#smrgKİTABEVİ Film Çekme Sanatı ve Sinemada Oyunculuk -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Kitap Matbaacılık
Dizi Adı:
Agora 348; Sinema 53
ISBN-10:
9789758829064
Hazırlayan:
Derleyen: Richard Taylor
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199167045
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
320 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014
Çeviren:
Osman Akınhay
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
127,75
Taksitli fiyat: 9 x 15,61
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199167045
553174
Film Çekme Sanatı ve Sinemada Oyunculuk -
Film Çekme Sanatı ve Sinemada Oyunculuk - #smrgKİTABEVİ
127.75
Vsevolod Pudovkin 1920'lerde sessiz sinemanın ‘altın çağı'nda Sovyet film yönetmenlerinin klasik üçlüsünden biriydi. Batı'da onun ismi, çağının sinemasında en büyük yenilikçilerden biri olarak Sergey Eisenstein ile Dziga Vertov'un isimleriyle birlikte anılıyordu. Pudovkin ayrıca, yazıları İngilizce'ye çevrilen ilk Sovyet yönetmeniydi; ‘montaj' fikrinin öncülerinden Kuleşov'un öğrencisi olarak, film çekme sanatının her aşamasıyla ilgili kapsamlı, teorik yazılar kaleme almıştı. Kuleşov bunun yanında, Pudovkin'in sinemada oyuncunun asıl rolünün ne olduğu hakkındaki, bir hayli üzerinde durduğu ve kafa yorduğu görüşlerine esin kaynağı olan kişiydi.

Pudovkin, ‘Rus Griffith'i' miydi ve eğer öyleyse bu ne anlama geliyordu? O, avangard bir deneyci miydi, yoksa siyasal çaresizlikten dolayı ilk dönemindeki ideallerine sırtını mı dönmüştü? Yazıları, Eisenstein ya da Vertov'unkiler için söylenebileceği şekilde bir ‘teori' oluşturuyor muydu? Yazıları ile filmleri arasında anlamlı bir korelasyon var mıydı? Eğer böyle bir karşılıklı ilişki varsa, teorik düzlemde sınavı geçer miydi, yoksa yazıları daha ziyade sürmekte olan bir çalışmanın parçalarını, bir tür sinemacının zanaat ‘günlüğü'nü mü oluşturuyordu?

İşte elinizdeki kitap, Sovyet sinemasının altın çağının ‘müthiş çocukları'ndan biri olan Pudovkin'in, sessiz sinemadan sesli sinemaya, oyuncu eğitiminden montaj teorisine film evreninin her veçhesine dair temel görüşlerini toplayan bir çalışmadır…

Vsevolod Pudovkin 1920'lerde sessiz sinemanın ‘altın çağı'nda Sovyet film yönetmenlerinin klasik üçlüsünden biriydi. Batı'da onun ismi, çağının sinemasında en büyük yenilikçilerden biri olarak Sergey Eisenstein ile Dziga Vertov'un isimleriyle birlikte anılıyordu. Pudovkin ayrıca, yazıları İngilizce'ye çevrilen ilk Sovyet yönetmeniydi; ‘montaj' fikrinin öncülerinden Kuleşov'un öğrencisi olarak, film çekme sanatının her aşamasıyla ilgili kapsamlı, teorik yazılar kaleme almıştı. Kuleşov bunun yanında, Pudovkin'in sinemada oyuncunun asıl rolünün ne olduğu hakkındaki, bir hayli üzerinde durduğu ve kafa yorduğu görüşlerine esin kaynağı olan kişiydi.

Pudovkin, ‘Rus Griffith'i' miydi ve eğer öyleyse bu ne anlama geliyordu? O, avangard bir deneyci miydi, yoksa siyasal çaresizlikten dolayı ilk dönemindeki ideallerine sırtını mı dönmüştü? Yazıları, Eisenstein ya da Vertov'unkiler için söylenebileceği şekilde bir ‘teori' oluşturuyor muydu? Yazıları ile filmleri arasında anlamlı bir korelasyon var mıydı? Eğer böyle bir karşılıklı ilişki varsa, teorik düzlemde sınavı geçer miydi, yoksa yazıları daha ziyade sürmekte olan bir çalışmanın parçalarını, bir tür sinemacının zanaat ‘günlüğü'nü mü oluşturuyordu?

İşte elinizdeki kitap, Sovyet sinemasının altın çağının ‘müthiş çocukları'ndan biri olan Pudovkin'in, sessiz sinemadan sesli sinemaya, oyuncu eğitiminden montaj teorisine film evreninin her veçhesine dair temel görüşlerini toplayan bir çalışmadır…

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 66,43    132,86   
3 45,14    135,42   
6 23,00    137,97   
9 15,61    140,53   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 66,43    132,86   
3 45,14    135,42   
6 23,00    137,97   
9 15,61    140,53   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 66,43    132,86   
3 45,14    135,42   
6 23,00    137,97   
9 15,61    140,53   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 66,43    132,86   
3 45,14    135,42   
6 23,00    137,97   
9 15,61    140,53   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 66,43    132,86   
3 45,14    135,42   
6 23,00    137,97   
9 15,61    140,53   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 66,43    132,86   
3 45,14    135,42   
6 23,00    137,97   
9 15,61    140,53   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 127,75    127,75   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat