#smrgKİTABEVİ R ile Programlama ve Makine Öğrenmesi - 2024

Editör:
Yakup Çelikbilek
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9786050332285
Kargoya Teslim Süresi:
3&8
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199224634
Boyut:
20x28
Sayfa Sayısı:
314
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
indirimli
216,00
Taksitli fiyat: 9 x 26,40
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199224634
610635
R ile Programlama ve Makine Öğrenmesi -        2024
R ile Programlama ve Makine Öğrenmesi - 2024 #smrgKİTABEVİ
216.00
Genişletilmiş ve güncellenmiş 2. baskı

Günümüz bilgisayarlarının atası olarak görülen ilkel mekanik cihazın, Alan Turing tarafından 1936 yılında icat edilmesinden bu zamana kadar geçen sürede şüphesiz ki gerek bilgisayar donanımında gerekse de yazılımında çok büyük gelişmeler yaşandı. Muhtemelen Alan Turing gibi bir dâhinin havsalası bile o tarihlerde geliştirdiği makineden ilham alınarak bu kadar güçlü cihazların üretilebileceğini alamazdı. Bilgisayar biliminde bu denli gelişmeye rağmen şunu söylemek gerekir ki aslında ilk makinelerdeki temel amaç bugün geldiğimiz noktadan çok farklı değildi: “Problem çözebilen” veya “düşünebilen” makineler üretmek. Nitekim Alan Turing daha 1950 yılında kaleme aldığı “Taklit Oyunu” (Imitation Game) isimli makalesinde “Makineler düşünebilir mi?” sorusunu ortaya atmıştır.

Her ne kadar insana özgü en önemli özellikler olan yaratıcılık ve merak etme henüz bilgisayarlarda bulunmasa da bilgisayarların, fonksiyonel ilişki kurma ve benzetim bakımından oldukça başarılı olduğu somut bir gerçektir. Yalın bir örnekle izah etmek gerekirse; bir bilgisayar günümüzde gösterilen bir resmin kime ait olduğunu neredeyse hatasız tespit edebilmektedir. Fakat bilgisayarlar henüz gösterilen resimdeki kişinin daha güzel, daha enerjik veya daha havalı görünmesi için öneride bulunamamaktadır. Resimdeki kişinin neden somurttuğunu veya gülümsediğini de merak etmemektedir. 1936'dan bugüne kadar bilgisayar gelişimindeki ivmenin devam etmesi hâlinde, ileride bilgisayarların bu özelliklere de sahip olması imkânsız görünmemektedir.

Dr. Muhlis Özdemir tarafından Türkçe literatüre kazandırılan bu kitap, öğrenmesi nispeten kolay ve hızlı uygulama geliştirilebilen R ile programlamayı ele almaktadır. Ayrıca okuyucu, yapay zekâ alanının çok büyük bir kısmını oluşturan makine öğrenmesi için R ile uygulamaları da bu kitapta bulabilecektir. Kitap; konuyla ilgili az tecrübesi olan, hatta hiçbir tecrübesi olmayan okuyucuları hedef aldığı gibi daha birikimli okuyucular için makine öğrenmesi konularını da ele almıştır.

Dr. Muhlis Özdemir hem yüksek lisans hem de doktora çalışmalarında yapay zekâ algoritmaları üzerine yoğunlaşmış ve bu alanda önemli tecrübeler elde etmiştir. Edinmiş olduğu bu tecrübelerin konuyla ilgili okuyucularla bu kitap vesilesiyle paylaşılması, kitabı daha da önemli kılmaktadır. Zira kitap incelendiğinde göze ilk çarpan; akıcı bir Türkçeyle yazılmış, okuması kolay bir kitap olduğudur. Ayrıca her konuyla ilgili açıklayıcı örnekler verilmiştir. Akademik çevrelerdeki araştırmacılar ve sektördeki uygulayıcılar için son derece yararlı bir kitap olmuştur.

Genişletilmiş ve güncellenmiş 2. baskı

Günümüz bilgisayarlarının atası olarak görülen ilkel mekanik cihazın, Alan Turing tarafından 1936 yılında icat edilmesinden bu zamana kadar geçen sürede şüphesiz ki gerek bilgisayar donanımında gerekse de yazılımında çok büyük gelişmeler yaşandı. Muhtemelen Alan Turing gibi bir dâhinin havsalası bile o tarihlerde geliştirdiği makineden ilham alınarak bu kadar güçlü cihazların üretilebileceğini alamazdı. Bilgisayar biliminde bu denli gelişmeye rağmen şunu söylemek gerekir ki aslında ilk makinelerdeki temel amaç bugün geldiğimiz noktadan çok farklı değildi: “Problem çözebilen” veya “düşünebilen” makineler üretmek. Nitekim Alan Turing daha 1950 yılında kaleme aldığı “Taklit Oyunu” (Imitation Game) isimli makalesinde “Makineler düşünebilir mi?” sorusunu ortaya atmıştır.

Her ne kadar insana özgü en önemli özellikler olan yaratıcılık ve merak etme henüz bilgisayarlarda bulunmasa da bilgisayarların, fonksiyonel ilişki kurma ve benzetim bakımından oldukça başarılı olduğu somut bir gerçektir. Yalın bir örnekle izah etmek gerekirse; bir bilgisayar günümüzde gösterilen bir resmin kime ait olduğunu neredeyse hatasız tespit edebilmektedir. Fakat bilgisayarlar henüz gösterilen resimdeki kişinin daha güzel, daha enerjik veya daha havalı görünmesi için öneride bulunamamaktadır. Resimdeki kişinin neden somurttuğunu veya gülümsediğini de merak etmemektedir. 1936'dan bugüne kadar bilgisayar gelişimindeki ivmenin devam etmesi hâlinde, ileride bilgisayarların bu özelliklere de sahip olması imkânsız görünmemektedir.

Dr. Muhlis Özdemir tarafından Türkçe literatüre kazandırılan bu kitap, öğrenmesi nispeten kolay ve hızlı uygulama geliştirilebilen R ile programlamayı ele almaktadır. Ayrıca okuyucu, yapay zekâ alanının çok büyük bir kısmını oluşturan makine öğrenmesi için R ile uygulamaları da bu kitapta bulabilecektir. Kitap; konuyla ilgili az tecrübesi olan, hatta hiçbir tecrübesi olmayan okuyucuları hedef aldığı gibi daha birikimli okuyucular için makine öğrenmesi konularını da ele almıştır.

Dr. Muhlis Özdemir hem yüksek lisans hem de doktora çalışmalarında yapay zekâ algoritmaları üzerine yoğunlaşmış ve bu alanda önemli tecrübeler elde etmiştir. Edinmiş olduğu bu tecrübelerin konuyla ilgili okuyucularla bu kitap vesilesiyle paylaşılması, kitabı daha da önemli kılmaktadır. Zira kitap incelendiğinde göze ilk çarpan; akıcı bir Türkçeyle yazılmış, okuması kolay bir kitap olduğudur. Ayrıca her konuyla ilgili açıklayıcı örnekler verilmiştir. Akademik çevrelerdeki araştırmacılar ve sektördeki uygulayıcılar için son derece yararlı bir kitap olmuştur.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 112,32    224,64   
3 76,32    228,96   
6 38,88    233,28   
9 26,40    237,60   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 112,32    224,64   
3 76,32    228,96   
6 38,88    233,28   
9 26,40    237,60   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 112,32    224,64   
3 76,32    228,96   
6 38,88    233,28   
9 26,40    237,60   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 112,32    224,64   
3 76,32    228,96   
6 38,88    233,28   
9 26,40    237,60   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 112,32    224,64   
3 76,32    228,96   
6 38,88    233,28   
9 26,40    237,60   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 112,32    224,64   
3 76,32    228,96   
6 38,88    233,28   
9 26,40    237,60   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 216,00    216,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat