#smrgSAHAF Felsefenin Arka Merdiveni -

Stok Kodu:
1199028005
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
350 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2001
Çeviren:
Yusuf Yazar
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199028005
414100
Felsefenin Arka Merdiveni -
Felsefenin Arka Merdiveni - #smrgSAHAF
0.00
Wilhelm Weischedel, bilgince yazılmış, ama güç anlaşılır olan bir sürü felsefe literatürünü bir yana iterek birçok filozofun düşünce sistemini ve hayat eserinin özünü alışılmamış bir tarzda o kadar güzel birbirine bağlamaktadır ki, bu üslupla, karşısına çıkan karmaşık meseleleri kolayca anlaşılır hale getirmiştir. Felsefenin Arka Merdiveni, okuyucuyu anekdotlarla hafifletilmiş girişlerin berrak yolundan geçirerek bir ön bilgiyi şart koşmadan doğrudan ele aldığı filozofun düşüncesinin merkezine götürmektedir. (Tanıtım Bülteninden) 1199028005, Wilhelm Weischedel, Felsefenin Arka Merdiveni - , İz Yayıncılık, , , #smrgÇEVİRİ, Felsefe, , , , , , , , 0 1 Sedat Umran 14x20 368 s. İstanbul 2009 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 28006 1199028006 #smrgSAHAF Modernliğin Sonu: Postmodern Kültürde Nihilizm ve Hermenötik - 0 0,00 0 TL 1 n Felsefe Gianni Vattimo İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028006.jpg 1199028006, Gianni Vattimo, Modernliğin Sonu: Postmodern Kültürde Nihilizm ve Hermenötik - , İz Yayıncılık, , , #smrgÇEVİRİ, Felsefe, , , , , , , , 0 1 Çev. Şehabettin Yalçın 14x20 224 s. İstanbul 1999 1 Karton Kapak 1. Hamur Türkçe 1 0 KİTAP 28007 1199028007 #smrgSAHAF Psikiyatri Tarihi - 0 0,00 0 TL 1 n Psikoloji / Ruhbilim Ali Nahit Babaoğlu Okuyan Us http://cloud.dokuzsoft.com/1199028007.jpg İlkçağlarda iki ruhsal bozukluk tanımlanmıştı: Çılgınlık ve epilepsi. Bugün psikiyatri uzmanları ruhsal bozuklukların sınıflamalarını ancak kalın kitaplara, yüzlerce başlık altında sığdırabiliyorlar.

Pekiyi aradan geçen zamanda nelere oldu? İnsan mı değişti, bilim mi? Yoksa insan-bilim ilişkisi mi? Ruhsal hastalıklar mı arttı, hastalık tanımlamaları mı? Psikiyatri doğru noktaya mı geldi, “insan”dan uzaklaştı mı? Artık hepimiz hasta mıyız? Psikiyatrinin yetki sınırları nerede başlıyor, nerede bitiyor?

Bu kitap, sıradan bir psikiyatri tarihi kitabı değil. Bir psikiyatri uzmanı, psikiyatri tarihine alternatif bir açıdan ve eleştirel bir gözle bakıyor.

İlkçağ insanından günümüz insanına uzanan yolda göreceksiniz ki, psikiyatri, Freud'dan önce de vardı. Hatta binlerce yıl önce... 1199028007, Ali Nahit Babaoğlu, Psikiyatri Tarihi - , Okuyan Us, , , #smrgTELİF, Psikoloji / Ruhbilim, Psikiyatri, , , , , , , 0 1 16x24 331 s. İstanbul 2002 1 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 1 0 KİTAP 28008 1199028008 #smrgSAHAF Osmanlı Siyasi Kurumları: Klâsik Dönem - 0 0,00 0 TL 0 n Tarih Şükrü Karatepe İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028008.jpg Osmanlı Devleti'nin siyasî yapısı XIV. ve XV. yüzyıllarda hızla gelişerek XVI. yüzyılda en mükemmel haline erişti. Tarihçiler bu dönemi Klasik Dönem olarak adlandırmaktadır. Osmanlı Devleti'nin klasik dönemdeki siyasî yapısı ve organları, daha önceki Türk ve İslâm devletlerinin yüzlerce yıllık deneyim ve birikimlerine dayanmaktadır. Bu kurumlar her türlü gelişme ve değişmeye açık tutulduğu başlangıç dönemlerinde toplumun ihtiyaçlarını yeterli derecede karşılayarak, müşterek hayatın düzen içerisinde sürekliliğini sağladılar. Osmanlı siyasi kurumları; biri eski Türk devlet geleneği, diğeri ise İslâm Devleti ve siyasi kurumları olmak üzere iki temel kaynaktan besleniyordu. Siyasi egemenliği kullanan en yetkili makam padişah, diğerleri ise padişahın genel vekili olan sadrazam ile divân-ı hümâyun'du. Henüz değişmeye başlamamış bir dünyada, merkezî idarenin mutlak egemenliğine dayanan bu siyasî yapı içinde, değişik unsurlardan oluşan kozmopolit ve kalabalık bir nüfus barışı içerisinde yönetilebiliyordu. Ancak, batı dünyasında başlayan gelişmeler etkisini gösterince, geleneksel siyasî yapı yetersiz kalmaya başladı ve giderek yerini kademeli olarak batı kurumlarına terketti. Doç. Dr. Şükrü Karatepe'nin elinizdeki kitabı, Osmanlı Devleti'nin siyasî kurumlarını tanıma yolunda bir ilk adım sayılabilir. (Arka kapaktan) 1199028008, Şükrü Karatepe, Osmanlı Siyasi Kurumları: Klâsik Dönem - , İz Yayıncılık, , , #smrgTELİF, Tarih, Osmanlı Devleti, , , , , , , 0 1 14x21 180 s. İstanbul 2004 4 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 28009 1199028009 #smrgKİTABEVİ Gösteri Çağı Çocukları: İletişim Toplumunda Medya Sarmalı - 99 22,00 30 TL 1 y Medya / Basın / İletişim Mustafa Ruhi Şirin İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028009.jpg Modern toplumu belirleyen ve iletişim göstergelerine yön veren enformasyon, çocuk dünyasını nasıl etkiliyor? Çocuklar, iletişim dünyasını oyuncaklı, eğlenceli bir dünya gibi mi, telefonun ucundaki sanal bir dünya gibi mi algılıyorlar? Yoksa yetişkinler gibi, iletişim araçlarına kafa tutmaktan mı hoşlanıyorlar? İletişim hızı çocuklar için ne anlama geliyor? İletişim toplumunda bilgi üreten mi, yoksa bilgi tüketen bir çocukluk mu oluşuyor? Kim daha çok iletişim aracı kullanıyor? Çocuklar mı, yetişkinler mi? En çok kullanılan iletişim aracı niçin televizyondur? Evlerimiz bilgisayar çöplüğüne dönüşecek mi? Niçin çocuk oyuncakları da sanallaştı? İletişim ortamı aileyi, okulu, sosyal ve kültürel çevreyi hangi yönde etkiliyor? Çocuklar radyo mu dinliyor paranın sesini mi? Televizyon niçin çocuk haberlerini en pahalıya satar? Din, iletişim araçlarının kör noktası mıdır? Enformasyon mu, gösteri arenası mı? Çocuğun iletişim araçlarını kullanma hakkı ne anlama gelmektedir? İletişim dünyasındaki tekelleşme çocukluğa nasıl yansıyor? Gösteri Çağı Çocukları, iletişim toplumunda yeni çocukluğu yorumluyor. (Arka Kapak) 9789753553582, Mustafa Ruhi Şirin, Gösteri Çağı Çocukları: İletişim Toplumunda Medya Sarmalı - , İz Yayıncılık, , , #smrgTELİF, Medya / Basın / İletişim, , , , , , , , 0 1 14x20 152 s. İstanbul 1999 2 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 28010 1199028010 #smrgSAHAF Bilgi ve Kutsal - 0 0,00 0 TL 1 n Felsefe Seyyid Hüseyin Nasr İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028010.jpg Bilgi ve Kutsal, Seyyid Hüseyin Nasr'ın en önemli eserlerinden biridir. Metnini, 1981 yılında verdiği Gifford Lectures" oluşturmaktadır. Kendisi Batı dünyasının din hakkındaki bu en ünlü ve itibarlı konferansına katılan ilk müslümandır. Eser, Almanca ve Fransızcaya da tercüme edilmiş ve geniş yankı uyandırmıştır. Bilgi ve Kutsal, yazarının Batı, Doğu ve İslam Geleneklerine vukufiyetini kanıtlamakla kalmaz, onun aynı zamanda büyük bir mütefekkir olduğunu da ortaya koyar. Bilginin kutsal fikri ve tecrübesinden koparıldığı çağımızda, Nasr, bu sonucu doğuran zihni serüveni başarıyla tasvir etmekte ve bu sürecin öncü fikirlerini derin bir eleştiriye tabi tutmaktadır. Yazara göre Geleneğin çağlar boyu kalbinde yaşattığı "Hikmet", modern insan için tam anlamıyla bir "yitik"tir. Bu yitiriş yahut unutuş onu bütün entellektüel çabanın temeli olabilecek hakiki bir metafizik öğretiden mahrum etmiştir. Yapılacak iş, Geleneği yani "Perennial Hikmet"i yeniden keşfetmek, böylece akıl, bilim ve hakikat tasavvurlarını sağlam esaslara dayandırmaktır. Bu da herşeyden önce İslam tefekkür geleneğinde "zevki hikmet" denilen "sapiental" bilgiye marifet kesbedip bilgi ile kutsal arasındaki ilişkinin bir kez daha farkına varmaktır. (Arka Kapak)

Wilhelm Weischedel, bilgince yazılmış, ama güç anlaşılır olan bir sürü felsefe literatürünü bir yana iterek birçok filozofun düşünce sistemini ve hayat eserinin özünü alışılmamış bir tarzda o kadar güzel birbirine bağlamaktadır ki, bu üslupla, karşısına çıkan karmaşık meseleleri kolayca anlaşılır hale getirmiştir. Felsefenin Arka Merdiveni, okuyucuyu anekdotlarla hafifletilmiş girişlerin berrak yolundan geçirerek bir ön bilgiyi şart koşmadan doğrudan ele aldığı filozofun düşüncesinin merkezine götürmektedir. (Tanıtım Bülteninden) 1199028005, Wilhelm Weischedel, Felsefenin Arka Merdiveni - , İz Yayıncılık, , , #smrgÇEVİRİ, Felsefe, , , , , , , , 0 1 Sedat Umran 14x20 368 s. İstanbul 2009 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 28006 1199028006 #smrgSAHAF Modernliğin Sonu: Postmodern Kültürde Nihilizm ve Hermenötik - 0 0,00 0 TL 1 n Felsefe Gianni Vattimo İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028006.jpg 1199028006, Gianni Vattimo, Modernliğin Sonu: Postmodern Kültürde Nihilizm ve Hermenötik - , İz Yayıncılık, , , #smrgÇEVİRİ, Felsefe, , , , , , , , 0 1 Çev. Şehabettin Yalçın 14x20 224 s. İstanbul 1999 1 Karton Kapak 1. Hamur Türkçe 1 0 KİTAP 28007 1199028007 #smrgSAHAF Psikiyatri Tarihi - 0 0,00 0 TL 1 n Psikoloji / Ruhbilim Ali Nahit Babaoğlu Okuyan Us http://cloud.dokuzsoft.com/1199028007.jpg İlkçağlarda iki ruhsal bozukluk tanımlanmıştı: Çılgınlık ve epilepsi. Bugün psikiyatri uzmanları ruhsal bozuklukların sınıflamalarını ancak kalın kitaplara, yüzlerce başlık altında sığdırabiliyorlar.

Pekiyi aradan geçen zamanda nelere oldu? İnsan mı değişti, bilim mi? Yoksa insan-bilim ilişkisi mi? Ruhsal hastalıklar mı arttı, hastalık tanımlamaları mı? Psikiyatri doğru noktaya mı geldi, “insan”dan uzaklaştı mı? Artık hepimiz hasta mıyız? Psikiyatrinin yetki sınırları nerede başlıyor, nerede bitiyor?

Bu kitap, sıradan bir psikiyatri tarihi kitabı değil. Bir psikiyatri uzmanı, psikiyatri tarihine alternatif bir açıdan ve eleştirel bir gözle bakıyor.

İlkçağ insanından günümüz insanına uzanan yolda göreceksiniz ki, psikiyatri, Freud'dan önce de vardı. Hatta binlerce yıl önce... 1199028007, Ali Nahit Babaoğlu, Psikiyatri Tarihi - , Okuyan Us, , , #smrgTELİF, Psikoloji / Ruhbilim, Psikiyatri, , , , , , , 0 1 16x24 331 s. İstanbul 2002 1 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 1 0 KİTAP 28008 1199028008 #smrgSAHAF Osmanlı Siyasi Kurumları: Klâsik Dönem - 0 0,00 0 TL 0 n Tarih Şükrü Karatepe İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028008.jpg Osmanlı Devleti'nin siyasî yapısı XIV. ve XV. yüzyıllarda hızla gelişerek XVI. yüzyılda en mükemmel haline erişti. Tarihçiler bu dönemi Klasik Dönem olarak adlandırmaktadır. Osmanlı Devleti'nin klasik dönemdeki siyasî yapısı ve organları, daha önceki Türk ve İslâm devletlerinin yüzlerce yıllık deneyim ve birikimlerine dayanmaktadır. Bu kurumlar her türlü gelişme ve değişmeye açık tutulduğu başlangıç dönemlerinde toplumun ihtiyaçlarını yeterli derecede karşılayarak, müşterek hayatın düzen içerisinde sürekliliğini sağladılar. Osmanlı siyasi kurumları; biri eski Türk devlet geleneği, diğeri ise İslâm Devleti ve siyasi kurumları olmak üzere iki temel kaynaktan besleniyordu. Siyasi egemenliği kullanan en yetkili makam padişah, diğerleri ise padişahın genel vekili olan sadrazam ile divân-ı hümâyun'du. Henüz değişmeye başlamamış bir dünyada, merkezî idarenin mutlak egemenliğine dayanan bu siyasî yapı içinde, değişik unsurlardan oluşan kozmopolit ve kalabalık bir nüfus barışı içerisinde yönetilebiliyordu. Ancak, batı dünyasında başlayan gelişmeler etkisini gösterince, geleneksel siyasî yapı yetersiz kalmaya başladı ve giderek yerini kademeli olarak batı kurumlarına terketti. Doç. Dr. Şükrü Karatepe'nin elinizdeki kitabı, Osmanlı Devleti'nin siyasî kurumlarını tanıma yolunda bir ilk adım sayılabilir. (Arka kapaktan) 1199028008, Şükrü Karatepe, Osmanlı Siyasi Kurumları: Klâsik Dönem - , İz Yayıncılık, , , #smrgTELİF, Tarih, Osmanlı Devleti, , , , , , , 0 1 14x21 180 s. İstanbul 2004 4 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 28009 1199028009 #smrgKİTABEVİ Gösteri Çağı Çocukları: İletişim Toplumunda Medya Sarmalı - 99 22,00 30 TL 1 y Medya / Basın / İletişim Mustafa Ruhi Şirin İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028009.jpg Modern toplumu belirleyen ve iletişim göstergelerine yön veren enformasyon, çocuk dünyasını nasıl etkiliyor? Çocuklar, iletişim dünyasını oyuncaklı, eğlenceli bir dünya gibi mi, telefonun ucundaki sanal bir dünya gibi mi algılıyorlar? Yoksa yetişkinler gibi, iletişim araçlarına kafa tutmaktan mı hoşlanıyorlar? İletişim hızı çocuklar için ne anlama geliyor? İletişim toplumunda bilgi üreten mi, yoksa bilgi tüketen bir çocukluk mu oluşuyor? Kim daha çok iletişim aracı kullanıyor? Çocuklar mı, yetişkinler mi? En çok kullanılan iletişim aracı niçin televizyondur? Evlerimiz bilgisayar çöplüğüne dönüşecek mi? Niçin çocuk oyuncakları da sanallaştı? İletişim ortamı aileyi, okulu, sosyal ve kültürel çevreyi hangi yönde etkiliyor? Çocuklar radyo mu dinliyor paranın sesini mi? Televizyon niçin çocuk haberlerini en pahalıya satar? Din, iletişim araçlarının kör noktası mıdır? Enformasyon mu, gösteri arenası mı? Çocuğun iletişim araçlarını kullanma hakkı ne anlama gelmektedir? İletişim dünyasındaki tekelleşme çocukluğa nasıl yansıyor? Gösteri Çağı Çocukları, iletişim toplumunda yeni çocukluğu yorumluyor. (Arka Kapak) 9789753553582, Mustafa Ruhi Şirin, Gösteri Çağı Çocukları: İletişim Toplumunda Medya Sarmalı - , İz Yayıncılık, , , #smrgTELİF, Medya / Basın / İletişim, , , , , , , , 0 1 14x20 152 s. İstanbul 1999 2 Karton Kapak 3. Hamur Türkçe 4 0 KİTAP 28010 1199028010 #smrgSAHAF Bilgi ve Kutsal - 0 0,00 0 TL 1 n Felsefe Seyyid Hüseyin Nasr İz Yayıncılık http://cloud.dokuzsoft.com/1199028010.jpg Bilgi ve Kutsal, Seyyid Hüseyin Nasr'ın en önemli eserlerinden biridir. Metnini, 1981 yılında verdiği Gifford Lectures" oluşturmaktadır. Kendisi Batı dünyasının din hakkındaki bu en ünlü ve itibarlı konferansına katılan ilk müslümandır. Eser, Almanca ve Fransızcaya da tercüme edilmiş ve geniş yankı uyandırmıştır. Bilgi ve Kutsal, yazarının Batı, Doğu ve İslam Geleneklerine vukufiyetini kanıtlamakla kalmaz, onun aynı zamanda büyük bir mütefekkir olduğunu da ortaya koyar. Bilginin kutsal fikri ve tecrübesinden koparıldığı çağımızda, Nasr, bu sonucu doğuran zihni serüveni başarıyla tasvir etmekte ve bu sürecin öncü fikirlerini derin bir eleştiriye tabi tutmaktadır. Yazara göre Geleneğin çağlar boyu kalbinde yaşattığı "Hikmet", modern insan için tam anlamıyla bir "yitik"tir. Bu yitiriş yahut unutuş onu bütün entellektüel çabanın temeli olabilecek hakiki bir metafizik öğretiden mahrum etmiştir. Yapılacak iş, Geleneği yani "Perennial Hikmet"i yeniden keşfetmek, böylece akıl, bilim ve hakikat tasavvurlarını sağlam esaslara dayandırmaktır. Bu da herşeyden önce İslam tefekkür geleneğinde "zevki hikmet" denilen "sapiental" bilgiye marifet kesbedip bilgi ile kutsal arasındaki ilişkinin bir kez daha farkına varmaktır. (Arka Kapak)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat