#smrgKİTABEVİ Oryantalizm Tartışma Metinleri - 2022
İlk bakışta bu cesur çıkış küçümsense de, Said katı ve geleneksel bir sahayı yerinden oy-natabilmeyi başarabildi. Artık oryantalizm, klasik dil çalışmalarına vurgu yapan bir 'disip-lin' olmaktan çok, her geçen gün kendi içinde dönüşerek, bir söylem, hükmetme geleneği-nin bir parçası olarak literatürde yer etmeye başladı. Bu alanın armağan ettiği yeni cümle-lerle söyleyecek olursak, Batı'nın ötekine bakışı 'oryantalist bir perspektifte' dile getirili-yordu. Ortadoğu'daki sıcak gelişmelerin arka planında oryantalizmin iki yüz yıllık sorusu gündeme gelmekteydi.
Said, zor olanı denemiş, Batı'nın Doğu'ya bakışındaki terimleri tersine çevirebilmişti. Sö-mürgeciliğin "keşif kolları" sadece ekonomik ve politik bir bakışla değerlendirilmiyor, edebî metinler üzerinden hareketle çarpık kareler teorik bir çerçevede işaretleniyordu. Doğu'nun nasıl keşfedildiği sorusu ise can alıcı önemdeydi. 18. yüzyıldan itibaren Batı, derin istek ve arzularıyla Doğu'yu keşfe çıkarken pek de masum sayılmayacak bu keşif çabası, beraberinde birçok şeyi de götürmüştü. Chateaubriand, Lamartine, Nerval ve Flau-bert'in yazılarında hayalî bir Doğu coğrafyası yaratılırken veya Oryantalist ressamların tablolarında egzotik ve dişil kompozisyonlar kullanılırken, aslında sıradan Batılı bireyin zihninde klişelerle yüklü bir Doğu inşa edilmekteydi.
Sunuş
I. BÖLÜM
Edward W. Said (1935-2003) - Andrew N. Rubin
Krizdeki Oryantalizm - Enver Abdülmelik
"Oryantalizm" ve Eleştirmenleri - Fred Halliday
"Post"ta Bir Şey Yok Mu? Said ve Post-Kolonyal Entelektüeller Sorunu - Patrick Williams
Oryantalizm Üzerine - James Clifford
Entelektüelin Temsilleri'nde Entelektüel Temsilleri - Neil Lazarus
Edward Said ve Michel Foucault: Benzerlikler ve Uyumsuzluklar - Karlis Racevskis
Helenizm ve İmparatorluk: Edward Said'i Okumak - Phiroze Vasunia
Oryantalizm Sorunu - Bernard Lewis
Said'in Hümanizmi - Emily Apter
II. BÖLÜM
Osmanlı Oryantalizmi - Ussama Makdisi
Auerbach İstanbul'da: Edward Said, Seküler Eleştiri ve Azınlık Kültürü Sorunu - Aamir R. Mufti
Sürekli Çoğalan Oryantalizmler: Eski Yugoslavya Örneği - Milica Bakic- Hayden
Ulusal Sorun: Said, Ahmad, Jameson - Michael Sprinker
Özdeşsizlik Politikaları: Adorno, Postmodernizm ve Edward Said - Fred Dallmayr
Kudretli Kalem: Tersyüz Edilen Sömürgeciliğin Çifte Standartları - Ernest Gellner
Oryantalizm ve Orta Doğu Feminist Çalışmaları - Lila Abu-Lughod
Oksidentalizm: Tersine Dönmüş Bir Dünya - James G. Carrier
Yazarlar Hakkında
İlk bakışta bu cesur çıkış küçümsense de, Said katı ve geleneksel bir sahayı yerinden oy-natabilmeyi başarabildi. Artık oryantalizm, klasik dil çalışmalarına vurgu yapan bir 'disip-lin' olmaktan çok, her geçen gün kendi içinde dönüşerek, bir söylem, hükmetme geleneği-nin bir parçası olarak literatürde yer etmeye başladı. Bu alanın armağan ettiği yeni cümle-lerle söyleyecek olursak, Batı'nın ötekine bakışı 'oryantalist bir perspektifte' dile getirili-yordu. Ortadoğu'daki sıcak gelişmelerin arka planında oryantalizmin iki yüz yıllık sorusu gündeme gelmekteydi.
Said, zor olanı denemiş, Batı'nın Doğu'ya bakışındaki terimleri tersine çevirebilmişti. Sö-mürgeciliğin "keşif kolları" sadece ekonomik ve politik bir bakışla değerlendirilmiyor, edebî metinler üzerinden hareketle çarpık kareler teorik bir çerçevede işaretleniyordu. Doğu'nun nasıl keşfedildiği sorusu ise can alıcı önemdeydi. 18. yüzyıldan itibaren Batı, derin istek ve arzularıyla Doğu'yu keşfe çıkarken pek de masum sayılmayacak bu keşif çabası, beraberinde birçok şeyi de götürmüştü. Chateaubriand, Lamartine, Nerval ve Flau-bert'in yazılarında hayalî bir Doğu coğrafyası yaratılırken veya Oryantalist ressamların tablolarında egzotik ve dişil kompozisyonlar kullanılırken, aslında sıradan Batılı bireyin zihninde klişelerle yüklü bir Doğu inşa edilmekteydi.
Sunuş
I. BÖLÜM
Edward W. Said (1935-2003) - Andrew N. Rubin
Krizdeki Oryantalizm - Enver Abdülmelik
"Oryantalizm" ve Eleştirmenleri - Fred Halliday
"Post"ta Bir Şey Yok Mu? Said ve Post-Kolonyal Entelektüeller Sorunu - Patrick Williams
Oryantalizm Üzerine - James Clifford
Entelektüelin Temsilleri'nde Entelektüel Temsilleri - Neil Lazarus
Edward Said ve Michel Foucault: Benzerlikler ve Uyumsuzluklar - Karlis Racevskis
Helenizm ve İmparatorluk: Edward Said'i Okumak - Phiroze Vasunia
Oryantalizm Sorunu - Bernard Lewis
Said'in Hümanizmi - Emily Apter
II. BÖLÜM
Osmanlı Oryantalizmi - Ussama Makdisi
Auerbach İstanbul'da: Edward Said, Seküler Eleştiri ve Azınlık Kültürü Sorunu - Aamir R. Mufti
Sürekli Çoğalan Oryantalizmler: Eski Yugoslavya Örneği - Milica Bakic- Hayden
Ulusal Sorun: Said, Ahmad, Jameson - Michael Sprinker
Özdeşsizlik Politikaları: Adorno, Postmodernizm ve Edward Said - Fred Dallmayr
Kudretli Kalem: Tersyüz Edilen Sömürgeciliğin Çifte Standartları - Ernest Gellner
Oryantalizm ve Orta Doğu Feminist Çalışmaları - Lila Abu-Lughod
Oksidentalizm: Tersine Dönmüş Bir Dünya - James G. Carrier
Yazarlar Hakkında
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | 134,68 | 269,36 |
3 | 91,51 | 274,54 |
6 | 46,62 | 279,72 |
9 | 31,66 | 284,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | 134,68 | 269,36 |
3 | 91,51 | 274,54 |
6 | 46,62 | 279,72 |
9 | 31,66 | 284,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | 134,68 | 269,36 |
3 | 91,51 | 274,54 |
6 | 46,62 | 279,72 |
9 | 31,66 | 284,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | 134,68 | 269,36 |
3 | 91,51 | 274,54 |
6 | 46,62 | 279,72 |
9 | 31,66 | 284,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | 134,68 | 269,36 |
3 | 91,51 | 274,54 |
6 | 46,62 | 279,72 |
9 | 31,66 | 284,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | 134,68 | 269,36 |
3 | 91,51 | 274,54 |
6 | 46,62 | 279,72 |
9 | 31,66 | 284,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 259,00 | 259,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |