#smrgSAHAF İznik Çinileri ve Gülbenkyan Koleksiyonu -

Basıldığı Matbaa:
Türk Tarih Kurumu Basımevi
Dizi Adı:
Osmanlı Eserleri Dizisi: 15
Stok Kodu:
1199046774
Boyut:
24x30
Sayfa Sayısı:
368 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1999
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199046774
432771
İznik Çinileri ve Gülbenkyan Koleksiyonu -
İznik Çinileri ve Gülbenkyan Koleksiyonu - #smrgSAHAF
0.00
Çalışmada geniş boyutlarda incelenip sınıflandırılan örnekler, Türk çiniciliğinin olgunluk dönemine eriştiği 16. yüzyılın ikinci yarısına aittir. 16. yüzyıl, Osmanlı İmparatorluğu'nun ekonomik, siyasal ve kültürel açıdan mükemmelliğe ulaştığı bir dönem olarak bilinir. Sarayın sanata olan ilgisi ve desteği, birçok başarılı eserin oluşmasına uygun bir zemin hazırlanmıştır. Tüm sanatsal faaliyetlerin sarayda kurulan nakkaşhanelerin sorumlulğunda, büyük bir organizasyonla, kolektif olarak ve titizlikle gerçekleştirilmesi, bir üslup birliği içinde ortaya çıkan eserlerin olgunluğunu açıklamaya yetmektedir.

Benim de amacım, çalışmayı 16. yüzyılın ikinci yarısıyla sınırlandırarak, böylesine organize bir ortamda gerçekleştirilen İznik çinilerini, motif, üslup ve kompozisyon özellikleri açısından inceleyip, belli bir sistem üzerine kurulu olup olmadıklarını analitik yoldan, araştırmak olmuştur.

Çalışmanın bir başka kayda değer sonucu, özellikle Gülbenkyan Koleksiyonu üzerine yapılan araştırmada, daha önce yayınlanmamış, hatta sergilenmemiş birçok çini örneğinin gün ışığına çıkmış olmasıdır. (Önsözden)

Çalışmada geniş boyutlarda incelenip sınıflandırılan örnekler, Türk çiniciliğinin olgunluk dönemine eriştiği 16. yüzyılın ikinci yarısına aittir. 16. yüzyıl, Osmanlı İmparatorluğu'nun ekonomik, siyasal ve kültürel açıdan mükemmelliğe ulaştığı bir dönem olarak bilinir. Sarayın sanata olan ilgisi ve desteği, birçok başarılı eserin oluşmasına uygun bir zemin hazırlanmıştır. Tüm sanatsal faaliyetlerin sarayda kurulan nakkaşhanelerin sorumlulğunda, büyük bir organizasyonla, kolektif olarak ve titizlikle gerçekleştirilmesi, bir üslup birliği içinde ortaya çıkan eserlerin olgunluğunu açıklamaya yetmektedir.

Benim de amacım, çalışmayı 16. yüzyılın ikinci yarısıyla sınırlandırarak, böylesine organize bir ortamda gerçekleştirilen İznik çinilerini, motif, üslup ve kompozisyon özellikleri açısından inceleyip, belli bir sistem üzerine kurulu olup olmadıklarını analitik yoldan, araştırmak olmuştur.

Çalışmanın bir başka kayda değer sonucu, özellikle Gülbenkyan Koleksiyonu üzerine yapılan araştırmada, daha önce yayınlanmamış, hatta sergilenmemiş birçok çini örneğinin gün ışığına çıkmış olmasıdır. (Önsözden)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat