#smrgKİTABEVİ Melodram: Hollywood'dan Yeşilçam'a Acının Yüceltilmesi- 2023

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Tarcan Matbaacılık
Dizi Adı:
Sinema 7
ISBN-10:
6258123562
Kargoya Teslim Süresi:
3&8
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199216186
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
368
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
172,50
Taksitli fiyat: 9 x 21,08
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199216186
602761
Melodram: Hollywood'dan Yeşilçam'a Acının Yüceltilmesi-       2023
Melodram: Hollywood'dan Yeşilçam'a Acının Yüceltilmesi- 2023 #smrgKİTABEVİ
172.50
Batı'nın zihinsel, kültürel ve toplumsal gelişimiyle yakından ilgili olan "melodram", Hollywood sineması ve diğer ülke sinemalarını etkilemiş güçlü bir tarzdır. Acı ve gözyaşına dayalı bu duygu ortaklığından Türk sineması payını fazlasıyla almıştır. Melodram üzerine düşünüldüğünde öncelikle acının büyük bir değer ve kabul görmesi, en basit toplumsal ilişkilerde dahi "acının yüceltilmesi" olgusuyla sıklıkla karşılaşırız. Öyle ki acı olmadan talihin yüzümüze gülmeyeceği, aşka ve hakikate hiçbir zaman erişilemeyeceği düşüncesine sıklıkla kapılırız. "Melodramlar mı hayatımızı melodramlaştırmakta?" yoksa "melodrama yatkın bir yaşama ve düşünme biçimimiz olduğu için mi" bu duygu kalıpları filmlere bu şekilde aktarılmaktadır.

Özellikle 60'lı yıllarda doruk noktasına ulaşan yapım sayısıyla Yeşilçam'ın "hep aynı filmi seyrettirdiği" duygusunun altında yatan kültürel ve zihinsel gerekçeler nelerdir? Genelde "tutucu, durgun ve hareketsiz bir yapı" olduğu ileri sürülen Türkiye'nin kültürel yapılanmasına, büyük oranda sinema yoluyla enjekte edilen modern aktarımlar, bu tekrar duygusunu sürekli hissettiren atıl bir yapı içinde işlenmiştir.

Batı'da toplumsal değişimlere bağlı olarak ilerleyen melodramın, Yeşilçam sinemasındaki görünümü nasıldır? Tercih edilen kalıpların tekrarına dayalı olarak sürdürülen bir sanat anlayışında, salt sinema filminin değil; yapımcının, dağıtımcının, yönetmenin, senaristin ve izleyici kitlesinin payı nedir?

Bu çalışma öncelikle bir zihniyet tarihi okumasıdır. Yeşilçam sinemasına nostaljik bir dönem gözüyle bakmak yerine, hatırı sayılır derecede film çekilmiş bir zaman diliminin (1960'lar) belli başlı örneklerini inceleyerek, melodram kavramı çerçevesinde geçmişe ve geleceğe kültürel antropoloji, tarih, kimlik, zihniyet ve yaratıcılık unsurlarıyla bir yorumlama denemesidir.

Batı'nın zihinsel, kültürel ve toplumsal gelişimiyle yakından ilgili olan "melodram", Hollywood sineması ve diğer ülke sinemalarını etkilemiş güçlü bir tarzdır. Acı ve gözyaşına dayalı bu duygu ortaklığından Türk sineması payını fazlasıyla almıştır. Melodram üzerine düşünüldüğünde öncelikle acının büyük bir değer ve kabul görmesi, en basit toplumsal ilişkilerde dahi "acının yüceltilmesi" olgusuyla sıklıkla karşılaşırız. Öyle ki acı olmadan talihin yüzümüze gülmeyeceği, aşka ve hakikate hiçbir zaman erişilemeyeceği düşüncesine sıklıkla kapılırız. "Melodramlar mı hayatımızı melodramlaştırmakta?" yoksa "melodrama yatkın bir yaşama ve düşünme biçimimiz olduğu için mi" bu duygu kalıpları filmlere bu şekilde aktarılmaktadır.

Özellikle 60'lı yıllarda doruk noktasına ulaşan yapım sayısıyla Yeşilçam'ın "hep aynı filmi seyrettirdiği" duygusunun altında yatan kültürel ve zihinsel gerekçeler nelerdir? Genelde "tutucu, durgun ve hareketsiz bir yapı" olduğu ileri sürülen Türkiye'nin kültürel yapılanmasına, büyük oranda sinema yoluyla enjekte edilen modern aktarımlar, bu tekrar duygusunu sürekli hissettiren atıl bir yapı içinde işlenmiştir.

Batı'da toplumsal değişimlere bağlı olarak ilerleyen melodramın, Yeşilçam sinemasındaki görünümü nasıldır? Tercih edilen kalıpların tekrarına dayalı olarak sürdürülen bir sanat anlayışında, salt sinema filminin değil; yapımcının, dağıtımcının, yönetmenin, senaristin ve izleyici kitlesinin payı nedir?

Bu çalışma öncelikle bir zihniyet tarihi okumasıdır. Yeşilçam sinemasına nostaljik bir dönem gözüyle bakmak yerine, hatırı sayılır derecede film çekilmiş bir zaman diliminin (1960'lar) belli başlı örneklerini inceleyerek, melodram kavramı çerçevesinde geçmişe ve geleceğe kültürel antropoloji, tarih, kimlik, zihniyet ve yaratıcılık unsurlarıyla bir yorumlama denemesidir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 89,70    179,40   
3 60,95    182,85   
6 31,05    186,30   
9 21,08    189,75   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 89,70    179,40   
3 60,95    182,85   
6 31,05    186,30   
9 21,08    189,75   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 89,70    179,40   
3 60,95    182,85   
6 31,05    186,30   
9 21,08    189,75   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 89,70    179,40   
3 60,95    182,85   
6 31,05    186,30   
9 21,08    189,75   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 89,70    179,40   
3 60,95    182,85   
6 31,05    186,30   
9 21,08    189,75   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 89,70    179,40   
3 60,95    182,85   
6 31,05    186,30   
9 21,08    189,75   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 172,50    172,50   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat