#smrgSAHAF Shakespeare'siz Herifler : Çağdaşlaş-laş-şaştırmak / Samimiyet Buhranı -

Kondisyon:
Yeni Gibi
Basıldığı Matbaa:
Papirüs Matbaası
Stok Kodu:
1199139889
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
87 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1998
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
31,68
Taksitli fiyat: 9 x 3,87
Siparişiniz 3 iş günü arasında kargoda
1199139889
526057
Shakespeare'siz Herifler : Çağdaşlaş-laş-şaştırmak / Samimiyet Buhranı -
Shakespeare'siz Herifler : Çağdaşlaş-laş-şaştırmak / Samimiyet Buhranı - #smrgSAHAF
31.68
“THEOPE” adlı oyunuyla tanınan Coşkun Büktel, “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”i 1988 ve 1991'de yazdı. İki tane tek perdelik oyundan oluşan “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”de birinci oyun “Çağdaş-laş-laş-şaştırmak”, ikinci oyun “Samimiyet Buhranı” adlarını taşımaktadır. Birinci oyun, yani “Çağdaş-laş-laş-şaştırmak”, daha önce Evrensel Kültür dergisinde de yayınlanmıştır. (Sayı: 6. Haziran 1992.)

1991'de Coşkun Büktel yönettiği; Hamdi Alkan, Canan Hoşgör ve Gürkan Gür oynadığı zaman; ODTÜ Tiyatro Şenliği'nde, en zor beğenen bir üniversiteli kitle tarafından salonu tıka basa doldurarak seyredilen ve oyun boyunca ara alkışlarıyla kesilen; ve oyun biter bitmez tüm salonun aynı anda heyecanlı çığlıklarla ayağa fırlaması ve dakikalarca tempo tutarak ayakta alkışlamasıyla taltif edilen “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”; Türk tiyatro esnafı tarafından afaroz edilmiş ve oyunun yazarı Coşkun Büktel, “sayılı ruhsal yapıya sahip psişik bir olgu” olarak nitelenmiştir.

Gencay Gürün zamanında, yukarıdaki nitelemenin sahibi Ahmet Levendoğlu'nun da bulunduğu repertuar kurulunca reddedildiği halde; Gencay Gürün, Ahmet Levendoğlu ve diğerlerininn istifasından sonra oluşan yeni repertuar kurulunda, yani Erol Keskin zamanında, İstanbul Şehir Tiyatroları repertuarına kabul ve dahil edilen “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”, yine de, bugün hâlâ programa alınmamakta; profesyonel bir sahnede profesyonel olanaklarla seyirci karşısına çıkarılmamaktadır. Yetkililer seyircinin “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”i görmesini istemiyorlar. Coşkun Büktel'in yazdığı her satırı aforoz ettikleri gibi, “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”i de aforoz ediyorlar.

Özdemir Nutku başkanlığındaki DT repertuar kurulunun hiçbir gerekçe göstermeden reddettiği “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”; koltuğunu siyasi iktidarların lûtfuyla kazanmış iktidarsız yöneticilerin korku ve nefretini her repliğiyle hak eden şamar gibi çarpıcı bir oyundur. Coşkun Büktel'in (olağanüstü bir oyunculuk yeteneği ve emeği dışında hiçbir tiyatral yatırım gerektirmeyecek biçimde) kaleme aldığı “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”; sıfır bütçeyle sahnelenebilen ve her sahneye kolayca sığabilen bir “vur-kaç” oyunu, bir “militan tiyatro” örneğidir. “Theope” yazarı Büktel'in bu son derece yaratıcı ve şamar gibi çarpıcı oyun metni, tiyatro esnafı için olağanüstü acıtıcı ve yüz kızartıcı, tiyatro sanatçıları için olağanüstü gurur ve heyecan verici, tiyatro seyircisi için olağanüstü eğlenceli ve uyarıcı bir gösteri vadetmektedir.

İzmir, 1950. İstanbul Üniversitesi İngiliz Filolojisi mezunu (1981).

Beş çocuklu bir memur ailesinin ilk çocuğuydu. Babası, İzmir Belediyesi'nde, yazları seyyar vergi tahsildarı, kışları sinemalarda bilet kontrol görevlisi olarak çalışan ilkokul mezunu bir memurdu. Annesi okuryazar değildi. Büktel, ilkokul 3. sınıftan itibaren, öğrenimini pek çok işe girip çıkarak sürdürdü.

Gevrek (simit) satmakla başladığı çalışma hayatı boyunca, matbaa çıraklığı, dolmuş muavinliği, fırça imalathanesinde işçilik, büfe kasiyerliği, seyyar gazete satıcılığı, sinemada bilet kesicilik, lokantada bulaşıkçılık, İzmir Fuarı'nda (Zeki Müren'in çalıştığı Manolya Çay Bahçesi'nde) minder ve gazoz satıcılığı, anketörlük, pazarlamacılık, dershanede ve evlerde İngilizce öğretmenliği, Marmaris ve İstanbul'da turistik eşya dükkanı tezgâhtarlığı, THK adına koyun postu toplayıcılığı, İstanbul Gezi ve Avrupa otellerinde resepsiyonculuk, reklam yazarlığı, skeç yazarlığı, çevirmenlik, seyyar kitap satıcılığı, sinemada figüranlık, TV'de oyunculuk ve dizi yazarlığı gibi daha sayamadığı envai türlü işe girip çıktı. Dokuz yaşından beri, hayatını kazanmak için ne iş bulursa yaptı. Şu sıralar İstanbul 2. Fikri ve Sınai Haklar Mahkemesine bilirkişilik de yapıyor. 2007 yılında yayınlanan ilk bölümünden beri, Büktel, ekranların izlenme şampiyonlarından biri olan "Arka Sıradakiler" dizisinde senaryo doktoru ("script doctor") olarak görev yapıyor. (Büktel'in senaryoya katkılarından bazı somut örnekler için, tıklayınız!)

Orta öğrenimini İzmir Namık Kemal Lisesi'nde tamamladıktan sonra, İstanbul Üniversitesi'nin İngiliz Filolojisi bölümünden mezun olmuştur (1981). Şiirleri ve şiir çevirileri Oluşum ve Varlık dergisinde yayınlanmıştır

“THEOPE” adlı oyunuyla tanınan Coşkun Büktel, “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”i 1988 ve 1991'de yazdı. İki tane tek perdelik oyundan oluşan “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”de birinci oyun “Çağdaş-laş-laş-şaştırmak”, ikinci oyun “Samimiyet Buhranı” adlarını taşımaktadır. Birinci oyun, yani “Çağdaş-laş-laş-şaştırmak”, daha önce Evrensel Kültür dergisinde de yayınlanmıştır. (Sayı: 6. Haziran 1992.)

1991'de Coşkun Büktel yönettiği; Hamdi Alkan, Canan Hoşgör ve Gürkan Gür oynadığı zaman; ODTÜ Tiyatro Şenliği'nde, en zor beğenen bir üniversiteli kitle tarafından salonu tıka basa doldurarak seyredilen ve oyun boyunca ara alkışlarıyla kesilen; ve oyun biter bitmez tüm salonun aynı anda heyecanlı çığlıklarla ayağa fırlaması ve dakikalarca tempo tutarak ayakta alkışlamasıyla taltif edilen “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”; Türk tiyatro esnafı tarafından afaroz edilmiş ve oyunun yazarı Coşkun Büktel, “sayılı ruhsal yapıya sahip psişik bir olgu” olarak nitelenmiştir.

Gencay Gürün zamanında, yukarıdaki nitelemenin sahibi Ahmet Levendoğlu'nun da bulunduğu repertuar kurulunca reddedildiği halde; Gencay Gürün, Ahmet Levendoğlu ve diğerlerininn istifasından sonra oluşan yeni repertuar kurulunda, yani Erol Keskin zamanında, İstanbul Şehir Tiyatroları repertuarına kabul ve dahil edilen “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”, yine de, bugün hâlâ programa alınmamakta; profesyonel bir sahnede profesyonel olanaklarla seyirci karşısına çıkarılmamaktadır. Yetkililer seyircinin “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”i görmesini istemiyorlar. Coşkun Büktel'in yazdığı her satırı aforoz ettikleri gibi, “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”i de aforoz ediyorlar.

Özdemir Nutku başkanlığındaki DT repertuar kurulunun hiçbir gerekçe göstermeden reddettiği “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”; koltuğunu siyasi iktidarların lûtfuyla kazanmış iktidarsız yöneticilerin korku ve nefretini her repliğiyle hak eden şamar gibi çarpıcı bir oyundur. Coşkun Büktel'in (olağanüstü bir oyunculuk yeteneği ve emeği dışında hiçbir tiyatral yatırım gerektirmeyecek biçimde) kaleme aldığı “SHAKESPEARE'SİZ HERİFLER”; sıfır bütçeyle sahnelenebilen ve her sahneye kolayca sığabilen bir “vur-kaç” oyunu, bir “militan tiyatro” örneğidir. “Theope” yazarı Büktel'in bu son derece yaratıcı ve şamar gibi çarpıcı oyun metni, tiyatro esnafı için olağanüstü acıtıcı ve yüz kızartıcı, tiyatro sanatçıları için olağanüstü gurur ve heyecan verici, tiyatro seyircisi için olağanüstü eğlenceli ve uyarıcı bir gösteri vadetmektedir.

İzmir, 1950. İstanbul Üniversitesi İngiliz Filolojisi mezunu (1981).

Beş çocuklu bir memur ailesinin ilk çocuğuydu. Babası, İzmir Belediyesi'nde, yazları seyyar vergi tahsildarı, kışları sinemalarda bilet kontrol görevlisi olarak çalışan ilkokul mezunu bir memurdu. Annesi okuryazar değildi. Büktel, ilkokul 3. sınıftan itibaren, öğrenimini pek çok işe girip çıkarak sürdürdü.

Gevrek (simit) satmakla başladığı çalışma hayatı boyunca, matbaa çıraklığı, dolmuş muavinliği, fırça imalathanesinde işçilik, büfe kasiyerliği, seyyar gazete satıcılığı, sinemada bilet kesicilik, lokantada bulaşıkçılık, İzmir Fuarı'nda (Zeki Müren'in çalıştığı Manolya Çay Bahçesi'nde) minder ve gazoz satıcılığı, anketörlük, pazarlamacılık, dershanede ve evlerde İngilizce öğretmenliği, Marmaris ve İstanbul'da turistik eşya dükkanı tezgâhtarlığı, THK adına koyun postu toplayıcılığı, İstanbul Gezi ve Avrupa otellerinde resepsiyonculuk, reklam yazarlığı, skeç yazarlığı, çevirmenlik, seyyar kitap satıcılığı, sinemada figüranlık, TV'de oyunculuk ve dizi yazarlığı gibi daha sayamadığı envai türlü işe girip çıktı. Dokuz yaşından beri, hayatını kazanmak için ne iş bulursa yaptı. Şu sıralar İstanbul 2. Fikri ve Sınai Haklar Mahkemesine bilirkişilik de yapıyor. 2007 yılında yayınlanan ilk bölümünden beri, Büktel, ekranların izlenme şampiyonlarından biri olan "Arka Sıradakiler" dizisinde senaryo doktoru ("script doctor") olarak görev yapıyor. (Büktel'in senaryoya katkılarından bazı somut örnekler için, tıklayınız!)

Orta öğrenimini İzmir Namık Kemal Lisesi'nde tamamladıktan sonra, İstanbul Üniversitesi'nin İngiliz Filolojisi bölümünden mezun olmuştur (1981). Şiirleri ve şiir çevirileri Oluşum ve Varlık dergisinde yayınlanmıştır

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 16,47    32,95   
3 11,19    33,58   
6 5,70    34,21   
9 3,87    34,85   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 16,47    32,95   
3 11,19    33,58   
6 5,70    34,21   
9 3,87    34,85   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 16,47    32,95   
3 11,19    33,58   
6 5,70    34,21   
9 3,87    34,85   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 16,47    32,95   
3 11,19    33,58   
6 5,70    34,21   
9 3,87    34,85   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 16,47    32,95   
3 11,19    33,58   
6 5,70    34,21   
9 3,87    34,85   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 16,47    32,95   
3 11,19    33,58   
6 5,70    34,21   
9 3,87    34,85   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,68    31,68   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat