#smrgKİTABEVİ Hâtıra-i Uhuvvet: Portre Fotoğrafların Cazibesi 1846 - 1950 -

Hazırlayan:
Tasarım: Ersu Pekin, Fotoğraf: Bahadır Taşkın
Stok Kodu:
1199060375
Boyut:
24x34
Sayfa Sayısı:
359 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2005
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199060375
446347
Hâtıra-i Uhuvvet: Portre Fotoğrafların Cazibesi 1846 - 1950 -
Hâtıra-i Uhuvvet: Portre Fotoğrafların Cazibesi 1846 - 1950 - #smrgKİTABEVİ
0.00
1846 ve 1950 yılları arasındaki zaman diliminde Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi, askeri, edebiyat ve san'at sahalarında mühim rol oynamış, zevat, hanedan üyeleri, ve Türkiye ile ilintili yabancı ressam, fotoğrafçı, Türkiye'yi ziyaret etmiş Kraliyet ailesi üyeleri ve devlet adamlarının fotoğraflarını ihtiva etmektedir. Önemli bir bölümü ithaflı olan bu portrelerin yine büyük bir kısmı ilk defa yayınlanmaktadır. Bu fotoğrafların, konu şahısların ruh halini yansıtmadaki kuvveti çarpıcı niteliktedir. Halet-i ruhiyyeleri aksettirmekten öte bazıları çok önemli tarihi belge değerindedir. - M. Ömer Koç

Portre fotoğrafların dayanılmaz cazibeleri bu kağıttan kayıtların insanın dış görünüşünün ve iç dünyasının tam kesişim noktasında bulunmalarından kaynaklanır. Gerek politika, gerek sanat ve gerekse bilim dünyasında iz bırakmış kişiler üzerine asırlardır yazılan ve basılan sayfalar dolusu biyoğrafiler, bu kişilerin portreleri eşliğinde çok daha okunabilir ve dikkat çekici hale gelirler. Bu kitapta kullanılan fotoğrafların önemli bir bölümü sahiplerinin imza ve ithaflarını taşıyor. Geçmişten günümüze kalan iki boyutlu ve kağıttan kayıtlara canlılık katan bu türden ilaveler onlara âdeta sonsuza dek yaşatacak bir ruh kazandırmaktadır.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının en önemli sayılacak bir döneminden ,1917-1927 yılları arasında kalan imzalı ve ithaflı portreleri ;Ankara zindanı avlusundaki Nazım Hikmet ;henüz 31 yaşında yaşama veda eden Muhiddin Sebati ;kederli yüz ifadesiyle Tevfik Fikret; masumiyet simgesi Dürrüşehvar Sultan ;sefahat dolu yaşama düşkünlüğü vurgulanmak istenen Halil Şerif Paşa; tahttan indirilmiş sabık Sultan Abdülaziz ; esir düşdükten sonra kılıcı iade edilmiş Gazi Osman Paşa ; Rus işgalinden İstanbul'u kurtarmaya çalışan nefer kıyafetinde Osman Hamdi Bey ; fesiyle poz veren Fausto Zanaro; otoportreleriyle fotoğrafçılar James Robertson , francis Frith , Vasilaki Kargopulo ,Viçen Abdullah ve Boğos Tarkulyan ; Halifelik makamına seçilmiş Abdülmecid Efendi; kırmızı pastel kalemle yazılmış gözalıcı ithafıyla Muhsin Ertuğrul; tüm cazibesiyle genç Bedia Muvahhit; fırtınalı dünyasıbda çırpınan delikanlı Fikret Mualla kalıplaşmış toplumsal değerleri sadece bir 'hiç' olarak gören Neyzen Tevfik ve yine bu kitapta kullanılan ve toplam sayıları180'i geçen diğer çarpıcı örnekler , portre fotoğrafların sanatsal ve belgesel açıdan önemlerini ortaya koymaktadır.

1846 ve 1950 yılları arasındaki zaman diliminde Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi, askeri, edebiyat ve san'at sahalarında mühim rol oynamış, zevat, hanedan üyeleri, ve Türkiye ile ilintili yabancı ressam, fotoğrafçı, Türkiye'yi ziyaret etmiş Kraliyet ailesi üyeleri ve devlet adamlarının fotoğraflarını ihtiva etmektedir. Önemli bir bölümü ithaflı olan bu portrelerin yine büyük bir kısmı ilk defa yayınlanmaktadır. Bu fotoğrafların, konu şahısların ruh halini yansıtmadaki kuvveti çarpıcı niteliktedir. Halet-i ruhiyyeleri aksettirmekten öte bazıları çok önemli tarihi belge değerindedir. - M. Ömer Koç

Portre fotoğrafların dayanılmaz cazibeleri bu kağıttan kayıtların insanın dış görünüşünün ve iç dünyasının tam kesişim noktasında bulunmalarından kaynaklanır. Gerek politika, gerek sanat ve gerekse bilim dünyasında iz bırakmış kişiler üzerine asırlardır yazılan ve basılan sayfalar dolusu biyoğrafiler, bu kişilerin portreleri eşliğinde çok daha okunabilir ve dikkat çekici hale gelirler. Bu kitapta kullanılan fotoğrafların önemli bir bölümü sahiplerinin imza ve ithaflarını taşıyor. Geçmişten günümüze kalan iki boyutlu ve kağıttan kayıtlara canlılık katan bu türden ilaveler onlara âdeta sonsuza dek yaşatacak bir ruh kazandırmaktadır.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının en önemli sayılacak bir döneminden ,1917-1927 yılları arasında kalan imzalı ve ithaflı portreleri ;Ankara zindanı avlusundaki Nazım Hikmet ;henüz 31 yaşında yaşama veda eden Muhiddin Sebati ;kederli yüz ifadesiyle Tevfik Fikret; masumiyet simgesi Dürrüşehvar Sultan ;sefahat dolu yaşama düşkünlüğü vurgulanmak istenen Halil Şerif Paşa; tahttan indirilmiş sabık Sultan Abdülaziz ; esir düşdükten sonra kılıcı iade edilmiş Gazi Osman Paşa ; Rus işgalinden İstanbul'u kurtarmaya çalışan nefer kıyafetinde Osman Hamdi Bey ; fesiyle poz veren Fausto Zanaro; otoportreleriyle fotoğrafçılar James Robertson , francis Frith , Vasilaki Kargopulo ,Viçen Abdullah ve Boğos Tarkulyan ; Halifelik makamına seçilmiş Abdülmecid Efendi; kırmızı pastel kalemle yazılmış gözalıcı ithafıyla Muhsin Ertuğrul; tüm cazibesiyle genç Bedia Muvahhit; fırtınalı dünyasıbda çırpınan delikanlı Fikret Mualla kalıplaşmış toplumsal değerleri sadece bir 'hiç' olarak gören Neyzen Tevfik ve yine bu kitapta kullanılan ve toplam sayıları180'i geçen diğer çarpıcı örnekler , portre fotoğrafların sanatsal ve belgesel açıdan önemlerini ortaya koymaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat