#smrgKİTABEVİ Kharmides - 2023

Editör:
Taşkın Takış
Kapak Tasarım:
Harun Ak
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
ISBN-10:
6258123470
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199212607
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
76
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Çeviren:
Büşra Akkökler Karatekeli
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
66,50
Taksitli fiyat: 9 x 8,13
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199212607
599125
Kharmides -        2023
Kharmides - 2023 #smrgKİTABEVİ
66.50
Güzel, alımlı, mütevazı, kendine hâkim, yani Hellenlerin sophron diyeceği bir delikanlıdır Kharmides. Sokrates onun bu göz alıcı güzelliğinin yanısıra ruhunun da güzel olduğunu kanıtlamak istercesine onu akrabası ve hamisi Kritias ile sophrosyneyi tartışmaya çağırır. Bu kavram Eski Yunan toplumunda ve düşünce dünyasında genel olarak ılılmlılık, ölçülülük, ihtiyatlılık, kendine hâkim olma ve bilgelik olarak anlaşılsa da Platon Kharmides'te bu anlamların hiçbirine değinmez. Sakinlik, yavaşlık, utanma duygusu ile başlayan sophrosyne tanımlarına “başkasının değil kendi işiyle uğraşma”, “uğraştığı işin iyi ve faydalı olduğunun farkında olma” tanımları ile devam eder. Sonrasında bilme ve bilim tartışmasına evrilen bu diyalogda, ‘Kendini bil!' düsturu ile Sokrates'in ünlü “Tek bildiğim bilmediğimi bilmemdir” sözü karşımıza çıkar. Sahi, bilimin ve bilgisizliğin bilimi midir sophrosyne ya da insanın neyi bildiğinin ve neyi bilmediğinin bilimi? Ne faydası vardır insana böyle bir bilmenin, mutlu kılar mı insanı? Fayda sağlamayan ve mutlu kılmayan bir erdem olabilir mi sophrosyne? Tüm bu sorularla baş başa bırakır Sokrates bizi ve yanımıza sophrosynenin ne olduğunu değil ne olmadığını öğrenmek kâr kalır ancak.
Güzel, alımlı, mütevazı, kendine hâkim, yani Hellenlerin sophron diyeceği bir delikanlıdır Kharmides. Sokrates onun bu göz alıcı güzelliğinin yanısıra ruhunun da güzel olduğunu kanıtlamak istercesine onu akrabası ve hamisi Kritias ile sophrosyneyi tartışmaya çağırır. Bu kavram Eski Yunan toplumunda ve düşünce dünyasında genel olarak ılılmlılık, ölçülülük, ihtiyatlılık, kendine hâkim olma ve bilgelik olarak anlaşılsa da Platon Kharmides'te bu anlamların hiçbirine değinmez. Sakinlik, yavaşlık, utanma duygusu ile başlayan sophrosyne tanımlarına “başkasının değil kendi işiyle uğraşma”, “uğraştığı işin iyi ve faydalı olduğunun farkında olma” tanımları ile devam eder. Sonrasında bilme ve bilim tartışmasına evrilen bu diyalogda, ‘Kendini bil!' düsturu ile Sokrates'in ünlü “Tek bildiğim bilmediğimi bilmemdir” sözü karşımıza çıkar. Sahi, bilimin ve bilgisizliğin bilimi midir sophrosyne ya da insanın neyi bildiğinin ve neyi bilmediğinin bilimi? Ne faydası vardır insana böyle bir bilmenin, mutlu kılar mı insanı? Fayda sağlamayan ve mutlu kılmayan bir erdem olabilir mi sophrosyne? Tüm bu sorularla baş başa bırakır Sokrates bizi ve yanımıza sophrosynenin ne olduğunu değil ne olmadığını öğrenmek kâr kalır ancak.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 34,58    69,16   
3 23,50    70,49   
6 11,97    71,82   
9 8,13    73,15   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 34,58    69,16   
3 23,50    70,49   
6 11,97    71,82   
9 8,13    73,15   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 34,58    69,16   
3 23,50    70,49   
6 11,97    71,82   
9 8,13    73,15   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 34,58    69,16   
3 23,50    70,49   
6 11,97    71,82   
9 8,13    73,15   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 34,58    69,16   
3 23,50    70,49   
6 11,97    71,82   
9 8,13    73,15   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 34,58    69,16   
3 23,50    70,49   
6 11,97    71,82   
9 8,13    73,15   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 66,50    66,50   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat