#smrgKİTABEVİ Resmin İşlevleri -

Stok Kodu:
1199173200
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
232 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Alp Tümertekin
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199173200
559319
Resmin İşlevleri -
Resmin İşlevleri - #smrgKİTABEVİ
0.00
Cumhuriyet'in kuruluş yıllarında Nurullah Berk ve Cemal Tollu gibi genç sanatçıların Almanya ve Fransa'da Fernand Léger başta olmak üzere tanınmış ressamların atölyelerinde eğitim almaları, Cumhuriyet Dönemi Sanatı'nın gelişmesini sağlamıştır.

Soyut sanatın evrenselliğini çekici bulan Léger, bu sanatı mimarlığın tamamlayıcı bir öğesi olarak görüyordu. Modern resim, mimarlıktaki modern hareketle de el ele yürüyordu.

Fernand Léger, çağının beklentilerine uygun davrandı. Herşey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi. Amacına başka bir çağda, bambaşka insanlar sayesinde ulaştı. Artık resim Léger'nin istediği işleve sahipti!

Modern resmin kuramsal boyutuna ışık tutan bu önemli metin Türkçede ilk kez yayınlanıyor.

Fernand Léger çağının beklentilerine uygun davrandı: Her şey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi.

Yüzyıllar boyunca bir duvara süs olarak asılmak amacıyla yapılan tablolar "sehpa resmi" geleneğinde kalıyor, güzellikleri az sayıda kişi tarafından paylaşılıyordu. Léger resmin asıl işlevinin çok sayıda kişiye ulaşmak, kişilere yaşam sevincini aktarmak olduğunu vurguladı. Bu yolda yalnız değildi, yakın dostu Le Corbusier de yaşama sevincinin peşindeydi. Her ikisi de dekoratif olandan kaçıp işlevsel olana ağırlık verdiler. Modern resim, mimarlıktaki modern hareketle el ele yürüyordu. Bundan da toplum kazançlı çıkacaktı.

Reklam panoları, uçsuz bucaksız çayırların üzerindeki canlı renklere sahip afişler hep heyecanlandırdı Léger'yi. Günümüzde billboardları ya da yüksek binaların cephelerinin tanıtım için kaplandığını görse sevinirdi herhalde. Amacına başka bir çağda, bambaşka insanlar sayesinde ulaştı. Artık resim Léger'nin istediği işleve sahipti!

Modern resmin kuramsal boyutuna ışık tutan bu önemli metin Türkçede ilk kez yayınlanıyor.

Cumhuriyet'in kuruluş yıllarında Nurullah Berk ve Cemal Tollu gibi genç sanatçıların Almanya ve Fransa'da Fernand Léger başta olmak üzere tanınmış ressamların atölyelerinde eğitim almaları, Cumhuriyet Dönemi Sanatı'nın gelişmesini sağlamıştır.

Soyut sanatın evrenselliğini çekici bulan Léger, bu sanatı mimarlığın tamamlayıcı bir öğesi olarak görüyordu. Modern resim, mimarlıktaki modern hareketle de el ele yürüyordu.

Fernand Léger, çağının beklentilerine uygun davrandı. Herşey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi. Amacına başka bir çağda, bambaşka insanlar sayesinde ulaştı. Artık resim Léger'nin istediği işleve sahipti!

Modern resmin kuramsal boyutuna ışık tutan bu önemli metin Türkçede ilk kez yayınlanıyor.

Fernand Léger çağının beklentilerine uygun davrandı: Her şey gibi resmin de bir işlevi olmalıydı. Resim çok kişiye ulaşabilmeliydi.

Yüzyıllar boyunca bir duvara süs olarak asılmak amacıyla yapılan tablolar "sehpa resmi" geleneğinde kalıyor, güzellikleri az sayıda kişi tarafından paylaşılıyordu. Léger resmin asıl işlevinin çok sayıda kişiye ulaşmak, kişilere yaşam sevincini aktarmak olduğunu vurguladı. Bu yolda yalnız değildi, yakın dostu Le Corbusier de yaşama sevincinin peşindeydi. Her ikisi de dekoratif olandan kaçıp işlevsel olana ağırlık verdiler. Modern resim, mimarlıktaki modern hareketle el ele yürüyordu. Bundan da toplum kazançlı çıkacaktı.

Reklam panoları, uçsuz bucaksız çayırların üzerindeki canlı renklere sahip afişler hep heyecanlandırdı Léger'yi. Günümüzde billboardları ya da yüksek binaların cephelerinin tanıtım için kaplandığını görse sevinirdi herhalde. Amacına başka bir çağda, bambaşka insanlar sayesinde ulaştı. Artık resim Léger'nin istediği işleve sahipti!

Modern resmin kuramsal boyutuna ışık tutan bu önemli metin Türkçede ilk kez yayınlanıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat