#smrgSAHAF Roman İstanbul: Şehir, Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü -

Stok Kodu:
1199110524
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
223
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199110524
496263
Roman İstanbul: Şehir, Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü -
Roman İstanbul: Şehir, Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü - #smrgSAHAF
0.00
Tarihsel olarak Türkiye'deki eğlence piyasasınında önemli bir parçası olan Roman müzisyenlerin müzik piyasasasındaki konumları, müzik piyasası/kayıt endüstrisi ile geleneksel müzik üretiminin karşılıklı ve karmaşık ilişkisi çerçevesinde tartışılması gereken bir konudur. 1960'tan sonra kayıt endüstrisinin yaygınlaşarak genişlemesi ile birlikte Roman müzisyenler müzik piyasasında önemli bir ağırlık edindiler.1990'larla beraber esen 'world music' rüzgârlarıyla birlikte ise Roman müzisyenler ekseninde daha profesyonelce üretilen, ağırlıkla enstrümantal projeler ortaya çıktı. Bu kitapta ele alınan Roman müzisyenlerin öznesi oldukları bu süreç, alışıldık 'çalgıcı' nitemelesinin dönüşümü olarak da yorumlanabilir. Özellikle oldukça sistemli bir hale gelen stüdyo müzisyenliği, 'world music' piyasası ile ilişkinin de sonucu olarak bugün müzikal yenilikler ve müzikal üslupların, icra biçimlerinin dönüşmesi anlamında açılımlara olanak sağlayacak durumdadır. Bu potansiyeliyle İstanbul, bugün Türkiye sınırlarının ötesinde bir ilgi ve talep oluşturmuş durumda. Aynı zamanda müzikal anlamda farklı yaklaşım ve sunum biçimlerinin de gündeme geldiği bu güncel durum, icra üzerinden kendini ispatlama/tanımlama, Roman kimliğinin dönüşmesi gibi tartışmaları da beraberinde getiriyor. Bu çerçevede son yıllarda piyasaya sürülen güncel örnekler temelinde yürütülen tartışmalar müzikal temsil çerçevesi içinde anlamlıdır ve belli kimlik duruşlarını ifade etmektedirler.
Tarihsel olarak Türkiye'deki eğlence piyasasınında önemli bir parçası olan Roman müzisyenlerin müzik piyasasasındaki konumları, müzik piyasası/kayıt endüstrisi ile geleneksel müzik üretiminin karşılıklı ve karmaşık ilişkisi çerçevesinde tartışılması gereken bir konudur. 1960'tan sonra kayıt endüstrisinin yaygınlaşarak genişlemesi ile birlikte Roman müzisyenler müzik piyasasında önemli bir ağırlık edindiler.1990'larla beraber esen 'world music' rüzgârlarıyla birlikte ise Roman müzisyenler ekseninde daha profesyonelce üretilen, ağırlıkla enstrümantal projeler ortaya çıktı. Bu kitapta ele alınan Roman müzisyenlerin öznesi oldukları bu süreç, alışıldık 'çalgıcı' nitemelesinin dönüşümü olarak da yorumlanabilir. Özellikle oldukça sistemli bir hale gelen stüdyo müzisyenliği, 'world music' piyasası ile ilişkinin de sonucu olarak bugün müzikal yenilikler ve müzikal üslupların, icra biçimlerinin dönüşmesi anlamında açılımlara olanak sağlayacak durumdadır. Bu potansiyeliyle İstanbul, bugün Türkiye sınırlarının ötesinde bir ilgi ve talep oluşturmuş durumda. Aynı zamanda müzikal anlamda farklı yaklaşım ve sunum biçimlerinin de gündeme geldiği bu güncel durum, icra üzerinden kendini ispatlama/tanımlama, Roman kimliğinin dönüşmesi gibi tartışmaları da beraberinde getiriyor. Bu çerçevede son yıllarda piyasaya sürülen güncel örnekler temelinde yürütülen tartışmalar müzikal temsil çerçevesi içinde anlamlıdır ve belli kimlik duruşlarını ifade etmektedirler.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat