#smrgKİTABEVİ Aleviliğin Doğuşu: Kızılbaş Sufiliğinin Toplumsal ve Siyasal Temelleri 1300 - 1501 - 2021

Editör:
Tanıl Bora
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Ayhan Matbaası
Dizi Adı:
Araştırma-İnceleme - 415
ISBN-10:
9789750522383
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199195963
Boyut:
15x22
Sayfa Sayısı:
400 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
4
Basım Tarihi:
2021
Çeviren:
Barış Yıldırım
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Turkomans between two Empires The Origins of the Qizilbash Identity in Anatolia (1447-1514)
Kategori:
indirimli
233,60
Taksitli fiyat: 9 x 28,55
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199195963
588771
Aleviliğin Doğuşu: Kızılbaş Sufiliğinin Toplumsal ve Siyasal Temelleri 1300 - 1501 -        2021
Aleviliğin Doğuşu: Kızılbaş Sufiliğinin Toplumsal ve Siyasal Temelleri 1300 - 1501 - 2021 #smrgKİTABEVİ
233.60
Yazar, "Aleviliğin Doğuşu: Kızılbaş Sufiliğinin Toplumsal ve Siyasal Temelleri 1300 - 1501" adlı bu eserinde 14. - 15. Yüzyılların büyük toplumsal ve siyasal çalkantıları içinde Anadolu'da Aleviliğin doğuşunun "macerasını" anlatıyor.

"Bu çalışma Kızılbaş Alevi dindarlığının 'neleri' değil 'nasılları' ile ilgilenmektedir. Kızılbaş sufiliğinin oluşum sürecini çevreleyen toplumsal ve siyasal muhiti incelemek suretiyle, onun yarattığı dindarlık biçiminin ideolojik, itikadi ve ameli kalıplarının arka plan referanslarını ortaya çıkarmayı denedim. Esasen kendi iç geleneğinde Muhammed Ali Yolu olarak adlandırılan Kızılbaş Alevi dindarlığının inanç ve ritüel boyutlarını anlayabilmek için öncelikle bu bilinçaltı yapılarını oluşturan arka planın belirlenmesi gerekiyordu." - Rıza Yıldırım

Göçebe Türkmenler Anadolu'ya göçe durdukları 12. - 13. yüzyıllarda, eski Türk, Mezopotamya ve Anadolu gelenekleri ve inançlarıyla Müslümanlığı nasıl bağdaştırdılar; nasıl bir dindarlıkla geliştirdiler? Göçebe-aşiret yaşam tarzına dayalı sosyopolitik düzenle, İran İslâm kültürü ve yerleşikliğe dayanan toplum yapısı arasındaki gerilim nasıl evrildi ve Osmanlı devletiyle ilişkileri nasıl "yoldaşlıktan düşmanlığa" dönüştü? Bu süreçte tabandaki Türkmen dindarlığı ile Safevi doktrini ve Şah İsmail etkisinin bileşimi nasıl Kızılbaş sufiliğini meydana getirdi? Bir devrim ideolojisi mahiyeti taşıyan ancak "devlet" olacak teolojik ve hukuki aygıtları bulunmayan bu oluşum, Çaldıran Savaşı'nın ardından nasıl bir değişime uğradı ve Mehdici devrimcilikten uzaklaşarak Osmanlı dünyası içinde "yerleşmeye" yöneldi? Hem son derece ayrıntılı, canlı bir hikâye hem de tarihi "anlamanın" yordamını gösteren, güçlü bir teorik analiz.

YAZAR Rıza Yıldırım Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümü'nden 1998 yılında mezun oldu. Aynı üniversitenin Tarih Bölümü'nde "Erken Dönem Osmanlı Toplum ve Siyasetinde Dervişler" konulu yüksek lisans tezini 2001 yılında yayımladıktan sonra yine aynı bölümde "İki İmparatorluk Arasında Türkmenler: Anadolu'da Kızılbaş Kimliğinin Kökenleri, 1447-1514" başlıklı doktora tezini 2008'de tamamladı. Harvard Üniversitesi'de bir buçuk yıl doktora sonrası araştırmalar yaptıktan sonra 2009 yılı başında TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Tarih Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı. Alevi tarihi üzerine bir dizi araştırma ve yayından sonra, Aleviliğin inanç yapısı, ritüelleri ve toplumsal örgütlenmesi üzerine yoğunlaşmaya başladı. 2015-2016 yıllarında Fulbright bursiyeri olarak Boston Üniversitesi, Din Çalışmaları Bölümü'nde "cem ve cem-evi" üzerine araştırmalar yaptı. Akademik çalışmalarını derinleştirmek için antropoloji ve din çalışmaları alanlarında formal bir eğitim almaya karar verdi ve bu amaçla 2016 yılında Emory Üniversitesi, Din Çalışmaları Bölümü'nde ikinci doktoraya başladı. Alevilik ve Bektaşilik üzerine Türkçe ve İngilizce çok sayıda yayını vardır.

Yazar, "Aleviliğin Doğuşu: Kızılbaş Sufiliğinin Toplumsal ve Siyasal Temelleri 1300 - 1501" adlı bu eserinde 14. - 15. Yüzyılların büyük toplumsal ve siyasal çalkantıları içinde Anadolu'da Aleviliğin doğuşunun "macerasını" anlatıyor.

"Bu çalışma Kızılbaş Alevi dindarlığının 'neleri' değil 'nasılları' ile ilgilenmektedir. Kızılbaş sufiliğinin oluşum sürecini çevreleyen toplumsal ve siyasal muhiti incelemek suretiyle, onun yarattığı dindarlık biçiminin ideolojik, itikadi ve ameli kalıplarının arka plan referanslarını ortaya çıkarmayı denedim. Esasen kendi iç geleneğinde Muhammed Ali Yolu olarak adlandırılan Kızılbaş Alevi dindarlığının inanç ve ritüel boyutlarını anlayabilmek için öncelikle bu bilinçaltı yapılarını oluşturan arka planın belirlenmesi gerekiyordu." - Rıza Yıldırım

Göçebe Türkmenler Anadolu'ya göçe durdukları 12. - 13. yüzyıllarda, eski Türk, Mezopotamya ve Anadolu gelenekleri ve inançlarıyla Müslümanlığı nasıl bağdaştırdılar; nasıl bir dindarlıkla geliştirdiler? Göçebe-aşiret yaşam tarzına dayalı sosyopolitik düzenle, İran İslâm kültürü ve yerleşikliğe dayanan toplum yapısı arasındaki gerilim nasıl evrildi ve Osmanlı devletiyle ilişkileri nasıl "yoldaşlıktan düşmanlığa" dönüştü? Bu süreçte tabandaki Türkmen dindarlığı ile Safevi doktrini ve Şah İsmail etkisinin bileşimi nasıl Kızılbaş sufiliğini meydana getirdi? Bir devrim ideolojisi mahiyeti taşıyan ancak "devlet" olacak teolojik ve hukuki aygıtları bulunmayan bu oluşum, Çaldıran Savaşı'nın ardından nasıl bir değişime uğradı ve Mehdici devrimcilikten uzaklaşarak Osmanlı dünyası içinde "yerleşmeye" yöneldi? Hem son derece ayrıntılı, canlı bir hikâye hem de tarihi "anlamanın" yordamını gösteren, güçlü bir teorik analiz.

YAZAR Rıza Yıldırım Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümü'nden 1998 yılında mezun oldu. Aynı üniversitenin Tarih Bölümü'nde "Erken Dönem Osmanlı Toplum ve Siyasetinde Dervişler" konulu yüksek lisans tezini 2001 yılında yayımladıktan sonra yine aynı bölümde "İki İmparatorluk Arasında Türkmenler: Anadolu'da Kızılbaş Kimliğinin Kökenleri, 1447-1514" başlıklı doktora tezini 2008'de tamamladı. Harvard Üniversitesi'de bir buçuk yıl doktora sonrası araştırmalar yaptıktan sonra 2009 yılı başında TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Tarih Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı. Alevi tarihi üzerine bir dizi araştırma ve yayından sonra, Aleviliğin inanç yapısı, ritüelleri ve toplumsal örgütlenmesi üzerine yoğunlaşmaya başladı. 2015-2016 yıllarında Fulbright bursiyeri olarak Boston Üniversitesi, Din Çalışmaları Bölümü'nde "cem ve cem-evi" üzerine araştırmalar yaptı. Akademik çalışmalarını derinleştirmek için antropoloji ve din çalışmaları alanlarında formal bir eğitim almaya karar verdi ve bu amaçla 2016 yılında Emory Üniversitesi, Din Çalışmaları Bölümü'nde ikinci doktoraya başladı. Alevilik ve Bektaşilik üzerine Türkçe ve İngilizce çok sayıda yayını vardır.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 121,47    242,94   
3 82,54    247,62   
6 42,05    252,29   
9 28,55    256,96   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 121,47    242,94   
3 82,54    247,62   
6 42,05    252,29   
9 28,55    256,96   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 121,47    242,94   
3 82,54    247,62   
6 42,05    252,29   
9 28,55    256,96   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 121,47    242,94   
3 82,54    247,62   
6 42,05    252,29   
9 28,55    256,96   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 121,47    242,94   
3 82,54    247,62   
6 42,05    252,29   
9 28,55    256,96   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 121,47    242,94   
3 82,54    247,62   
6 42,05    252,29   
9 28,55    256,96   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 233,60    233,60   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat