#smrgSAHAF Türk Fotoğrafında 1960 ve Sonrası -

Stok Kodu:
1199063449
Boyut:
22x20
Sayfa Sayısı:
366 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199063449
449393
Türk Fotoğrafında 1960 ve Sonrası -
Türk Fotoğrafında 1960 ve Sonrası - #smrgSAHAF
0.00
Bu kitabı hazırlamaya karar verdiğim zaman çok zor bir işe başladığımın farkına vardım. Ama bu zor işi birisinin yapması gerekiyordu. Çünkü, Türk Fotoğrafı'nın, yalnızca görsel olarak değil, bir dönemi oluşturan ve yaşamının büyük bir bölümünü fotoğraf üzerine düşünüp, yaşayarak geçiren fotoğrafçılarımızın görüşleriyle de yer alacağı bu kitabın, gelecek kuşaklar için daha tarafsız bilgi aktaracağına inanıyorum. Bununla birlikte 1960 yılından günümüze değin Türkiye'deki fotoğrafın evrelerini, gerek sanatsal açıdan, gerekse diğer yönleri ile yazarak bu kitabı oluşturmanın daha doğru olacağını düşündüm. Bizden sonraki kuşaklar bu kitaptan yararlanmak istediğinde, pek çok fotoğrafçının kendi dilinden, bu dönemin fotoğrafı hakkındaki düşüncelerini ve kendini simgeleyen fotoğraflarını görerek kendi yorumunu yapabilecektir.

Bu kitabı yalnızca kendi görüşüm doğrultusunda yazsaydım, gelecek kuşaklar tek bir görüşle bilgileneceklerdi. Oysa farklı görüşler sayesinde dönemin değerlendirilmesi daha doğru olarak yapılabilir. Ayrıca bu yöntem sayesinde, kitapta yer alan fotoğrafçıların görsel ve düşünsel açıdan döneme ait yerleri de okuyucu tarafından belirlenecektir. Hatta, okuyucuları yalnızca bilgilendirmekle kalmayıp, yorum yaparak araştırmaya yönlendireceğine de inanıyorum.

1960-2005 yılları arasındaki fotoğrafçıları belgelemek ve fotoğraf teknolojisinin hızlı gelişimine ayak uydurabilmek oldukça zor bir iş. Hele bunları kaleme almak daha da zor. Çünkü bir kesime bakıyoruz, örneğin 5 yıl boyunca fotoğrafın zirvesinde yer almış, ama on yıldan beri de tamamen fotoğraftan kopmuş. Pek çok dernek açılmış; buralardan çok değerli fotoğrafçıların yetişmesine rağmen, zaman zaman kalitesiz işlerin de üretildiğini görmekteyiz. Eğitim kurumlarına baktığımızda ise pek çok Güzel Sanatlar Fakültesi'nin kurulmuş olduğunu görüyoruz. Bunların bazılarında, fotoğraf ders olarak uygulanıyor, bazılarında bölüm olarak kurulmuş, bir diğerinde ise teorik ağırlıklı fotoğraf eğitimi yapılıyor.

Bütün bu zorluklar ile gelebilecek eleştirileri ve sitemleri göze alabilmemde belki de en büyük güç, Sn. Emre İkizler'in "Fotoğrafın İpuçları" adlı kitabını benim için imzalarken kaleme aldığı şu cümle oldu:

"Sevgili Güler Hocam'a, içindeki üretme arzusunu hiç kaybetmemesi ve fotoğrafa katkılarının her zaman sürmesi dileğiyle..." Elinizdeki kitabın oluşması için 200 fotoğraf sanatçısına kişisel olarak, akademik fotoğraf eğitimi veren bölüm başkanlıklarına ve derneklere duyurması için Fotoğraf Federasyonu Başkanı'na gerekli koşulları içeren mektuplar yazdım. Ayrıca Fotoğraf Dergisi yayın yönetmeni Sn. Nadir Ede köşesinde konu ile ilgili bir duyuru yaptı. Gönül isterdi ki, bu dönemin oluşmasında yerlerinin olduğunu söyleyen, her zaman ve her yerde konuşmayı seven fotoğraf sanatçılarımızın tümü fotoğrafları ve görüşleri ile katkıda bulunsunlar. Her şeye rağmen görüş ve fotoğraflarını gönderenlere de göndermeyenlere de teşekkür ediyorum. Çünkü böylece, fotoğraf dünyamızı oluşturan bireylerin genel görüşleri ortaya çıkıyor.

Kitabın hazırlanmasındaki katkıları nedeniyle, uzun süredir beraberce çalışmalarımızda sabırla, gerek tüm kitabın yazımında emek veren gerekse grafik düzenlemesini yapan Aynur Onat'a, Bileşim Yayınları'na, Kodak firmasına, Kodak Ürün Müdürü Pelin Ulutaş'a, fotoğraflarımın taramalarını yapan Levent Doğanay'a, Maggie Danon, Nadir Ede ve Emre İkizler'e teşekkürlerimi sunuyorum. -Prof. Güler ERTAN (Önsözden)

Bu kitabı hazırlamaya karar verdiğim zaman çok zor bir işe başladığımın farkına vardım. Ama bu zor işi birisinin yapması gerekiyordu. Çünkü, Türk Fotoğrafı'nın, yalnızca görsel olarak değil, bir dönemi oluşturan ve yaşamının büyük bir bölümünü fotoğraf üzerine düşünüp, yaşayarak geçiren fotoğrafçılarımızın görüşleriyle de yer alacağı bu kitabın, gelecek kuşaklar için daha tarafsız bilgi aktaracağına inanıyorum. Bununla birlikte 1960 yılından günümüze değin Türkiye'deki fotoğrafın evrelerini, gerek sanatsal açıdan, gerekse diğer yönleri ile yazarak bu kitabı oluşturmanın daha doğru olacağını düşündüm. Bizden sonraki kuşaklar bu kitaptan yararlanmak istediğinde, pek çok fotoğrafçının kendi dilinden, bu dönemin fotoğrafı hakkındaki düşüncelerini ve kendini simgeleyen fotoğraflarını görerek kendi yorumunu yapabilecektir.

Bu kitabı yalnızca kendi görüşüm doğrultusunda yazsaydım, gelecek kuşaklar tek bir görüşle bilgileneceklerdi. Oysa farklı görüşler sayesinde dönemin değerlendirilmesi daha doğru olarak yapılabilir. Ayrıca bu yöntem sayesinde, kitapta yer alan fotoğrafçıların görsel ve düşünsel açıdan döneme ait yerleri de okuyucu tarafından belirlenecektir. Hatta, okuyucuları yalnızca bilgilendirmekle kalmayıp, yorum yaparak araştırmaya yönlendireceğine de inanıyorum.

1960-2005 yılları arasındaki fotoğrafçıları belgelemek ve fotoğraf teknolojisinin hızlı gelişimine ayak uydurabilmek oldukça zor bir iş. Hele bunları kaleme almak daha da zor. Çünkü bir kesime bakıyoruz, örneğin 5 yıl boyunca fotoğrafın zirvesinde yer almış, ama on yıldan beri de tamamen fotoğraftan kopmuş. Pek çok dernek açılmış; buralardan çok değerli fotoğrafçıların yetişmesine rağmen, zaman zaman kalitesiz işlerin de üretildiğini görmekteyiz. Eğitim kurumlarına baktığımızda ise pek çok Güzel Sanatlar Fakültesi'nin kurulmuş olduğunu görüyoruz. Bunların bazılarında, fotoğraf ders olarak uygulanıyor, bazılarında bölüm olarak kurulmuş, bir diğerinde ise teorik ağırlıklı fotoğraf eğitimi yapılıyor.

Bütün bu zorluklar ile gelebilecek eleştirileri ve sitemleri göze alabilmemde belki de en büyük güç, Sn. Emre İkizler'in "Fotoğrafın İpuçları" adlı kitabını benim için imzalarken kaleme aldığı şu cümle oldu:

"Sevgili Güler Hocam'a, içindeki üretme arzusunu hiç kaybetmemesi ve fotoğrafa katkılarının her zaman sürmesi dileğiyle..." Elinizdeki kitabın oluşması için 200 fotoğraf sanatçısına kişisel olarak, akademik fotoğraf eğitimi veren bölüm başkanlıklarına ve derneklere duyurması için Fotoğraf Federasyonu Başkanı'na gerekli koşulları içeren mektuplar yazdım. Ayrıca Fotoğraf Dergisi yayın yönetmeni Sn. Nadir Ede köşesinde konu ile ilgili bir duyuru yaptı. Gönül isterdi ki, bu dönemin oluşmasında yerlerinin olduğunu söyleyen, her zaman ve her yerde konuşmayı seven fotoğraf sanatçılarımızın tümü fotoğrafları ve görüşleri ile katkıda bulunsunlar. Her şeye rağmen görüş ve fotoğraflarını gönderenlere de göndermeyenlere de teşekkür ediyorum. Çünkü böylece, fotoğraf dünyamızı oluşturan bireylerin genel görüşleri ortaya çıkıyor.

Kitabın hazırlanmasındaki katkıları nedeniyle, uzun süredir beraberce çalışmalarımızda sabırla, gerek tüm kitabın yazımında emek veren gerekse grafik düzenlemesini yapan Aynur Onat'a, Bileşim Yayınları'na, Kodak firmasına, Kodak Ürün Müdürü Pelin Ulutaş'a, fotoğraflarımın taramalarını yapan Levent Doğanay'a, Maggie Danon, Nadir Ede ve Emre İkizler'e teşekkürlerimi sunuyorum. -Prof. Güler ERTAN (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat