#smrgSAHAF Teoman Duralı ile Üç Konuşma -

Stok Kodu:
1199071154
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
126 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2002
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199071154
457056
Teoman Duralı ile Üç Konuşma -
Teoman Duralı ile Üç Konuşma - #smrgSAHAF
0.00
1. Konuşma: “Üniversitenin odağında yine felsefe vardır.”

2. Konuşma: “Hakimler, hakikat sahasına yelken açan insanlardır.”

3. Konuşma: Darwin'in evrim görüşü, bilim felsefesinin ölçülerine vurulduğunda bir teori değildir.”

Söyleşiden bazı alıntılar:

"Metafizik, felsefenin öteki şubeleri üzerinden bilimin sunduğu malzemeleri alırken, bir taraftan da değişik boyuttaki malzemeleri devralır. Bu sebeple de çoğu kere metafizik ile din karıştırılmıştır. Oysa metafizik tamamıyla felsefeye mahsus bir alandır ve bizatihi din değildir. Ama sınırdaştır."

"Bilimin kendisi, Aristoteles'in koyduğu tarif uyarınca ihtiyaçlarımızı karşılamaya yönelik bir etkinlik değil, tümüyle fikri bir anlama yönelik, bilmeye yöneliktir. Anlamaya yönelik bilgi ihtiyacımızı karşılar. Teknoloji ile bilim bugün alabildiğine apayrı şeylerdir."

"Bilimin yaşatan bir tarafı yok. Bilim çok lüks bir alandır. Tamamıyla insanidir. İnsan, işe yaramayan işlere kendisini vakfeden bir varlıktır. Bunu hayvanda göremezsiniz. Hayvan için işe yaramayan bir şey yapmak söz konusu değildir."

"Sermayecilik, teknolojiyi, üretim imkânlarını alabildiğine arttırması için kullanmıştır ki buradan da sanayi ortaya çıkıyor. Ve burada sınır tanımıyor. Fren yok. Kâr haddi nereye kadar giderse gitsin. Tek gerçeklik budur. Ama bunu bilime mâl edemeyiz."

"Pozitivizmde sürekli olarak kanıtlama istenir. Halbuki Allah inancı kanıtlamadan bağımsızdır, kanıt gerektirmez. Allah'ın ispatı diye bir şey söz konusu değildir. İspat konusuna girdiğimiz takdirde, her ispatın karşı ispatı da vardır."

"Evrimin bir biyolojik tarafı var, bir de ideolojiye esas olan tarafı var. ideolojik tarafı üç şey öne sürüyor. Birincisi, tekrar vurguluyorum rekabet, ikincisi mekanik maddecilik, üçüncüsü de Tanrı'nın inkârı."

1. Konuşma: “Üniversitenin odağında yine felsefe vardır.”

2. Konuşma: “Hakimler, hakikat sahasına yelken açan insanlardır.”

3. Konuşma: Darwin'in evrim görüşü, bilim felsefesinin ölçülerine vurulduğunda bir teori değildir.”

Söyleşiden bazı alıntılar:

"Metafizik, felsefenin öteki şubeleri üzerinden bilimin sunduğu malzemeleri alırken, bir taraftan da değişik boyuttaki malzemeleri devralır. Bu sebeple de çoğu kere metafizik ile din karıştırılmıştır. Oysa metafizik tamamıyla felsefeye mahsus bir alandır ve bizatihi din değildir. Ama sınırdaştır."

"Bilimin kendisi, Aristoteles'in koyduğu tarif uyarınca ihtiyaçlarımızı karşılamaya yönelik bir etkinlik değil, tümüyle fikri bir anlama yönelik, bilmeye yöneliktir. Anlamaya yönelik bilgi ihtiyacımızı karşılar. Teknoloji ile bilim bugün alabildiğine apayrı şeylerdir."

"Bilimin yaşatan bir tarafı yok. Bilim çok lüks bir alandır. Tamamıyla insanidir. İnsan, işe yaramayan işlere kendisini vakfeden bir varlıktır. Bunu hayvanda göremezsiniz. Hayvan için işe yaramayan bir şey yapmak söz konusu değildir."

"Sermayecilik, teknolojiyi, üretim imkânlarını alabildiğine arttırması için kullanmıştır ki buradan da sanayi ortaya çıkıyor. Ve burada sınır tanımıyor. Fren yok. Kâr haddi nereye kadar giderse gitsin. Tek gerçeklik budur. Ama bunu bilime mâl edemeyiz."

"Pozitivizmde sürekli olarak kanıtlama istenir. Halbuki Allah inancı kanıtlamadan bağımsızdır, kanıt gerektirmez. Allah'ın ispatı diye bir şey söz konusu değildir. İspat konusuna girdiğimiz takdirde, her ispatın karşı ispatı da vardır."

"Evrimin bir biyolojik tarafı var, bir de ideolojiye esas olan tarafı var. ideolojik tarafı üç şey öne sürüyor. Birincisi, tekrar vurguluyorum rekabet, ikincisi mekanik maddecilik, üçüncüsü de Tanrı'nın inkârı."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat