#smrgKİTABEVİ Hiçbişey -

Stok Kodu:
1199026764
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
151 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2013
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199026764
412859
Hiçbişey  -
Hiçbişey - #smrgKİTABEVİ
0.00
Hayat akışını bir üslup olarak gayet başarılı bir biçimde uygulayan romancı Kurt Vonnegut ile Gökhan Özcan'ın bu bağlamda ilşikisini hatırlatmak gerekir: Kurt Vonnegut, Gökhan Özcan'ın öykülerinde etkisi en açık ve gösterilebilecek olan kişidir. Hayatı algılayış, anlam dünyalarının merkezindeki acı, metnin hızı ve dolayısıyla dil ve üslup açısından birbirlerine yakın duran Kurt Vonnegut ve Gökhan Özcan arasındaki fark, kurgudur. Kurt Vonnegut daha kurgusal oluşuyla Gökhan Özcan'dan, Özcan doğal yahut kendiliğinden olana daha yakınlığıyla Vonnegut'dan ayrılır. Her ikisinde de hayatı ve insanı silen modern dizgeye karşı çıkma kararlılığı ilşkiyi aynı zamanda bir ruh akrabalığına dönüştürür. Her iki yazarda da merkezde olan acı (modern insanın ağıtı) komik olanla içiçe geçerek dile gelir (etle kemik misali) ve karakteri itibariyle 'güleriz ağlanacak halimize' veya 'kara mizah' veya 'güldürürken ağlatmak/düşündürmek', 'gülme modundan birden ağlama moduna geçmek' gibi klişelerle izahı kabil olmayan bir acıdır.
Hayat akışını bir üslup olarak gayet başarılı bir biçimde uygulayan romancı Kurt Vonnegut ile Gökhan Özcan'ın bu bağlamda ilşikisini hatırlatmak gerekir: Kurt Vonnegut, Gökhan Özcan'ın öykülerinde etkisi en açık ve gösterilebilecek olan kişidir. Hayatı algılayış, anlam dünyalarının merkezindeki acı, metnin hızı ve dolayısıyla dil ve üslup açısından birbirlerine yakın duran Kurt Vonnegut ve Gökhan Özcan arasındaki fark, kurgudur. Kurt Vonnegut daha kurgusal oluşuyla Gökhan Özcan'dan, Özcan doğal yahut kendiliğinden olana daha yakınlığıyla Vonnegut'dan ayrılır. Her ikisinde de hayatı ve insanı silen modern dizgeye karşı çıkma kararlılığı ilşkiyi aynı zamanda bir ruh akrabalığına dönüştürür. Her iki yazarda da merkezde olan acı (modern insanın ağıtı) komik olanla içiçe geçerek dile gelir (etle kemik misali) ve karakteri itibariyle 'güleriz ağlanacak halimize' veya 'kara mizah' veya 'güldürürken ağlatmak/düşündürmek', 'gülme modundan birden ağlama moduna geçmek' gibi klişelerle izahı kabil olmayan bir acıdır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat