#smrgSAHAF Türk Sinemasında Eleştiri -

Stok Kodu:
1199059427
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
200 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199059427
445399
Türk Sinemasında Eleştiri -
Türk Sinemasında Eleştiri - #smrgSAHAF
0.00
“Filmleri izleriz ve birçok noktasında yapımı eleştiririz ya; işte bu kitap bu bağlamda yaşamımızı kolaylaştıracak. Kim; hangi filmi, ne zaman, niçin ve kimleri eleştirmiştir? “Aaa bak, Cüneyt Arkın'ın kolunda saat var! Veya Bizanslı kale muhafızının kolunda yara bantı yapışmış, kalmış. Ne komik! Bunlar da güya tarihi film çekecekler.” dendiğini duymuşsunuzdur... Ya da (çoklukla) Hülya Koçyiğit'in ağzını oynattığı ama, bir türlü ses çıkmadığını görmüşsünüzdür: “Bu dublaj işi de çok yavanlaştı”... Aslı öyle değildir. Zaten bu ‘trip' Koçyiğit'e mahsus bir jesttir ve hep öyle yapar... Bir de yabancı filmlere çok benzeyen kimi sahnelere rastlarız; “Bak, John Wayne'in Kırık Ok filmindeki sahnenin aynısı”... Ya da John Ford'a gönderme yapan yerli yönetmenlerden söz ederiz. Veya hepsinden önemlisi bunlara ilişkin kimi ipuçlarını da ele veren onlarca eleştirisi yazısı okumuşuzdur... Okan Ormanlı'nın Türk sinemasına ilişkin bu çalışması aslında ‘akademik' bir iş ve aynı zamanda da bizi keyifli bir yolculuğa çıkarıyor. Başlangıcından bu yana filmlerimiz; yönetmenleri ve oyuncularıyla üzerine yazılmış bütün yazılara panoramik bir bakışı içeriyor kitabımız... (Arka kapaktan)
“Filmleri izleriz ve birçok noktasında yapımı eleştiririz ya; işte bu kitap bu bağlamda yaşamımızı kolaylaştıracak. Kim; hangi filmi, ne zaman, niçin ve kimleri eleştirmiştir? “Aaa bak, Cüneyt Arkın'ın kolunda saat var! Veya Bizanslı kale muhafızının kolunda yara bantı yapışmış, kalmış. Ne komik! Bunlar da güya tarihi film çekecekler.” dendiğini duymuşsunuzdur... Ya da (çoklukla) Hülya Koçyiğit'in ağzını oynattığı ama, bir türlü ses çıkmadığını görmüşsünüzdür: “Bu dublaj işi de çok yavanlaştı”... Aslı öyle değildir. Zaten bu ‘trip' Koçyiğit'e mahsus bir jesttir ve hep öyle yapar... Bir de yabancı filmlere çok benzeyen kimi sahnelere rastlarız; “Bak, John Wayne'in Kırık Ok filmindeki sahnenin aynısı”... Ya da John Ford'a gönderme yapan yerli yönetmenlerden söz ederiz. Veya hepsinden önemlisi bunlara ilişkin kimi ipuçlarını da ele veren onlarca eleştirisi yazısı okumuşuzdur... Okan Ormanlı'nın Türk sinemasına ilişkin bu çalışması aslında ‘akademik' bir iş ve aynı zamanda da bizi keyifli bir yolculuğa çıkarıyor. Başlangıcından bu yana filmlerimiz; yönetmenleri ve oyuncularıyla üzerine yazılmış bütün yazılara panoramik bir bakışı içeriyor kitabımız... (Arka kapaktan)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat