendine konu edinmeye başladı. Felsefenin diğer bilimlerle kurduğu ilişkiyi, belki de sinemanın diğer altı ana sanat dalı ile kurduğu ilişkiyle birlikte düşünebiliriz. Sinemanın bir sanat dalı olup olmadığı, sanatsal ve estetik değeri, yedinci sanat olarak anlamı halen tartışılan konulardır. Ancak tıpkı felsefenin diğer bilimlerle kurduğu ilişki gibi, sinemanın da diğer sanat dallarının tümüyle ilişki kurarak, onları bir tür kurgusal zaman-mekan bütünlüğü içerisinde bir araya getirip, ayrıştırarak ya da seçmeci kurgular yaratarak kendi sanatsal janrını var ettiğini söylemek mümkün.

Sinema, diğer sanat dallarını referanslarla kendi üretiminin içerisine taşıyan ancak onlardan da bağımsız olabilen bir tür yedinci sanattır. felsefelogos bu gerekçeyle “sinemanın felsefesi”ni dosya konusu olarak işliyor. Son dönemde gerek süreli yayın, gerek telif çalışma gerekse de çeviri kanalıyla sinema çalışmaları görünürlük kazanıyor. Bu olumlu girişimlere rağmen sinemanın neliğine dair felsefeden yapılan çalışmalar maalesef henüz kısıtlı sayıda. felsefelogos, bahsedilen bu eksikliği gidermek için mütevazı bir katkı sunmayı amaçlıyor.

İÇİNDEKİLER

Uluğ Nutku'nun ardından

Thomas Elsaesser - Erlebnis ve erfahrung arasında: benjamin ile sinema deneyimi

Özcan Yılmaz Sütçü - Dünya ve insan imgesi: sinematografik inanç

Todd McGowan - Sinematik nesnenin tekilliği

Aslı Daldal -Zoon politikon'dan nietzche'ye siyaset felsefesi ve sinema : pasolini, godard, demirkubuz

Kriss Ravetto - Mito-poetik sinema

Özcan Yılmaz Sütçü - Düşüncenin şiddeti: stanley kubrick

E. Aras Ergüneş - Tarihin sınırları: angelopoulos ve maddeci tarih anlayışı

Heide Schlüpmann - Yaşamda kalmanın öznesi: kracauer'in film kuramı üzerine

Özetler/Abstracts

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat