#smrgDERGİ Altyazı Aylık Sinema Dergisi : Filmlerle Yaşayanalar: Düşünceler, Hayaller, Anılar - ÖZEL SAYI 100 - Sayı: 100 Kasım-Ocak 2011

Kondisyon:
Yeni Gibi
Sahibi:
Yamaç Okur
Yayın Yönetmeni:
Nadir Öperli
Basıldığı Matbaa:
Şan Ofset Matbaa
Dizi Adı:
Özel Sayı: 100
Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199143250
Boyut:
21x29
Sayfa Sayısı:
168 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
0,00
1199143250
529420
Altyazı Aylık Sinema Dergisi : Filmlerle Yaşayanalar: Düşünceler, Hayaller, Anılar - ÖZEL SAYI 100 - Sayı: 100      Kasım-Ocak 2011
Altyazı Aylık Sinema Dergisi : Filmlerle Yaşayanalar: Düşünceler, Hayaller, Anılar - ÖZEL SAYI 100 - Sayı: 100 Kasım-Ocak 2011 #smrgDERGİ
0.00
İçindekilerden Bazıları

Sinema, edebiyat ve müzik dünyasından birçok tanınmış ismin yazıları, çizimleri, senaryoları, fotoğrafları, resimleri ve öyküleri ile katkıda bulunduğu özel sayı, ülkemizde sinemaya ilham veren, sinema üreten ve sinemayı dert edinen kişilerin işlerini bir araya getiren ve onların kişisel ilham kaynaklarını ‘Filmlerle Yaşamak' teması altında birleştiren bir antoloji.

Reha Erdem, Murat Uyurkulak, Nuri Bilge Ceylan, Ayfer Tunç, Semih Kaplanoğlu, Selim İleri, Fatih Özgüven, Uğur Yücel, Ümit Ünal ve Kutluğ Ataman Altyazı'nın 100. sayısı için hazırlanan bu antolojiye katkıda bulunan isimlerden bazıları. Kutluğ Ataman yıllarca önce gördüğü ve aklından bir türlü çıkaramadığı bir yağlı boya tabloyu ve bu tablonun öyküsünü; Reha Erdem yakın zamanda izlediği Apichatpong Weerasethakul filmi Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor'un üzerinde bıraktığı etkiyi; Ayfer Tunç Ingmar Bergman'ın mezarına yaptığı ziyareti ve Bergman filmleriyle olan ilişkisini; Semih Kaplanoğlu Andrei Tarkovski'yle olan düşünsel bağını; Ümit Ünal kendisine sinemaya dair ilham veren ‘içindeki o tuhaf şeyi' kâğıda aktardığı bir çizimi Altyazı'nın bu özel sayısında paylaşıyor. Sinemayla olan ilişkilerine dair kişisel düşüncelerini, anılarını, anekdotlarını paylaşanların sayısı uzayıp gidiyor. Mehmet Güreli, Derviş Zaim, Ece Temelkuran, Tayfun Pirselimoğlu, Murat Özyaşar, Ezel Akay, Önder Çakar, Murathan Mungan, küçük İskender, Replikas, Nekropsi… Liste uzadıkça uzuyor, bu saydığımız her bir isim, sinemaya dair ilham aldıkları noktaları söze ya da çizgilere dökebilmek için yaratıcılığını konuşturuyor.

Altyazı'nın 100. sayılık geçmişinde dergiye katkıda bulunan birçok isim de yine özel sayı için kaleme aldıkları yazılarla yeniden okuyucuların karşısına çıkıyor. Kaya Genç, Altyazı'nın ilk yıllarında hayat geçirdiği ve eleştirel bakışını ve keskin kalemini sinemanın aracılığıyla birçok farklı alana doğrulttuğu ‘Kara Köşe'sine, Yekta Kopan uzun bir süre devam ettirdiği ‘E ile T' adlı köşesine bir kez daha hayat veriyor. Çağdaş görsel sanat işlerini Altyazı sayfalarına taşıyan ‘Görüntü' bölümünün editörü Övül Durmuşoğlu ise, sinema tarihinden birçok ünlü sahneyi yeniden canlandırma çalışmalarıyla tanınan çağdaş sanatçı Ming Wong'un Aşk Zamanı'na dair bir işini özel sayıda okuyuculara sunuyor.

Derginin en uzun soluklu bölümlerinden ‘İzliyorum'da ise bu kez filmlerden sahneleri Altyazı ekibi gösteriyor, filmleri tahmin etmek ve o sahnelerin tetiklediği sinema muhabbetlerinin içinde kaybolmak da yine Altyazı ekibine düşüyor. Yıllardır Slavoj Zizek'ten Christopher Doyle'a birçok farklı ismin yer aldığı ‘İzliyorum' köşesi bu kez Altyazı ekibinin sinemayla olan ilişkisine, onların seyir deneyimine dair bir kesit sunuyor.

Özel Sayıda İki Poster: Altyazı'nın Tüm Kapakları ve 66 Filmlik Bir Sinema Oyunu altyazı'dan
(Sf. 1) KİMİN DAYANIŞMASI, KİMİN MUTLULUĞU? Fırat Yücel
gündem
(Sf. 6-10) KASIM 2010
(Sf. 12) KÜRT FİLMLERİ İRLANDA'DA Ayça Çiftçi
(Sf. 12) KUSTURICA'YA ANTALYA'DA “VAN MİNÜT”
(Sf. 14) GEZİCİ'DE UYGUNADIM SİNEMA! Uğur Yüksel
vizyon göze çarpanlar:
(Sf. 24-26) SOSYAL AĞ Kemal D. Yılmaz
(Sf. 28-30) AMCAM ÖNCEKİ HAYATLARINI HATIRLIYOR Eren Odabaşı
dosya: claude chabrol:
(Sf. 33-35) BURJUVAZİNİN PATOLOJİK ÇEKİCİLİĞİ Senem Aytaç
(Sf. 36) YAKIŞIKLI SERGE / LA BEAU SERGE (1958) Övgü Gökçe
(Sf. 37) CEYLANLAR / LES BICHES (1968) Enis Köstepen
(Sf. 38) LEKELER ASLA ÇIKMAZ Fırat Yücel
(Sf. 39) KASAP / LE BOUCHER (1970) Nadir Öperli
(Sf. 40) MÜFETTİŞ LAVARDIN / INSPECTEUR LAVARDIN (1986) Zeynep Dadak
(Sf. 41) BİR KADIN MESELESİ / UNE AFFAIRE DE FEMMES (1988) Berke Göl
(Sf. 42) SEREMONİ / LA CÉRÉMONIE (1995) Ayça Çiftçi
(Sf. 43) SICAK ÇİKOLATA / MERCI POUR LE CHOCOLAT (2000) Gözde Onaran
vizyon ötesi söyleşi:
(Sf. 44-45) TATJANA TURANSKYJ
(Sf. 52-53) THEO ANGELOPOULOS
vizyon ötesi festivallerden / malatya uluslararası film festivali (Sf. 46) Giriş
(Sf. 46) MİZAH FİLMLERİ YARIŞIYOR!
(Sf. 47) ALTYAZI, KAPAKLARIYLA BİRLİKTE MALATYA'DA!
(Sf. 47) CARANCHO - Eren Odabaşı
(Sf. 47) YASAK AŞK / IO SONO L'AMORE Melikşah Altuntaş
(Sf. 48) GÜZEL BİR HAYAT DÜŞLERKEN / CIRKUS COLUMBIA Barış Saydam
(Sf. 48) TEHLİKELİ YOL / ROUTE IRISH Barış Saydam
(Sf. 48) FESTİVALDE BAŞKA NELER VAR?
vizyon ötesi festivallerden:
(Sf. 50-51) FİLİSTİN'DE SİNEMA YAPMAK Barış Saydam
vizyon ötesi inceleme:
(Sf. 54-58) YENİ BREZİLYA SİNEMASI Sibel Tınar
yeni imza (Sf. 60-64) PEDRO COSTA Deniz Buga
benim sinemalarım:
(Sf. 66-69) CAMDAN KALP Utku Akgün
ikinci el:
(Sf. 70-72) NIGHT MOVES Can Eskinazi
kısa metraj:
(Sf. 74-75) EXPRESS FİLMLERİ SON İSTASYONDA
docİstanbul
(Sf. 76) ANTALYA'NIN BELGESELLERİ Z. Tül Akbal Süalp
(Sf. 77) LONDRA POSTASI Alisa Lebow
yeni çıkanlar
(Sf. 78-80) DVD
(Sf. 78-80) FİLM MÜZİĞİ
(Sf. 79-80) KİTAP
eleştiriler:
(Sf. 82-83) BORSA: PARA ASLA UYUMAZ Ali Tirali
(Sf. 84) TOPRAK ALTINDA Ece Şakarer
(Sf. 85) BENİM GÜZEL OĞLUM, NE YAPTIN SEN? Ahmet Terzioğlu
(Sf. 86-87) ÇOĞUNLUK Çetin Baskın
(Sf. 88-89) SAÇ Fırat Yücel
(Sf. 90) GÖLGELER VE SURETLER Melis Behlil
(Sf. 91) KAĞIT Senem Aytaç
(Sf. 92) ZEFİR Zeynep Dadak
(Sf. 93) PRESS Övgü Gökçe
(Sf. 94) ATLIKARINCA Berke Göl
(Sf. 95) GİŞE MEMURU Şenay Aydemir

İçindekilerden Bazıları

Sinema, edebiyat ve müzik dünyasından birçok tanınmış ismin yazıları, çizimleri, senaryoları, fotoğrafları, resimleri ve öyküleri ile katkıda bulunduğu özel sayı, ülkemizde sinemaya ilham veren, sinema üreten ve sinemayı dert edinen kişilerin işlerini bir araya getiren ve onların kişisel ilham kaynaklarını ‘Filmlerle Yaşamak' teması altında birleştiren bir antoloji.

Reha Erdem, Murat Uyurkulak, Nuri Bilge Ceylan, Ayfer Tunç, Semih Kaplanoğlu, Selim İleri, Fatih Özgüven, Uğur Yücel, Ümit Ünal ve Kutluğ Ataman Altyazı'nın 100. sayısı için hazırlanan bu antolojiye katkıda bulunan isimlerden bazıları. Kutluğ Ataman yıllarca önce gördüğü ve aklından bir türlü çıkaramadığı bir yağlı boya tabloyu ve bu tablonun öyküsünü; Reha Erdem yakın zamanda izlediği Apichatpong Weerasethakul filmi Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor'un üzerinde bıraktığı etkiyi; Ayfer Tunç Ingmar Bergman'ın mezarına yaptığı ziyareti ve Bergman filmleriyle olan ilişkisini; Semih Kaplanoğlu Andrei Tarkovski'yle olan düşünsel bağını; Ümit Ünal kendisine sinemaya dair ilham veren ‘içindeki o tuhaf şeyi' kâğıda aktardığı bir çizimi Altyazı'nın bu özel sayısında paylaşıyor. Sinemayla olan ilişkilerine dair kişisel düşüncelerini, anılarını, anekdotlarını paylaşanların sayısı uzayıp gidiyor. Mehmet Güreli, Derviş Zaim, Ece Temelkuran, Tayfun Pirselimoğlu, Murat Özyaşar, Ezel Akay, Önder Çakar, Murathan Mungan, küçük İskender, Replikas, Nekropsi… Liste uzadıkça uzuyor, bu saydığımız her bir isim, sinemaya dair ilham aldıkları noktaları söze ya da çizgilere dökebilmek için yaratıcılığını konuşturuyor.

Altyazı'nın 100. sayılık geçmişinde dergiye katkıda bulunan birçok isim de yine özel sayı için kaleme aldıkları yazılarla yeniden okuyucuların karşısına çıkıyor. Kaya Genç, Altyazı'nın ilk yıllarında hayat geçirdiği ve eleştirel bakışını ve keskin kalemini sinemanın aracılığıyla birçok farklı alana doğrulttuğu ‘Kara Köşe'sine, Yekta Kopan uzun bir süre devam ettirdiği ‘E ile T' adlı köşesine bir kez daha hayat veriyor. Çağdaş görsel sanat işlerini Altyazı sayfalarına taşıyan ‘Görüntü' bölümünün editörü Övül Durmuşoğlu ise, sinema tarihinden birçok ünlü sahneyi yeniden canlandırma çalışmalarıyla tanınan çağdaş sanatçı Ming Wong'un Aşk Zamanı'na dair bir işini özel sayıda okuyuculara sunuyor.

Derginin en uzun soluklu bölümlerinden ‘İzliyorum'da ise bu kez filmlerden sahneleri Altyazı ekibi gösteriyor, filmleri tahmin etmek ve o sahnelerin tetiklediği sinema muhabbetlerinin içinde kaybolmak da yine Altyazı ekibine düşüyor. Yıllardır Slavoj Zizek'ten Christopher Doyle'a birçok farklı ismin yer aldığı ‘İzliyorum' köşesi bu kez Altyazı ekibinin sinemayla olan ilişkisine, onların seyir deneyimine dair bir kesit sunuyor.

Özel Sayıda İki Poster: Altyazı'nın Tüm Kapakları ve 66 Filmlik Bir Sinema Oyunu altyazı'dan
(Sf. 1) KİMİN DAYANIŞMASI, KİMİN MUTLULUĞU? Fırat Yücel
gündem
(Sf. 6-10) KASIM 2010
(Sf. 12) KÜRT FİLMLERİ İRLANDA'DA Ayça Çiftçi
(Sf. 12) KUSTURICA'YA ANTALYA'DA “VAN MİNÜT”
(Sf. 14) GEZİCİ'DE UYGUNADIM SİNEMA! Uğur Yüksel
vizyon göze çarpanlar:
(Sf. 24-26) SOSYAL AĞ Kemal D. Yılmaz
(Sf. 28-30) AMCAM ÖNCEKİ HAYATLARINI HATIRLIYOR Eren Odabaşı
dosya: claude chabrol:
(Sf. 33-35) BURJUVAZİNİN PATOLOJİK ÇEKİCİLİĞİ Senem Aytaç
(Sf. 36) YAKIŞIKLI SERGE / LA BEAU SERGE (1958) Övgü Gökçe
(Sf. 37) CEYLANLAR / LES BICHES (1968) Enis Köstepen
(Sf. 38) LEKELER ASLA ÇIKMAZ Fırat Yücel
(Sf. 39) KASAP / LE BOUCHER (1970) Nadir Öperli
(Sf. 40) MÜFETTİŞ LAVARDIN / INSPECTEUR LAVARDIN (1986) Zeynep Dadak
(Sf. 41) BİR KADIN MESELESİ / UNE AFFAIRE DE FEMMES (1988) Berke Göl
(Sf. 42) SEREMONİ / LA CÉRÉMONIE (1995) Ayça Çiftçi
(Sf. 43) SICAK ÇİKOLATA / MERCI POUR LE CHOCOLAT (2000) Gözde Onaran
vizyon ötesi söyleşi:
(Sf. 44-45) TATJANA TURANSKYJ
(Sf. 52-53) THEO ANGELOPOULOS
vizyon ötesi festivallerden / malatya uluslararası film festivali (Sf. 46) Giriş
(Sf. 46) MİZAH FİLMLERİ YARIŞIYOR!
(Sf. 47) ALTYAZI, KAPAKLARIYLA BİRLİKTE MALATYA'DA!
(Sf. 47) CARANCHO - Eren Odabaşı
(Sf. 47) YASAK AŞK / IO SONO L'AMORE Melikşah Altuntaş
(Sf. 48) GÜZEL BİR HAYAT DÜŞLERKEN / CIRKUS COLUMBIA Barış Saydam
(Sf. 48) TEHLİKELİ YOL / ROUTE IRISH Barış Saydam
(Sf. 48) FESTİVALDE BAŞKA NELER VAR?
vizyon ötesi festivallerden:
(Sf. 50-51) FİLİSTİN'DE SİNEMA YAPMAK Barış Saydam
vizyon ötesi inceleme:
(Sf. 54-58) YENİ BREZİLYA SİNEMASI Sibel Tınar
yeni imza (Sf. 60-64) PEDRO COSTA Deniz Buga
benim sinemalarım:
(Sf. 66-69) CAMDAN KALP Utku Akgün
ikinci el:
(Sf. 70-72) NIGHT MOVES Can Eskinazi
kısa metraj:
(Sf. 74-75) EXPRESS FİLMLERİ SON İSTASYONDA
docİstanbul
(Sf. 76) ANTALYA'NIN BELGESELLERİ Z. Tül Akbal Süalp
(Sf. 77) LONDRA POSTASI Alisa Lebow
yeni çıkanlar
(Sf. 78-80) DVD
(Sf. 78-80) FİLM MÜZİĞİ
(Sf. 79-80) KİTAP
eleştiriler:
(Sf. 82-83) BORSA: PARA ASLA UYUMAZ Ali Tirali
(Sf. 84) TOPRAK ALTINDA Ece Şakarer
(Sf. 85) BENİM GÜZEL OĞLUM, NE YAPTIN SEN? Ahmet Terzioğlu
(Sf. 86-87) ÇOĞUNLUK Çetin Baskın
(Sf. 88-89) SAÇ Fırat Yücel
(Sf. 90) GÖLGELER VE SURETLER Melis Behlil
(Sf. 91) KAĞIT Senem Aytaç
(Sf. 92) ZEFİR Zeynep Dadak
(Sf. 93) PRESS Övgü Gökçe
(Sf. 94) ATLIKARINCA Berke Göl
(Sf. 95) GİŞE MEMURU Şenay Aydemir

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat