#smrgKİTABEVİ Kuruluşunun Yüzüncü Yılında Dârü'l-Elhân'a Armağan - 2018

Editör:
Gülçin Yahya Kaçar
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Acar Basım
Dizi Adı:
Araştırma İnceleme 154
ISBN-10:
9751635501
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Gülçin Yahya Kaçar
Stok Kodu:
1199199622
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
X+393 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
51,00
Taksitli fiyat: 9 x 6,23
Stoktan teslim
1199199622
585617
Kuruluşunun Yüzüncü Yılında Dârü'l-Elhân'a Armağan -        2018
Kuruluşunun Yüzüncü Yılında Dârü'l-Elhân'a Armağan - 2018 #smrgKİTABEVİ
51.00
Nağmeler evi anlamına gelen Darü'l-Elhan, Osmanlı Devleti'nin ilk resmî müzik okulu olarak İstanbul'da 1917 yılında kurulmuştur. Dört yıllık sanat eğitimi veren, sanatkâr ve öğretmen yetiştirmek amacı ile faaliyete başlayan kurum, 1. Dünya Savaşı yıllarındaki olumsuzluklardan fazlasıyla etkilenmiştir. Çalkantılı bir süreç yaşamış olmasına rağmen, geleneği ve geleceği inşa etme yolunda önemli görevler üstlenmiştir.

Bir yandan Türk Mûsikîsi Tasnif ve Tespit Heyeti ile geleneği kayıt altına alma gayreti, diğer yandan Batılılaşma hareketlerine karşı reformist yaklaşımları neticesinde büyük bir musiki hazinesini bizlere devretmişlerdir Dârü'l-Elhân'daki heyette görev alan üstat, sanatkâr, araştırmacı, besteci hocalar ve şahsiyetler kültür aktarımının oluşturulması için bir taraftan kurumsal olarak kendilerine yer bul maya çalışmışlar, bir taraftan da çok kısıtlı imkânlarla günümüzde pek çok kuruma örnek olacak biçimde musikiye hizmet noktasında azmetmişlerdir.

Bu dönem, meşk geleneği ile intikal etmiş olan sesli kültüre ait gözle görünmeyen ancak var olan engin Türk musikisi kültürünün kayda geçtiği, kâğıda yazıldığı, yok olmasının durdurulduğu dönemdir.

Tarihi yaşarken tarih yazdıkları muhakkaktır. Vefa ve minnettarlığımızın bir göstergesi olarak, yüz yıl sonra birbirinden değerli akademisyen-sanatçılarımızın kaleminden Dârul-Elhân'ı yeniden okuyabilmek, anlayabilmek ve de musiki geleceğimize yeni ufuklar açabilmek ümidiyle.

İçindekiler
ÖN SÖZ
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Müzik Hâfızamız - Ruhi AYANGİL Darü'l-Elhân ve Sonrası - M. Hakan CEVHER
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Klasik Türk Mûsikîsine Ait Kültür Aktarımını Sağlayan Çeşitli Neşriyât Örnekleri - Gülçin YAHYA KAÇAR
Himayeden Yoksun Alaturka Musiki ve İlm-i Musikide Şahsi Teşebbüsler: Rauf Yekta ve Ali Rifat Beyler - Nilgün DOĞRUSÖZ DİŞİAÇIK
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Nağmelerin Evleri: Bir Medeniyet Serüveni - Oya LEVENDOĞLU ÖNER
Gelenek ve Modernlik Arasında Musa Süreyya Bey - Fazlı ARSLAN
Meşk'e Kılavuz, Arel-Ezgi-Uzdilek'e Alternatif, 24 Perdeli Bir Notalama - Ozan YARMAN
Dârü'l-Elhân'da ve Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Türk Din Mûsikîsi Çalışmaları - Kubilay KOLUKIRIK, Bayram AKDOĞAN
Dârü'l-Elhân'dan Yurttan Sesler'e: Türk Halk Müziği Derlemelerine Yansıyan Makam Algısına Bir Bakış - Cenk GÜRAY
Mûsikîde "Ötekileştirmenin" Beslediği Problemler Üzerinden Bir Okuma Denemesi - Ali TAN
Geçmişten Günümüze Türk Mûsikîsinin Eğitim ve İntikâlinde Meşk, Nota ve Dârülelhân - Mehmet GÖNÜL
Dârü'l-Elhân İsmindeki Sır: Jeune Ütopyacılığa Dair Bir Sembol - Okan Murat ÖZTÜRK
Bilinmeyen "Dârü'l-Elhân" - Erhan ÖZDEN
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Osmanlı-Türk Müziği Geleneğiyle İlişki Kurma Biçimleri: Bir Tipoloji Denemesi - Onur Güneş AYAS
"100 Yıl Sonra" Dârü'l-Elhân'a Bir Nazar - Süleyman ERGUNER
Bestekar III. Selim'e Yapılan Darbeden Darülelhan'a Türk Musikisi Algısında Değer Değişimi - Recep USLU

Nağmeler evi anlamına gelen Darü'l-Elhan, Osmanlı Devleti'nin ilk resmî müzik okulu olarak İstanbul'da 1917 yılında kurulmuştur. Dört yıllık sanat eğitimi veren, sanatkâr ve öğretmen yetiştirmek amacı ile faaliyete başlayan kurum, 1. Dünya Savaşı yıllarındaki olumsuzluklardan fazlasıyla etkilenmiştir. Çalkantılı bir süreç yaşamış olmasına rağmen, geleneği ve geleceği inşa etme yolunda önemli görevler üstlenmiştir.

Bir yandan Türk Mûsikîsi Tasnif ve Tespit Heyeti ile geleneği kayıt altına alma gayreti, diğer yandan Batılılaşma hareketlerine karşı reformist yaklaşımları neticesinde büyük bir musiki hazinesini bizlere devretmişlerdir Dârü'l-Elhân'daki heyette görev alan üstat, sanatkâr, araştırmacı, besteci hocalar ve şahsiyetler kültür aktarımının oluşturulması için bir taraftan kurumsal olarak kendilerine yer bul maya çalışmışlar, bir taraftan da çok kısıtlı imkânlarla günümüzde pek çok kuruma örnek olacak biçimde musikiye hizmet noktasında azmetmişlerdir.

Bu dönem, meşk geleneği ile intikal etmiş olan sesli kültüre ait gözle görünmeyen ancak var olan engin Türk musikisi kültürünün kayda geçtiği, kâğıda yazıldığı, yok olmasının durdurulduğu dönemdir.

Tarihi yaşarken tarih yazdıkları muhakkaktır. Vefa ve minnettarlığımızın bir göstergesi olarak, yüz yıl sonra birbirinden değerli akademisyen-sanatçılarımızın kaleminden Dârul-Elhân'ı yeniden okuyabilmek, anlayabilmek ve de musiki geleceğimize yeni ufuklar açabilmek ümidiyle.

İçindekiler
ÖN SÖZ
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Müzik Hâfızamız - Ruhi AYANGİL Darü'l-Elhân ve Sonrası - M. Hakan CEVHER
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Klasik Türk Mûsikîsine Ait Kültür Aktarımını Sağlayan Çeşitli Neşriyât Örnekleri - Gülçin YAHYA KAÇAR
Himayeden Yoksun Alaturka Musiki ve İlm-i Musikide Şahsi Teşebbüsler: Rauf Yekta ve Ali Rifat Beyler - Nilgün DOĞRUSÖZ DİŞİAÇIK
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Nağmelerin Evleri: Bir Medeniyet Serüveni - Oya LEVENDOĞLU ÖNER
Gelenek ve Modernlik Arasında Musa Süreyya Bey - Fazlı ARSLAN
Meşk'e Kılavuz, Arel-Ezgi-Uzdilek'e Alternatif, 24 Perdeli Bir Notalama - Ozan YARMAN
Dârü'l-Elhân'da ve Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Türk Din Mûsikîsi Çalışmaları - Kubilay KOLUKIRIK, Bayram AKDOĞAN
Dârü'l-Elhân'dan Yurttan Sesler'e: Türk Halk Müziği Derlemelerine Yansıyan Makam Algısına Bir Bakış - Cenk GÜRAY
Mûsikîde "Ötekileştirmenin" Beslediği Problemler Üzerinden Bir Okuma Denemesi - Ali TAN
Geçmişten Günümüze Türk Mûsikîsinin Eğitim ve İntikâlinde Meşk, Nota ve Dârülelhân - Mehmet GÖNÜL
Dârü'l-Elhân İsmindeki Sır: Jeune Ütopyacılığa Dair Bir Sembol - Okan Murat ÖZTÜRK
Bilinmeyen "Dârü'l-Elhân" - Erhan ÖZDEN
Dârü'l-Elhân'dan Günümüze Osmanlı-Türk Müziği Geleneğiyle İlişki Kurma Biçimleri: Bir Tipoloji Denemesi - Onur Güneş AYAS
"100 Yıl Sonra" Dârü'l-Elhân'a Bir Nazar - Süleyman ERGUNER
Bestekar III. Selim'e Yapılan Darbeden Darülelhan'a Türk Musikisi Algısında Değer Değişimi - Recep USLU

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 26,52    53,04   
3 18,02    54,06   
6 9,18    55,08   
9 6,23    56,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 26,52    53,04   
3 18,02    54,06   
6 9,18    55,08   
9 6,23    56,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 26,52    53,04   
3 18,02    54,06   
6 9,18    55,08   
9 6,23    56,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 26,52    53,04   
3 18,02    54,06   
6 9,18    55,08   
9 6,23    56,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 26,52    53,04   
3 18,02    54,06   
6 9,18    55,08   
9 6,23    56,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 26,52    53,04   
3 18,02    54,06   
6 9,18    55,08   
9 6,23    56,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 51,00    51,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat