Ancak 9. yüzyıldan itibaren tablo değişir. Türk halkı Tengri'sini bırakıp Müslüman olur, Maveraünnehir'de Arap şeyhler türer. Buhara bir şeyhler kenti olur. İşte bu değişimin yaşandığı dönemde Türk halkı iki büyük esere damgasını vurur: Yusuf Has Hacip'in Kutadgu Bilik'i ile Kaşgarlı Mahmut'un Divanü Lügati't-Türk'ü. Ne var ki her iki bilgin de eserlerini yurtlarında değil Bağdat'ta bitirmişlerdir.
Sekiz Türk Boyu Üzerine Gözlemler, işte bu değişim dolu döneme yönelik çalışmalardan oluşuyor. Orta Asya bozkırlarından Anadolu'nun batı kıyılarına dek uzanan bir coğrafyada, bu değişim döneminin önüne kattığı boyların izini sürüyor, nadir ipuçlarını bir araya getirerek, dönemin silikleşmiş tablosuna kimi ayrıntıları geri getirmeyi deniyor…
Ancak 9. yüzyıldan itibaren tablo değişir. Türk halkı Tengri'sini bırakıp Müslüman olur, Maveraünnehir'de Arap şeyhler türer. Buhara bir şeyhler kenti olur. İşte bu değişimin yaşandığı dönemde Türk halkı iki büyük esere damgasını vurur: Yusuf Has Hacip'in Kutadgu Bilik'i ile Kaşgarlı Mahmut'un Divanü Lügati't-Türk'ü. Ne var ki her iki bilgin de eserlerini yurtlarında değil Bağdat'ta bitirmişlerdir.
Sekiz Türk Boyu Üzerine Gözlemler, işte bu değişim dolu döneme yönelik çalışmalardan oluşuyor. Orta Asya bozkırlarından Anadolu'nun batı kıyılarına dek uzanan bir coğrafyada, bu değişim döneminin önüne kattığı boyların izini sürüyor, nadir ipuçlarını bir araya getirerek, dönemin silikleşmiş tablosuna kimi ayrıntıları geri getirmeyi deniyor…