#smrgSAHAF Hümanizm, Din ve Sanat Üzerine Felsefi Düşünceler -

Stok Kodu:
1199028018
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
199 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1999
Çeviren:
Ahmet Aydoğan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199028018
414108
Hümanizm, Din ve Sanat Üzerine Felsefi Düşünceler -
Hümanizm, Din ve Sanat Üzerine Felsefi Düşünceler - #smrgSAHAF
0.00
... Bütün uç bölümlerine karşın rönesanstan beri tüm felsefe temelde aynıdır. Ailevi benzeşme genelde zannedilenden çok daha fazladır. Ve felsefedeki bu göze görünür bölünümler aynı türün yalnızca değişik çeşitlemelerinden ibarettir. İçinde olan birinin rönesans sonrası felsefenin bu karakterini görmesi fevkalade zordur, fakat başka bir felsefenin nazargahından bakıldığında işaretlenen husus oldukça açık bir hal alır. "... Romantizm, Rousseau' dan kaynaklanır ve anahtarı " insan özgür doğar ve kendisini her yerde zincirler içinde bulur" şeklindeki Le Contrat Soceal' in ilk cümlesinde bulunabilir. Bir başka deyişle, insan tabiatı itibarıyla iyidir, sınırsız güçlere sahiptir ve eğer bu zamana kadar bu güçleri ortaya koyamamışsa, bunun sebebi, ortadan kaldırılması toplumsal politikanın temel ve asli işi olması gereken harici mania ve prangalardır. Klasik düşüncenin insan kavramı ise bunun tam tersidir. O. İnsanın tabiatı itibarıyla kötü olduğuna , dolayısıyla ilk günah dogmasına inanır." ( Arka Kapak)
... Bütün uç bölümlerine karşın rönesanstan beri tüm felsefe temelde aynıdır. Ailevi benzeşme genelde zannedilenden çok daha fazladır. Ve felsefedeki bu göze görünür bölünümler aynı türün yalnızca değişik çeşitlemelerinden ibarettir. İçinde olan birinin rönesans sonrası felsefenin bu karakterini görmesi fevkalade zordur, fakat başka bir felsefenin nazargahından bakıldığında işaretlenen husus oldukça açık bir hal alır. "... Romantizm, Rousseau' dan kaynaklanır ve anahtarı " insan özgür doğar ve kendisini her yerde zincirler içinde bulur" şeklindeki Le Contrat Soceal' in ilk cümlesinde bulunabilir. Bir başka deyişle, insan tabiatı itibarıyla iyidir, sınırsız güçlere sahiptir ve eğer bu zamana kadar bu güçleri ortaya koyamamışsa, bunun sebebi, ortadan kaldırılması toplumsal politikanın temel ve asli işi olması gereken harici mania ve prangalardır. Klasik düşüncenin insan kavramı ise bunun tam tersidir. O. İnsanın tabiatı itibarıyla kötü olduğuna , dolayısıyla ilk günah dogmasına inanır." ( Arka Kapak)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat