#smrgSAHAF Bütün Oyunları - 1998

Dizi Adı:
Türk Edebiyatı Tiyatro
ISBN-10:
9757032395
Hazırlayan:
İnci Enginün
Stok Kodu:
1199054080
Boyut:
13,6 x 19,5
Sayfa Sayısı:
359 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1998
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199054080
440074
Bütün Oyunları  -        1998
Bütün Oyunları - 1998 #smrgSAHAF
0.00
Türk okuyucusuna okuma zevki veren görüşlerini yaymak için her yazı türünden faydalanan Ahmet Midhat Efendi'nin oyunlarının yeni harflerle yer aldığı bu kitap, onun tiyatro anlayışının ve tiyatro dilinin günümüze ne kadar yakın olduğunu da göstermektedir. Hepsi sahne imkanları düşünülerek yazılmış olan bu oyunlar oynanabilir uzunluktadır. Piyasler belirli fikirler ortaya koymak için hazırlanmıştır ama, Namık Kemal veya Hamid'in oyunlarında olduğu gibi kahramanlar fikirlerini uzun nutuklarla anlatmazlar. Midhat Efendi, yarattığı şahıslara sevgi duyar ve bunu belli eder. Canlandırdığı kişilerin derin psikolojik tahlillerine girişmez, onları daha ziyade üsluplarıyla canlandırır. Oyunların üslubu sade, kullanılan dil basittir. Bu sadelik ve oyunlarında müzik ve dansı da kullanması onun seyirlik oyunlarımızı tanımasıyla ilgilidir. Bu açıdan, Midhat Efendi'yi Şinasi'nin Şair Evlenmesi ile başlattığı yola bağlamak doğru olur. Oynadığı halde, elimize metinleri ulaşmayan oyunları ve Karagöz metinleri de yazmış olması bu yorumu güçlenmektedir. Türk yazarlarının eserlerinin yabancı sahnelerde oynanacağı hayalini ilk kuran yazarımız Ahmet Midhat Efendi'nin eserleri okundukça, belki, günümüzün sahneleri de onu unutmakla haksızlık ettiklerini farkedeceklerdir. (Arka kapaktan)
Türk okuyucusuna okuma zevki veren görüşlerini yaymak için her yazı türünden faydalanan Ahmet Midhat Efendi'nin oyunlarının yeni harflerle yer aldığı bu kitap, onun tiyatro anlayışının ve tiyatro dilinin günümüze ne kadar yakın olduğunu da göstermektedir. Hepsi sahne imkanları düşünülerek yazılmış olan bu oyunlar oynanabilir uzunluktadır. Piyasler belirli fikirler ortaya koymak için hazırlanmıştır ama, Namık Kemal veya Hamid'in oyunlarında olduğu gibi kahramanlar fikirlerini uzun nutuklarla anlatmazlar. Midhat Efendi, yarattığı şahıslara sevgi duyar ve bunu belli eder. Canlandırdığı kişilerin derin psikolojik tahlillerine girişmez, onları daha ziyade üsluplarıyla canlandırır. Oyunların üslubu sade, kullanılan dil basittir. Bu sadelik ve oyunlarında müzik ve dansı da kullanması onun seyirlik oyunlarımızı tanımasıyla ilgilidir. Bu açıdan, Midhat Efendi'yi Şinasi'nin Şair Evlenmesi ile başlattığı yola bağlamak doğru olur. Oynadığı halde, elimize metinleri ulaşmayan oyunları ve Karagöz metinleri de yazmış olması bu yorumu güçlenmektedir. Türk yazarlarının eserlerinin yabancı sahnelerde oynanacağı hayalini ilk kuran yazarımız Ahmet Midhat Efendi'nin eserleri okundukça, belki, günümüzün sahneleri de onu unutmakla haksızlık ettiklerini farkedeceklerdir. (Arka kapaktan)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat