#smrgSAHAF Türkiye'de İslamcılık Düşüncesi - Metinler Kişiler 3 Cilt TAKIM -

Basıldığı Matbaa:
Bayrak Matbaası
Dizi Adı:
No: 75
Hazırlayan:
İsmail Kara
Stok Kodu:
1199006023
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
1990 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199006023
392187
Türkiye'de İslamcılık Düşüncesi - Metinler Kişiler 3 Cilt TAKIM -
Türkiye'de İslamcılık Düşüncesi - Metinler Kişiler 3 Cilt TAKIM - #smrgSAHAF
0.00
İslamcılık düşüncesi, çağdaş Türk düşüncesi içinde ayrı ve beirgin bir fikir hareketi olarak II. Meşrutiyet'ten (1908) sonra vücut bulduğu için, öncülük fonksiyonu icra etmelerine rağmen Cevdet Paşa, Tunuslu Hayreddin Paşa... gibi II. Meşrutiyet'ten önce vefat eden yazarları bu çalışmanın sınırları dışında tutmak durumunda kaldım. II. Meşrutiyet sonrası İslamcılık düşüncesine katkıda bulunmuş kişiler, şüphesiz bu kitaba alınan onaltı kişiyle sınırlı değildir; en az bunun kadar bir isim listesi daha ilk elden akla gelebilir, altalta sıralanabilir. Fakat bu onaltı kişinin İslamcılık düşüncesi için eski tabirle "efradını cami, ağyarını mani" olacak şekilde hayli geniş ve yaygın bir çerçeve vereceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Bununla beraber çalışmaya esas aldığım ölçüler çerçevesinde yeterli ve değişik metinlerini bulamadığım için Manastırlı İsmail Hakkı'ya yer veremediğimi de belirtmeliyim.
İslamcılık düşüncesi, çağdaş Türk düşüncesi içinde ayrı ve beirgin bir fikir hareketi olarak II. Meşrutiyet'ten (1908) sonra vücut bulduğu için, öncülük fonksiyonu icra etmelerine rağmen Cevdet Paşa, Tunuslu Hayreddin Paşa... gibi II. Meşrutiyet'ten önce vefat eden yazarları bu çalışmanın sınırları dışında tutmak durumunda kaldım. II. Meşrutiyet sonrası İslamcılık düşüncesine katkıda bulunmuş kişiler, şüphesiz bu kitaba alınan onaltı kişiyle sınırlı değildir; en az bunun kadar bir isim listesi daha ilk elden akla gelebilir, altalta sıralanabilir. Fakat bu onaltı kişinin İslamcılık düşüncesi için eski tabirle "efradını cami, ağyarını mani" olacak şekilde hayli geniş ve yaygın bir çerçeve vereceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Bununla beraber çalışmaya esas aldığım ölçüler çerçevesinde yeterli ve değişik metinlerini bulamadığım için Manastırlı İsmail Hakkı'ya yer veremediğimi de belirtmeliyim.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat