#smrgSAHAF Tasarımın Özü Sözü - 2006

Dizi Adı:
Akın Nalça Kitapları 4 / Aforizmalar
ISBN-10:
9759205911
Hazırlayan:
Celal Üster
Stok Kodu:
1199081717
Boyut:
9x14
Sayfa Sayısı:
578 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199081717
467595
Tasarımın Özü Sözü -        2006
Tasarımın Özü Sözü - 2006 #smrgSAHAF
0.00
Tasarım, Sanat ve Yaratıcılık ile ilgili sözleri, aforizmalar halinde bir araya getiren Tasarımın Özü Sözü için, kitabı derleyen ve çeviren Celal Üster şunu söylüyor:

Bu kitapta tasarım kavramının özüne ışık tutabilecek sözleri bir araya getirirken, seçim alanımızı olabildiğince geniş tuttuk. Yalnızca tasarımcıların, mimarların, modacıların tasarımla dolaysızca bağıntılı sözlerini değil, yazarların, düşünürlerin, ressamların, heykeltıraşların "tasarım açısından da okunabilecek" sözlerini de aldık kitabımıza

Bu özdeyişler güldestesinin bir özelliği de, farklı anlayışlar, değişik bakış açıları ve bambaşka yaklaşımlara açık olması. Bize, Aquino'lu Tommaso'nun "Tek kitaplı insandan kork!" sözü yol gösterdi. Okuyucuya, birbirine benzemeyen, dahası birbirinin karşıtı düşünceler ve bakışların zengin, rengârenk bir yelpazesini sunmak istedik. Eski çağlardan yaşadığımız günlere, farklı uygarlıklardan, apayrı anlayışlardan ve değişik uluslardan kendi alanlarının ustası adları "tasarım" kavramının yakın çevresinde buluşturduk.

Tasarımın Özü Sözü, salt işlevsel kullanımla sınırlı bir kitap değil. İsteyenin bu özdeyişler arasında keyifli yolculuklara çıkabileceği; dileyenin, rastgele bir sayfayı açarak gönül hoşluğuyla göz atabileceği bir kitap aynı zamanda.
Bu sözlerde tasarımın özü saklı.

Mekan ve sergileme tasarım kuruluşu Akın Nalça Tasarım Ofisi, bütün tasarım disiplinlerine düşünsel ve kalıcı bir tartışma süreci sağlamayı hedefleyerek, her sene bir kitap yayımlamayı sürdürüyor. 2003 yılında yayımlanmaya başlayan Akın Nalça Kitapları'nın dördüncüsü "Tasarımın Özüsözü", 2007 Ocak ayında satışa sunuluyor. Editör ve çevirmen Celal Üster'in derlediği, tasarım üstüne 600'ü aşkın özdeyişden oluşan kitabın tasarımını Bülent Erkmen yaptı.

Bu kitapta tasarım kavramının özüne ışık tutabilecek sözler bir araya getirilirken, seçim alanı olabildiğince geniş tutuldu. Yalnızca tasarımcıların, mimarların, modacıların tasarımla dolaysızca bağıntılı sözleri değil, yazarların, düşünürlerin, ressamların, heykeltraşların "tasarım açısından da okunabilecek" sözleri alındı kitaba.

Bu özdeyişler toplamının bir özelliği de, farklı anlayışlar, değişik bakış açıları ve bambaşka yaklaşımlara açık olması. Okuyucuya, birbirine benzemeyen, dahası birbirinin karşıtı düşünceler ve bakışların zengin, rengârenk bir yelpazesi sunuldu. Eski çağlardan yaşadığımız günlere, farklı uygarlıklardan, apayrı anlayışlardan ve değişik uluslardan kendi alanlarının usta adları "tasarım" kavramının yakın çevresinde buluşturuldu.

Tasarımın Özüsözü, salt işlevsel kullanımla sınırlı bir kitap değil. İsteyenin bu özdeyişler arasında keyifli yolculuklara çıkabileceği; dileyenin, rastgele bir sayfayı açarak gönül hoşluğuyla göz atabileceği bir kitap aynı zamanda.

Akın Nalça Tasarım Hizmetleri için özel olarak oluşturulan ve dizi özelliği taşımayan Akın Nalça Kitapları, içerikleri ve tasarımları birbirinden bağımsız olarak biçimleniyor. Konsept ve tasarımını Bülent Erkmen'in gerçekleştirdiği kitaplar, nesne kitap özelliği taşıyor. Yazarlara, özgün üretim platformu sunan kitapların tasarım alanında yeni tartışmalar açması hedefleniyor.

Akın Nalça Kitapları'nın ilk yayını Mimar Bülent Tanju'nun "Mimarlıkta Sıfır Noktasını Aramak? Han Tümertekin'in Yapıları-Yaptıkları Üzerinden Mimarlık Okumaları" adlı kitabı, ikincisi Mimarlık Tarihçisi Prof. Dr. Uğur Tanyeli'nin "İstanbul 1900-2000 - Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden Okumak" kitabı ve üçüncüsü ise tasarımcı ve yazar Faruk Ulay'ın "Sürekli Bir Yenilginin Gölgesinde - Grafik Tasarım Manifestosu" adlı kitabıydı.

Tasarım, Sanat ve Yaratıcılık ile ilgili sözleri, aforizmalar halinde bir araya getiren Tasarımın Özü Sözü için, kitabı derleyen ve çeviren Celal Üster şunu söylüyor:

Bu kitapta tasarım kavramının özüne ışık tutabilecek sözleri bir araya getirirken, seçim alanımızı olabildiğince geniş tuttuk. Yalnızca tasarımcıların, mimarların, modacıların tasarımla dolaysızca bağıntılı sözlerini değil, yazarların, düşünürlerin, ressamların, heykeltıraşların "tasarım açısından da okunabilecek" sözlerini de aldık kitabımıza

Bu özdeyişler güldestesinin bir özelliği de, farklı anlayışlar, değişik bakış açıları ve bambaşka yaklaşımlara açık olması. Bize, Aquino'lu Tommaso'nun "Tek kitaplı insandan kork!" sözü yol gösterdi. Okuyucuya, birbirine benzemeyen, dahası birbirinin karşıtı düşünceler ve bakışların zengin, rengârenk bir yelpazesini sunmak istedik. Eski çağlardan yaşadığımız günlere, farklı uygarlıklardan, apayrı anlayışlardan ve değişik uluslardan kendi alanlarının ustası adları "tasarım" kavramının yakın çevresinde buluşturduk.

Tasarımın Özü Sözü, salt işlevsel kullanımla sınırlı bir kitap değil. İsteyenin bu özdeyişler arasında keyifli yolculuklara çıkabileceği; dileyenin, rastgele bir sayfayı açarak gönül hoşluğuyla göz atabileceği bir kitap aynı zamanda.
Bu sözlerde tasarımın özü saklı.

Mekan ve sergileme tasarım kuruluşu Akın Nalça Tasarım Ofisi, bütün tasarım disiplinlerine düşünsel ve kalıcı bir tartışma süreci sağlamayı hedefleyerek, her sene bir kitap yayımlamayı sürdürüyor. 2003 yılında yayımlanmaya başlayan Akın Nalça Kitapları'nın dördüncüsü "Tasarımın Özüsözü", 2007 Ocak ayında satışa sunuluyor. Editör ve çevirmen Celal Üster'in derlediği, tasarım üstüne 600'ü aşkın özdeyişden oluşan kitabın tasarımını Bülent Erkmen yaptı.

Bu kitapta tasarım kavramının özüne ışık tutabilecek sözler bir araya getirilirken, seçim alanı olabildiğince geniş tutuldu. Yalnızca tasarımcıların, mimarların, modacıların tasarımla dolaysızca bağıntılı sözleri değil, yazarların, düşünürlerin, ressamların, heykeltraşların "tasarım açısından da okunabilecek" sözleri alındı kitaba.

Bu özdeyişler toplamının bir özelliği de, farklı anlayışlar, değişik bakış açıları ve bambaşka yaklaşımlara açık olması. Okuyucuya, birbirine benzemeyen, dahası birbirinin karşıtı düşünceler ve bakışların zengin, rengârenk bir yelpazesi sunuldu. Eski çağlardan yaşadığımız günlere, farklı uygarlıklardan, apayrı anlayışlardan ve değişik uluslardan kendi alanlarının usta adları "tasarım" kavramının yakın çevresinde buluşturuldu.

Tasarımın Özüsözü, salt işlevsel kullanımla sınırlı bir kitap değil. İsteyenin bu özdeyişler arasında keyifli yolculuklara çıkabileceği; dileyenin, rastgele bir sayfayı açarak gönül hoşluğuyla göz atabileceği bir kitap aynı zamanda.

Akın Nalça Tasarım Hizmetleri için özel olarak oluşturulan ve dizi özelliği taşımayan Akın Nalça Kitapları, içerikleri ve tasarımları birbirinden bağımsız olarak biçimleniyor. Konsept ve tasarımını Bülent Erkmen'in gerçekleştirdiği kitaplar, nesne kitap özelliği taşıyor. Yazarlara, özgün üretim platformu sunan kitapların tasarım alanında yeni tartışmalar açması hedefleniyor.

Akın Nalça Kitapları'nın ilk yayını Mimar Bülent Tanju'nun "Mimarlıkta Sıfır Noktasını Aramak? Han Tümertekin'in Yapıları-Yaptıkları Üzerinden Mimarlık Okumaları" adlı kitabı, ikincisi Mimarlık Tarihçisi Prof. Dr. Uğur Tanyeli'nin "İstanbul 1900-2000 - Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden Okumak" kitabı ve üçüncüsü ise tasarımcı ve yazar Faruk Ulay'ın "Sürekli Bir Yenilginin Gölgesinde - Grafik Tasarım Manifestosu" adlı kitabıydı.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat