#smrgSAHAF Ivır Zıvır Tarihi 3: Uzun Metin Sevenlerden misiniz -

Stok Kodu:
1199037599
Boyut:
15x24
Sayfa Sayısı:
263 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2002
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199037599
423645
Ivır Zıvır Tarihi 3: Uzun Metin Sevenlerden misiniz -
Ivır Zıvır Tarihi 3: Uzun Metin Sevenlerden misiniz - #smrgSAHAF
0.00
Hafıza biçimini işaretler belirlemekte. Markalar, damgalar, armalar, alametler dönemindeyiz.

Reklam-ı evvelde ya tellalların yardımına başvurulurdu, ya da dükkanın duvarına işe uygun bir işaret asılırdı. İlan vermek yakışıksız bir davranış sayılırdı. Tevekkül, ağırbaşlılık önemliydi. İlan bir çeşit teşhirdi. Teşhir de en azından ayıplanacak bir eylem.

Reklamla ilgili geleneksel düşünce Cumhuriyet'in ilk yıllarıyla birlikte değişti. Artık işaretlerin iç içe yaşadığı günler geride kalmış, amblemin gerekliliği, logotaypın vazgeçilmezliği dayatmaktadır. Reklam tarihimizde yolculuk İhap Hulusi'nin çalışmalarında başlar, Atıf Tuna ve klişenin altın çağının son temsilcisi Artin Boyacıyan'ın çalışmalarıyla devam eder. Aynı zamanda "reklamverenler"le çıkılan yolculuk, dönemlerine öncülük etmiş önemli markalara götürecektir bizi:

Sinemacılık tutkusuyla yanan Cemil Filmer'den, cep kitapları meydan muharebesine; Cumhuriyet'le birlikte pabucu dama atılan sakalın acımasız kıyıcısı jiletlerden, geleneksel süslenme malzemelerine karşı kadınları kendi saflarına çekmeye çalışan yerli-yabancı "teknoloji" harikası kozmetik ürünlerine; alafrangalaşmamızın işareti biradan, kendini insanlığın hizmetine adamış bir prensese ve Ameli Elektrik adlı dergiye kadar…

Hafıza biçimini işaretler belirlemekte. Markalar, damgalar, armalar, alametler dönemindeyiz.

Reklam-ı evvelde ya tellalların yardımına başvurulurdu, ya da dükkanın duvarına işe uygun bir işaret asılırdı. İlan vermek yakışıksız bir davranış sayılırdı. Tevekkül, ağırbaşlılık önemliydi. İlan bir çeşit teşhirdi. Teşhir de en azından ayıplanacak bir eylem.

Reklamla ilgili geleneksel düşünce Cumhuriyet'in ilk yıllarıyla birlikte değişti. Artık işaretlerin iç içe yaşadığı günler geride kalmış, amblemin gerekliliği, logotaypın vazgeçilmezliği dayatmaktadır. Reklam tarihimizde yolculuk İhap Hulusi'nin çalışmalarında başlar, Atıf Tuna ve klişenin altın çağının son temsilcisi Artin Boyacıyan'ın çalışmalarıyla devam eder. Aynı zamanda "reklamverenler"le çıkılan yolculuk, dönemlerine öncülük etmiş önemli markalara götürecektir bizi:

Sinemacılık tutkusuyla yanan Cemil Filmer'den, cep kitapları meydan muharebesine; Cumhuriyet'le birlikte pabucu dama atılan sakalın acımasız kıyıcısı jiletlerden, geleneksel süslenme malzemelerine karşı kadınları kendi saflarına çekmeye çalışan yerli-yabancı "teknoloji" harikası kozmetik ürünlerine; alafrangalaşmamızın işareti biradan, kendini insanlığın hizmetine adamış bir prensese ve Ameli Elektrik adlı dergiye kadar…

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat