#smrgSAHAF Ud Öğrenme Metodu -

Stok Kodu:
1199064731
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
83 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
1978
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199064731
450668
Ud Öğrenme Metodu -
Ud Öğrenme Metodu - #smrgSAHAF
0.00
Müzik seslerinde bütün öteki konuşma dilleri gibi bir takım kuralları vardır. Bu bilim Seslerin gösterilmesini, sesler arasındaki ilişkileri, seslerin nasıl kullanılacağını, uzunluk ve kısalıklarını yani ritm ve usullerini öğretir. Bunlardan başka müzik bilimi hareket, nüans, vurgu gibi deyim ve usluba ilişkin bilgileri de kapsar.

Müzik ağızla yani sesle, ve aletle icra olunur. Her yönden ulusların yapısına, kültürüne, çevresine ve yöresine, dinsel, tarihsel koşullarına göre değişir ve gelişir.

Türk sanat müziği tarihide eşsiz ve ölümsüz eserlerle doludur. Müziğimiz Tarihsel değeri haiz çok kıymetli bir musikidir. Türk ruhuna tesir eden bir musikidir. Fakat, bunun üstünde değeri kadar durulmamıştır. Kısaca söylemek isteriz ki, icra etmiş olduğumuz sazlarımızın dahi metotları yoktur.

Memleketimizde türlü alanlarda devrimler yapıldığı ve büyük gelişmeler görüldüğü halde musikimizde beklenen ilgi yetersiz kalmıştır. Hepimizin bildiği gibi dünyanın hiç bir yerinde okulsuz ve metotsuz müzik öğretimi yoktur. Aynı zamanda hangi millet olursa olsun ana. öz musikisini bu kadar öksüz bırakmamıştır. Konservatuar ve Radyolarımızda her yıl yapılan sınavlar esnasında rastlanan nice güzel sesler ve saz çalabilecek büyük kabiliyetlerin, musikîye büyük istidadı olan gençlerimizin hazırlıksız olmaları ve yardımsız kalmaları çok acı duyulacak bir gerçektir. Hiç bir zaman ekilmiyen bir şeyin biçilmesi beklenemez. Musikimizin ilerlemesi için önce saz ve ses sanatkârı yetiştirecek müesseseler kurulması gerekir, ondan sonra sınavlarda soru sorma hakkımız olur.

Ben nâciz bir kişi olarak şiddetle duyulan bir boşluğu, kendi orantımda doldurmak"istedim ve (Birinci UD ÖĞRENME METODU) isimli bir metot hazırladım. Bu metodun isminin birinci ud öğrenme metodu konulmasındaki amaç, udun bütün teferruatını bir metoda sığdırmak imkânı dimadığındandır. Diğer notlarımı da 2. ve 3. cü metot çalışmalarım izleyecektir.

Şurasını da belirtmek isterim ki, nâciz metodumu hazırlarken memleketimizin büyük ud üstadı, merhum (ŞERİF MUHİTDİN TARGAN)ın Bağdat'da iken yetiştirmiş olduğu Bağdat TV. Radyo ve Konservatuar öğretmenlerinden sayın (CEMİL BEŞİR) kardeşimin bana lütfedip gönderdiği ayrıca büyük üstadlardan Mehmet Ali Selâhi, Fahri Kopuz'un bazı notlarından ve yine memleketimizin çok kıymetli hocalarından merhum Sadettin Arel'in kitaplarından yararlandım. Aynı zamanda bu kitabın hazırlanmasında eski kültürümüzden bazı cümle ve deyimlerin çevirisi için bana yardımda bulunan kıymetli dostlarım, İstanbul Belediyesi eski Basın-yayın ve Turizm Müdürü Müefiif ve Öğretmen RAKIM ZİYAOĞLU'na, muhterem hemşerim Hasan Alkoçlar, 9. noter MUZAFFER ERER'e udî bestekâr Hasan Şanlıtürk'e ve kanuni Halûk Güneyli'ye, şükranlarımı sunmayı bir borç bilirim. Ayrıca, bu eserin baskısını titizlikle gerçekleştiren Ekspres .Matbaası sahibi ,sanatkâr dostum Artin Boyacıyan'a teşekkürlerimi arzederim. Sözlerimi bitirirken bir dileğim de: Diğer sazlarımızın da metot(arını hayatta olan değerli sanatçı ve icracı arkadaşlarımın en kısa zamanda hazırlamalarıdır. Allah rahmet eylesin, eski hocalarımız bizlere yetişmemiz için esaslı bir metot bırakmamışlar, hiç olmazsa hayatta kalan sanatçılarımız yeni yetişecek gençlerimize ufakta olsa, birer eser bıraksınlar. Böylelikle, musikimizin kalkınmasına, bilgili sanatçıların yetişmesine ve halkımızın musiki zevkine hizmet etmiş olurlar sanırım.

Türk musikisi dalında yetişecek gençlerimize ummanda bir damlacıktan daha küçük, bir zerre kadar yardımda bulunabilmişsem, duyacağım mutluluk sonsuzdur. -BESTEKAR UDÎ HACI KADRİ ŞENÇALAR (Önsözden)

Müzik seslerinde bütün öteki konuşma dilleri gibi bir takım kuralları vardır. Bu bilim Seslerin gösterilmesini, sesler arasındaki ilişkileri, seslerin nasıl kullanılacağını, uzunluk ve kısalıklarını yani ritm ve usullerini öğretir. Bunlardan başka müzik bilimi hareket, nüans, vurgu gibi deyim ve usluba ilişkin bilgileri de kapsar.

Müzik ağızla yani sesle, ve aletle icra olunur. Her yönden ulusların yapısına, kültürüne, çevresine ve yöresine, dinsel, tarihsel koşullarına göre değişir ve gelişir.

Türk sanat müziği tarihide eşsiz ve ölümsüz eserlerle doludur. Müziğimiz Tarihsel değeri haiz çok kıymetli bir musikidir. Türk ruhuna tesir eden bir musikidir. Fakat, bunun üstünde değeri kadar durulmamıştır. Kısaca söylemek isteriz ki, icra etmiş olduğumuz sazlarımızın dahi metotları yoktur.

Memleketimizde türlü alanlarda devrimler yapıldığı ve büyük gelişmeler görüldüğü halde musikimizde beklenen ilgi yetersiz kalmıştır. Hepimizin bildiği gibi dünyanın hiç bir yerinde okulsuz ve metotsuz müzik öğretimi yoktur. Aynı zamanda hangi millet olursa olsun ana. öz musikisini bu kadar öksüz bırakmamıştır. Konservatuar ve Radyolarımızda her yıl yapılan sınavlar esnasında rastlanan nice güzel sesler ve saz çalabilecek büyük kabiliyetlerin, musikîye büyük istidadı olan gençlerimizin hazırlıksız olmaları ve yardımsız kalmaları çok acı duyulacak bir gerçektir. Hiç bir zaman ekilmiyen bir şeyin biçilmesi beklenemez. Musikimizin ilerlemesi için önce saz ve ses sanatkârı yetiştirecek müesseseler kurulması gerekir, ondan sonra sınavlarda soru sorma hakkımız olur.

Ben nâciz bir kişi olarak şiddetle duyulan bir boşluğu, kendi orantımda doldurmak"istedim ve (Birinci UD ÖĞRENME METODU) isimli bir metot hazırladım. Bu metodun isminin birinci ud öğrenme metodu konulmasındaki amaç, udun bütün teferruatını bir metoda sığdırmak imkânı dimadığındandır. Diğer notlarımı da 2. ve 3. cü metot çalışmalarım izleyecektir.

Şurasını da belirtmek isterim ki, nâciz metodumu hazırlarken memleketimizin büyük ud üstadı, merhum (ŞERİF MUHİTDİN TARGAN)ın Bağdat'da iken yetiştirmiş olduğu Bağdat TV. Radyo ve Konservatuar öğretmenlerinden sayın (CEMİL BEŞİR) kardeşimin bana lütfedip gönderdiği ayrıca büyük üstadlardan Mehmet Ali Selâhi, Fahri Kopuz'un bazı notlarından ve yine memleketimizin çok kıymetli hocalarından merhum Sadettin Arel'in kitaplarından yararlandım. Aynı zamanda bu kitabın hazırlanmasında eski kültürümüzden bazı cümle ve deyimlerin çevirisi için bana yardımda bulunan kıymetli dostlarım, İstanbul Belediyesi eski Basın-yayın ve Turizm Müdürü Müefiif ve Öğretmen RAKIM ZİYAOĞLU'na, muhterem hemşerim Hasan Alkoçlar, 9. noter MUZAFFER ERER'e udî bestekâr Hasan Şanlıtürk'e ve kanuni Halûk Güneyli'ye, şükranlarımı sunmayı bir borç bilirim. Ayrıca, bu eserin baskısını titizlikle gerçekleştiren Ekspres .Matbaası sahibi ,sanatkâr dostum Artin Boyacıyan'a teşekkürlerimi arzederim. Sözlerimi bitirirken bir dileğim de: Diğer sazlarımızın da metot(arını hayatta olan değerli sanatçı ve icracı arkadaşlarımın en kısa zamanda hazırlamalarıdır. Allah rahmet eylesin, eski hocalarımız bizlere yetişmemiz için esaslı bir metot bırakmamışlar, hiç olmazsa hayatta kalan sanatçılarımız yeni yetişecek gençlerimize ufakta olsa, birer eser bıraksınlar. Böylelikle, musikimizin kalkınmasına, bilgili sanatçıların yetişmesine ve halkımızın musiki zevkine hizmet etmiş olurlar sanırım.

Türk musikisi dalında yetişecek gençlerimize ummanda bir damlacıktan daha küçük, bir zerre kadar yardımda bulunabilmişsem, duyacağım mutluluk sonsuzdur. -BESTEKAR UDÎ HACI KADRİ ŞENÇALAR (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat