Art - ist: Güncel Sanat Seçkisi - Sayı: 7 1 Eylül

Hazırlayan:
G.Y. Yönetmeni: Halil Altındere; Editor: Marina Grzinic
Stok Kodu:
1199149333
Boyut:
21x26
Sayfa Sayısı:
107 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe - İngilizce
0,00
1199149333
535495
Art - ist: Güncel Sanat Seçkisi - Sayı: 7    1  Eylül
Art - ist: Güncel Sanat Seçkisi - Sayı: 7 1 Eylül
0.00
İçindekiler

IRWIN 1983 - 2003
art-ist dergisinin tamamıyla Ljubljana (Slovenya) sanatçı grubu IRWIN'a adanmış bu sayısına yazar/editör olarak katkıda bulunmak üzere çağırıldığım için çok mutluyum. Grup tam yirmi yıldır Doğu Avrupa, ya da Balkanlar, veya kısaca eski Yugoslavya diyebileceğimiz bölgede çalışmalar yürütüyor. Bu bölgenin uzun tarihindeki en önemli sanatçı topluluklarından biri. Avrupa'nın bu kıs-mında son yirmi yılın sanat, kültür, kültürel politika ve sosyal hayatına muazzam ve çarpıcı bir şekilde damgasını vurmuş bir grup IRWIN.

Öncelikle gene Slovenya'dan farklı sanatçı toplulukları ile birlikte (Laibach, New Collectivism, Dragan Zivadinov yönetimindeki Theater grup vb...) sanat, kültür, tarih algısı ve aktivism konularında kesinlikle radikal bir bakış açısı geliştirdiler. Bunun yanısıra güzel sanatlar alanındaki iken olarak resim, toplumsal ve politik uzama bilinçli olarak nüfuz eden resmin iki boyutlu uzamı, ve sadece bir hi-kaye anlatma süreci olarak değil, sanat ve toplumsal tarihin politik bir yoğuniaşması da olarak ikonograll gibi biçimsel karakteristikler hakkında önemli görüşler ortaya koydular.

IRWIN sanat ve tarih, felsefe ve toplumsal çalışmalar arasında geniş çaplı bir bağlantı ağı kurdu. Bu matrisin oluşturulmasında Eda Euler, Peter Mlakar, Igor Vidmar gibi sanat tarihçileri, teorisyenler ve yazarların işbirliğinin yanı sıra, Slavoj Zizek, Rastko Mocnik, Lev Kreft (tümü Slovenya-11), Misko Suvakovic (Belgrad), Branka Stipancic, Nada Beros (Zagreb), Dunja Blazevic, Nermina Kurspahic (Saraybosna), Inke Arns (Almanya), Kathy Rae Huffman (Manchester) ve daha birçok kişinin kışkırtıcı yorumların önemli yeri vardı. Bunlar bu ağın bir parçası olan eleştirmen, tarihçi, teorisyen, filozof ve üreticilerden sadece bir kısmıydı. Amerika kıtasından Avrupa ve Asya'ya uzanan (2003 Ekiminde IRWIN Kyoto Bienaline de katılıyor) katılımuların yaptıkları işlerin önemi yerel olarak geliştiyse de etkileri parlak ve sistematik bir şekilde yerelden evrensele doğru yayıldı.

Sanat ve kültür dünyasındaki iktidarı ele geçiren ve herkesi, özellikle de Kapitalist Birinci Dün-ya'nın merkezinin dışında kalanları, köktenci bir tavırla yeniden uyarlayan ve yeniden sınıflandıran sermaye makinesinin demirden yasasını değiştirmek için ne yapmalı ve nasıl yapmalı? IRWIN'in sorguladığı budur işte. 20 yıllık tarihlerine baktığımızda bu soruya verilmiş tümü geleceğe yönelik önemli cevaplar, çizilmiş yollar, stratejik olarak şekillendirilmiş görüşler ve cin fikirli kurnaz taktikler ile karşılaşıyoruz. En iyisi IRWIN ile birlikte öğrendim, onların bugün ve gelecek için hayatta kalma ve mücadele etine, yorumlama veya"yı inşa etme yolları bulma kudretlerinin bir kısmını kendimize aktaralan.

Önemli olan şu ki biz IRWIN topluluğunun geçmişinden bahsederken onlar gelecekteki projelerin üzerine yoğunlaşmış durumdalar. Son olarak, bu özel sayı sadece IRWIN değil, genel olarak sanat ve kültür dünyasının en önemli ve "taze" başlıkları üzerine teorik konumlanmalar, tarihsel bakış açıları ve açık sorular içeriyor.

Bu sayının hazırlanmasını sağlayan genel yayın yönetmeni ve editörler kuruluna teşekkürlerimi sunmak isterim. Onların yardımı, heyecanı ve iş-birliği olmadan bu sayı asla hayata geçirilemezdi. - Marina Grzinic, art-ist 7 editörü Ljubljana, 2 Ağustos 2003

İçindekiler

IRWIN 1983 - 2003
art-ist dergisinin tamamıyla Ljubljana (Slovenya) sanatçı grubu IRWIN'a adanmış bu sayısına yazar/editör olarak katkıda bulunmak üzere çağırıldığım için çok mutluyum. Grup tam yirmi yıldır Doğu Avrupa, ya da Balkanlar, veya kısaca eski Yugoslavya diyebileceğimiz bölgede çalışmalar yürütüyor. Bu bölgenin uzun tarihindeki en önemli sanatçı topluluklarından biri. Avrupa'nın bu kıs-mında son yirmi yılın sanat, kültür, kültürel politika ve sosyal hayatına muazzam ve çarpıcı bir şekilde damgasını vurmuş bir grup IRWIN.

Öncelikle gene Slovenya'dan farklı sanatçı toplulukları ile birlikte (Laibach, New Collectivism, Dragan Zivadinov yönetimindeki Theater grup vb...) sanat, kültür, tarih algısı ve aktivism konularında kesinlikle radikal bir bakış açısı geliştirdiler. Bunun yanısıra güzel sanatlar alanındaki iken olarak resim, toplumsal ve politik uzama bilinçli olarak nüfuz eden resmin iki boyutlu uzamı, ve sadece bir hi-kaye anlatma süreci olarak değil, sanat ve toplumsal tarihin politik bir yoğuniaşması da olarak ikonograll gibi biçimsel karakteristikler hakkında önemli görüşler ortaya koydular.

IRWIN sanat ve tarih, felsefe ve toplumsal çalışmalar arasında geniş çaplı bir bağlantı ağı kurdu. Bu matrisin oluşturulmasında Eda Euler, Peter Mlakar, Igor Vidmar gibi sanat tarihçileri, teorisyenler ve yazarların işbirliğinin yanı sıra, Slavoj Zizek, Rastko Mocnik, Lev Kreft (tümü Slovenya-11), Misko Suvakovic (Belgrad), Branka Stipancic, Nada Beros (Zagreb), Dunja Blazevic, Nermina Kurspahic (Saraybosna), Inke Arns (Almanya), Kathy Rae Huffman (Manchester) ve daha birçok kişinin kışkırtıcı yorumların önemli yeri vardı. Bunlar bu ağın bir parçası olan eleştirmen, tarihçi, teorisyen, filozof ve üreticilerden sadece bir kısmıydı. Amerika kıtasından Avrupa ve Asya'ya uzanan (2003 Ekiminde IRWIN Kyoto Bienaline de katılıyor) katılımuların yaptıkları işlerin önemi yerel olarak geliştiyse de etkileri parlak ve sistematik bir şekilde yerelden evrensele doğru yayıldı.

Sanat ve kültür dünyasındaki iktidarı ele geçiren ve herkesi, özellikle de Kapitalist Birinci Dün-ya'nın merkezinin dışında kalanları, köktenci bir tavırla yeniden uyarlayan ve yeniden sınıflandıran sermaye makinesinin demirden yasasını değiştirmek için ne yapmalı ve nasıl yapmalı? IRWIN'in sorguladığı budur işte. 20 yıllık tarihlerine baktığımızda bu soruya verilmiş tümü geleceğe yönelik önemli cevaplar, çizilmiş yollar, stratejik olarak şekillendirilmiş görüşler ve cin fikirli kurnaz taktikler ile karşılaşıyoruz. En iyisi IRWIN ile birlikte öğrendim, onların bugün ve gelecek için hayatta kalma ve mücadele etine, yorumlama veya"yı inşa etme yolları bulma kudretlerinin bir kısmını kendimize aktaralan.

Önemli olan şu ki biz IRWIN topluluğunun geçmişinden bahsederken onlar gelecekteki projelerin üzerine yoğunlaşmış durumdalar. Son olarak, bu özel sayı sadece IRWIN değil, genel olarak sanat ve kültür dünyasının en önemli ve "taze" başlıkları üzerine teorik konumlanmalar, tarihsel bakış açıları ve açık sorular içeriyor.

Bu sayının hazırlanmasını sağlayan genel yayın yönetmeni ve editörler kuruluna teşekkürlerimi sunmak isterim. Onların yardımı, heyecanı ve iş-birliği olmadan bu sayı asla hayata geçirilemezdi. - Marina Grzinic, art-ist 7 editörü Ljubljana, 2 Ağustos 2003

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat