#smrgKİTABEVİ Tabsira Yahut Adana Temaşası -

Hazırlayan:
Ahmet Caner Çatal, Ahmet Karataş
Stok Kodu:
1199190930
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
110 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199190930
576962
Tabsira Yahut Adana Temaşası -
Tabsira Yahut Adana Temaşası - #smrgKİTABEVİ
0.00
Adana hakkında tefrika edilen her türlü dergi, gazete, kitap ve benzeri yayınlar, çok uzun zamandan beri ilgimizi çekiyordu. Bunlardan birisi de "Tabsıra Yahut Adana Temaşası" adlı eserdi. Adana'da, 1898 yılında, hem de Vilayet Matbaası'nda basılmış olması alakamızı daha da artırdı. Sözlük'te, Tabsıra'nın karşılığı "Görüş ve anlayışı artıran kuvvet" olarak tanımlanıyordu. Temaşa ise "bakmak, seyretmek" anlamına geliyordu. Eserin telif yazarı Yusuf Ziya Bey'in, bir yargıç olması daha da ilginçti. Adana'da, Bidayet Mahkemesi'nde görev yapmış bir hakimin söyleyecekleri elbette göz ardı edilemezdi.

Yusuf Ziya Bey, Mukaddime adını taşıyan bir şiir ile başlıyor eserine. Daha sonra, Seyhan Nehri kenarında oturup, fantastik sayılabilecek ağdalı imgelerle Adana'yı tasvir ediyor. Coğrafi bilgilerin yanında tarihsel süreçlerini de dile getiriyor Adana'nın… Geçmişe ve içinde yaşanılan döneme dair kişisel düşüncelerini belirttikten sonra, salnamelerde yer alan bilgileri çağrıştıran, şehre dair ne varsa anlatıyor. Adana'daki görevlerini ve yaşadıklarının değerli bir hatıra olması dileğiyle yazdığını; bu önemli risalenin, şehrin sakinlerince güzel karşılanması ve hakkında olumlu düşüncelere neden olması umuduyla sona eriyor.

Adana hakkında tefrika edilen her türlü dergi, gazete, kitap ve benzeri yayınlar, çok uzun zamandan beri ilgimizi çekiyordu. Bunlardan birisi de "Tabsıra Yahut Adana Temaşası" adlı eserdi. Adana'da, 1898 yılında, hem de Vilayet Matbaası'nda basılmış olması alakamızı daha da artırdı. Sözlük'te, Tabsıra'nın karşılığı "Görüş ve anlayışı artıran kuvvet" olarak tanımlanıyordu. Temaşa ise "bakmak, seyretmek" anlamına geliyordu. Eserin telif yazarı Yusuf Ziya Bey'in, bir yargıç olması daha da ilginçti. Adana'da, Bidayet Mahkemesi'nde görev yapmış bir hakimin söyleyecekleri elbette göz ardı edilemezdi.

Yusuf Ziya Bey, Mukaddime adını taşıyan bir şiir ile başlıyor eserine. Daha sonra, Seyhan Nehri kenarında oturup, fantastik sayılabilecek ağdalı imgelerle Adana'yı tasvir ediyor. Coğrafi bilgilerin yanında tarihsel süreçlerini de dile getiriyor Adana'nın… Geçmişe ve içinde yaşanılan döneme dair kişisel düşüncelerini belirttikten sonra, salnamelerde yer alan bilgileri çağrıştıran, şehre dair ne varsa anlatıyor. Adana'daki görevlerini ve yaşadıklarının değerli bir hatıra olması dileğiyle yazdığını; bu önemli risalenin, şehrin sakinlerince güzel karşılanması ve hakkında olumlu düşüncelere neden olması umuduyla sona eriyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat