#smrgSAHAF André Malraux ve Kültür Problemi -

Stok Kodu:
1199051163
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
114 s.
Basım Yeri:
Erzurum
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1975
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199051163
437158
André Malraux ve Kültür Problemi -
André Malraux ve Kültür Problemi - #smrgSAHAF
0.00
İnsanlık hâlini meydana getiren çeşitli verileri inceleyip alınyazısına karşı isyanda bulunan insanın temel davranışlarını ortaya çıkarabildikten sonra, Malraııx'tıun eserlerindeki birliğin, kendi şüpheciliğinden ileri geldiği ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte Andre Malraux'nun fikrî evrimi; eserinde kullanacağı silâhların neler olduğu araştırıldığı zaman açıkça görülecektir. Böylece eserinde üç türlü silâh kullandığını teşhis edebiliriz: önce "metafizik baş kaldırma" diye adlandırılan yani insanın kadere karşı salt olarak doğrulanabilmesi; sonra içerisinde, insanın değerler için mücadele etmekte olduğu bir eylemi alın yazısıyla çatıştırıp dünyanın şeklini değiştirebilen inkilâbçı hümanizma; ve nihayet, sayesinde insanlığın, insanlık hâlini kutsallaştıran yaratıcı jestle alınyazısını karşılaştırma imkânını bulduğu sanatkârane yaratma. Bize de, bu "silâh"ların nasıl ve ne zaman Andre Malraux'nun eserlerinde ortaya çıktıklarını; hangi acıdan ve hangi şartlar altında alınyazısına erişmeğe çalışabildiklerini; insanın bu "silâh" ları nasıl kullanabildiğini ve başarı şansının neler olduklarını incelemek düşmekledir.

Burada dört sene müddetle, malzeme yetersizliği içerisinde bu çalışmanın ortaya çıkmasında göstermiş olduğu sempati, değerli bilgiler ve cesaret verici tavsiyeleriyle Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Kürsüsü Profesörü ve ayni zamanda tez yöneticim sayın hocam Bedrettin TUNCEL'e; tavsiye ve yöntemleriyle çalışmalarıma yardımcı olan Paris Sorbonne Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Profesörü Leon CELLIER'e; ve yine çalışmalarıma yardımları dokunan Erzurum Edebiyat Fakültesi değerli öğretim üye ve yardımcılarına teşekkürü borç bilirim. -ERZURUM-1973 (Önsözden)

İnsanlık hâlini meydana getiren çeşitli verileri inceleyip alınyazısına karşı isyanda bulunan insanın temel davranışlarını ortaya çıkarabildikten sonra, Malraııx'tıun eserlerindeki birliğin, kendi şüpheciliğinden ileri geldiği ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte Andre Malraux'nun fikrî evrimi; eserinde kullanacağı silâhların neler olduğu araştırıldığı zaman açıkça görülecektir. Böylece eserinde üç türlü silâh kullandığını teşhis edebiliriz: önce "metafizik baş kaldırma" diye adlandırılan yani insanın kadere karşı salt olarak doğrulanabilmesi; sonra içerisinde, insanın değerler için mücadele etmekte olduğu bir eylemi alın yazısıyla çatıştırıp dünyanın şeklini değiştirebilen inkilâbçı hümanizma; ve nihayet, sayesinde insanlığın, insanlık hâlini kutsallaştıran yaratıcı jestle alınyazısını karşılaştırma imkânını bulduğu sanatkârane yaratma. Bize de, bu "silâh"ların nasıl ve ne zaman Andre Malraux'nun eserlerinde ortaya çıktıklarını; hangi acıdan ve hangi şartlar altında alınyazısına erişmeğe çalışabildiklerini; insanın bu "silâh" ları nasıl kullanabildiğini ve başarı şansının neler olduklarını incelemek düşmekledir.

Burada dört sene müddetle, malzeme yetersizliği içerisinde bu çalışmanın ortaya çıkmasında göstermiş olduğu sempati, değerli bilgiler ve cesaret verici tavsiyeleriyle Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Kürsüsü Profesörü ve ayni zamanda tez yöneticim sayın hocam Bedrettin TUNCEL'e; tavsiye ve yöntemleriyle çalışmalarıma yardımcı olan Paris Sorbonne Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Profesörü Leon CELLIER'e; ve yine çalışmalarıma yardımları dokunan Erzurum Edebiyat Fakültesi değerli öğretim üye ve yardımcılarına teşekkürü borç bilirim. -ERZURUM-1973 (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat