#smrgKİTABEVİ Modernizm, Postmodernizm ve Türban: Gerçekten Türban İslamiyetin Modernleşmesinin Simgesi midir? -

Stok Kodu:
1199042403
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
160 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199042403
428424
Modernizm, Postmodernizm ve Türban: Gerçekten Türban İslamiyetin Modernleşmesinin Simgesi midir? -
Modernizm, Postmodernizm ve Türban: Gerçekten Türban İslamiyetin Modernleşmesinin Simgesi midir? - #smrgKİTABEVİ
0.00
Gerçekten, niçin “illa da türban” acaba? Türban, savlandığı gibi, İslamiyetin modernleşmesinin simgesi midir? Öyle ise modernleşme nedir? Dinler de modernleşebilir mi?

Ama “modernizm” de bilindiği gibi bir “laik” kavramdır. Ne var ki, ta 1931 yılında CHP yöneticilerince “din ile dünya, din ile devlet işlerinin ayrılmasını anlatan bir tabirdir” şeklinde açıklanan bu sözcüğün anlamı üzerinde bir daha hiç düşünmediğimiz için olsa gerek, bütün aydınlarımızın bile laikliğin ne olduğunu tam bildiklerini söyleyebilmek galiba olanaksızdır.

Oysa “laiklik”, ne “din” ile ilgilidir ne de ideolojik bir kavramdır. Devletin meşruiyet kaynağı ile ilgili bir yönetsel terimdir. Devletler meşruiyetlerini ya Tanrıdan, ya da halktan almaktadırlar. Üçüncü bir meşruiyet kaynağı da yoktur. Meşruiyetini halktan alan devlete de “laik devlet” denilmektedir... (Arka kapaktan)

Gerçekten, niçin “illa da türban” acaba? Türban, savlandığı gibi, İslamiyetin modernleşmesinin simgesi midir? Öyle ise modernleşme nedir? Dinler de modernleşebilir mi?

Ama “modernizm” de bilindiği gibi bir “laik” kavramdır. Ne var ki, ta 1931 yılında CHP yöneticilerince “din ile dünya, din ile devlet işlerinin ayrılmasını anlatan bir tabirdir” şeklinde açıklanan bu sözcüğün anlamı üzerinde bir daha hiç düşünmediğimiz için olsa gerek, bütün aydınlarımızın bile laikliğin ne olduğunu tam bildiklerini söyleyebilmek galiba olanaksızdır.

Oysa “laiklik”, ne “din” ile ilgilidir ne de ideolojik bir kavramdır. Devletin meşruiyet kaynağı ile ilgili bir yönetsel terimdir. Devletler meşruiyetlerini ya Tanrıdan, ya da halktan almaktadırlar. Üçüncü bir meşruiyet kaynağı da yoktur. Meşruiyetini halktan alan devlete de “laik devlet” denilmektedir... (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat