#smrgSAHAF Nil Yalter - 2013

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Mas Matbaacılık
ISBN-10:
9786056394119
Hazırlayan:
Derya Yücel
Stok Kodu:
1199047137
Boyut:
23x25
Sayfa Sayısı:
292 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
Nazım Hikmet, Richard Dikbaş
Kapak Türü:
Ciltli Şömizli
Kağıt Türü:
Ivory Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199047137
433134
Nil Yalter -        2013
Nil Yalter - 2013 #smrgSAHAF
0.00
Metinler: Ferya Yücel, Jean Vincent Aliaga, Fabienne Dumont, Melis Tezkan
Söyleşi: Adriano Pedrosa

Yaşamını ve çalışmalarını 1965 yılından bu yana Paris'te sürdüren, özellikle göç ve cinsel kimlik gibi sosyal içerikli video yerleştirmeleriyle uluslararası bilinirliğe sahip Nil Yalter'in retrospektif niteliğindeki kitabı, söyleşi ve yazıların yanısıra sanatçının kariyeri boyunca ürettiği tüm çalışmalarına yer veriyor. Sanat yazarı ve küratör Derya Yücel'in editörlüğünde yayına hazırlanan monografide; Yücel tarafından kaleme alınan detaylı sanatçı biyografisinin yanı sıra İspanyol sanat tarihçisi Juan Vicente Aliaga ve Fransız sanat tarihçisi Fabienne Dumont'un, sanatçının çalışmalarının odak noktasını oluşturan feminizm, göçebe kültürü ve işçiler konulu eserlerine değindiği metinleri yer alıyor. Kitap ayrıca Yalter'in yeni medya alanında ürettiği işlerini detaylı olarak inceleyen genç sanatçı Melis Tezkan'ın yazısına ilaveten 12. İstanbul Bienali küratörü Adriano Pedrosa'nın Nil Yalter ile Paris'teki stüdyosunda gerçekleştirdiği söyleşisini de kapsıyor. Galerist Yayınları tarafından hazırlanan kitap 2013 yılında yayımlandı.

Fransız feminist sanat akımının ve video sanatının 1970'lerdeki öncü temsilcilerinden olan Nil Yalter (d.1938, Kahire) lise öğrenimini İstanbul Amerikan Robert Kolej'de tamamladı. Bu dönemde dans, tiyatro ve resimle kendini ifade eden Nil Yalter pantomim yapmaya başladı ve yürüyerek gittiği Hindistan yolculuğunda da bunu sürdürdü. Sanatçı 1965'te Paris'e taşındı 1960'ların sonundaki Fransız karşıt kültür ve devrimci siyasal akımlarında etkin bir şekilde yer aldı. 70'lerden itibaren ürettiği video, performans ve yerleştirme çalışmalarında hem bu toplumsal hareketlerin hem de etnoloji biliminin etkisi, sanatçıya özgü çoğul bir estetik içerisinde gözlemlenir. Ayrıca ilk resimlerinden günümüze, ürettiği tualler ve dijital çalışmalarında genel olarak soyut sanatın, özellikle de Rus Konstrüktivizm akımının etkilerini görmek mümkündür. Nil Yalter'in eserlerinde tüm bu etkilerin ve kişisel olan ile politiğin iç içe geçtiği, hatta yer yer otobiyografik sayılabilecek bir üslup söz konusudur. Los Angeles Museum of Contemporary Art, National Museum of Women in the Arts (Washington, DC), Museum of Modern Art PS1 galerisi, Contemporary Art Center (Vancouver, Kanada), Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris, Hessel Museum of Art, New York. Nil Yalter'in eserlerinin sergilendiği müzeler arasındadır. Sanatçının eserleri Tate Modern, İstanbul Modern, Centre Pompidou, Fonds National d'Art, Museum Ludwig gibi müzelerin daimi koleksiyonlarında yer almaktadır.

This book focuses on Nil Yalter as an artist who continues to bear witness to the society she lives in from a critically sensitive view point, and is the first in-depth study on her life and art. In the book, we opted to present Yalter's art and life via a selection of articles that adopt a versatile, multi-faceted approach that progresses via concepts. In addition to my own biographical article in which I try to present Nil Yalter's life and art along parallel lines, the article by the art historian Juan Vicente Aliaga focuses mostly on the artist's work from the 1970s and 1980s from the viewpoint of ''Feminism and Gender''. Fabienne Dumont, the art historian who for many years has worked with Yalter, examined her works on migration and the working class via the concepts of feminism and labor. Melis Tezkan focused on the digital technologies the artist has especially since the 1980s in the context of philosophy and identity and analysed Yalter's contribution to the field of media art. With the interview he carried out with Nil Yalter, Adriano Pedrosa allows us to hear the artist speak in her own words about her life and career, allowing the readers of this book to sense the atmosphere of the artist's studio in Paris. - Derya Yücel

Metinler: Ferya Yücel, Jean Vincent Aliaga, Fabienne Dumont, Melis Tezkan
Söyleşi: Adriano Pedrosa

Yaşamını ve çalışmalarını 1965 yılından bu yana Paris'te sürdüren, özellikle göç ve cinsel kimlik gibi sosyal içerikli video yerleştirmeleriyle uluslararası bilinirliğe sahip Nil Yalter'in retrospektif niteliğindeki kitabı, söyleşi ve yazıların yanısıra sanatçının kariyeri boyunca ürettiği tüm çalışmalarına yer veriyor. Sanat yazarı ve küratör Derya Yücel'in editörlüğünde yayına hazırlanan monografide; Yücel tarafından kaleme alınan detaylı sanatçı biyografisinin yanı sıra İspanyol sanat tarihçisi Juan Vicente Aliaga ve Fransız sanat tarihçisi Fabienne Dumont'un, sanatçının çalışmalarının odak noktasını oluşturan feminizm, göçebe kültürü ve işçiler konulu eserlerine değindiği metinleri yer alıyor. Kitap ayrıca Yalter'in yeni medya alanında ürettiği işlerini detaylı olarak inceleyen genç sanatçı Melis Tezkan'ın yazısına ilaveten 12. İstanbul Bienali küratörü Adriano Pedrosa'nın Nil Yalter ile Paris'teki stüdyosunda gerçekleştirdiği söyleşisini de kapsıyor. Galerist Yayınları tarafından hazırlanan kitap 2013 yılında yayımlandı.

Fransız feminist sanat akımının ve video sanatının 1970'lerdeki öncü temsilcilerinden olan Nil Yalter (d.1938, Kahire) lise öğrenimini İstanbul Amerikan Robert Kolej'de tamamladı. Bu dönemde dans, tiyatro ve resimle kendini ifade eden Nil Yalter pantomim yapmaya başladı ve yürüyerek gittiği Hindistan yolculuğunda da bunu sürdürdü. Sanatçı 1965'te Paris'e taşındı 1960'ların sonundaki Fransız karşıt kültür ve devrimci siyasal akımlarında etkin bir şekilde yer aldı. 70'lerden itibaren ürettiği video, performans ve yerleştirme çalışmalarında hem bu toplumsal hareketlerin hem de etnoloji biliminin etkisi, sanatçıya özgü çoğul bir estetik içerisinde gözlemlenir. Ayrıca ilk resimlerinden günümüze, ürettiği tualler ve dijital çalışmalarında genel olarak soyut sanatın, özellikle de Rus Konstrüktivizm akımının etkilerini görmek mümkündür. Nil Yalter'in eserlerinde tüm bu etkilerin ve kişisel olan ile politiğin iç içe geçtiği, hatta yer yer otobiyografik sayılabilecek bir üslup söz konusudur. Los Angeles Museum of Contemporary Art, National Museum of Women in the Arts (Washington, DC), Museum of Modern Art PS1 galerisi, Contemporary Art Center (Vancouver, Kanada), Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris, Hessel Museum of Art, New York. Nil Yalter'in eserlerinin sergilendiği müzeler arasındadır. Sanatçının eserleri Tate Modern, İstanbul Modern, Centre Pompidou, Fonds National d'Art, Museum Ludwig gibi müzelerin daimi koleksiyonlarında yer almaktadır.

This book focuses on Nil Yalter as an artist who continues to bear witness to the society she lives in from a critically sensitive view point, and is the first in-depth study on her life and art. In the book, we opted to present Yalter's art and life via a selection of articles that adopt a versatile, multi-faceted approach that progresses via concepts. In addition to my own biographical article in which I try to present Nil Yalter's life and art along parallel lines, the article by the art historian Juan Vicente Aliaga focuses mostly on the artist's work from the 1970s and 1980s from the viewpoint of ''Feminism and Gender''. Fabienne Dumont, the art historian who for many years has worked with Yalter, examined her works on migration and the working class via the concepts of feminism and labor. Melis Tezkan focused on the digital technologies the artist has especially since the 1980s in the context of philosophy and identity and analysed Yalter's contribution to the field of media art. With the interview he carried out with Nil Yalter, Adriano Pedrosa allows us to hear the artist speak in her own words about her life and career, allowing the readers of this book to sense the atmosphere of the artist's studio in Paris. - Derya Yücel

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat