#smrgSAHAF Kur'an Üzerine İslam Sembolizmi -

Stok Kodu:
1199139604
Boyut:
17x25
Sayfa Sayısı:
189 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Çeviren:
Hüseyin Yaşar
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199139604
525754
Kur'an Üzerine İslam Sembolizmi -
Kur'an Üzerine İslam Sembolizmi - #smrgSAHAF
0.00
Rudi Paret klasik oryantalist geleneğinin Kur'an hakkındaki tezlerine hayli mesafeli duran eleştirel bir yaklaşıma sahiptir. Bu yaklaşımın tipik örneklerinden bazıları şunlardır: a) Kur'an vahyi daha başlangıcından itibaren yazı ile kaydedildiğinden metnin intikali ile ilgili sprekülasyonlar temelsizdir. b) Kur'an'daki hakikat öğretisinin derinliği basit analizler ile kavranamaz. c) Kadınların ruhlarının olmadığı iddiasını doğrulayan hiçbir beyan Kur'an'da yer almaz. Kitapta yer alan ikinci çalışma sembolizmin İslam'daki yerini tespite yönelir. Paret'e göre, İslam, bireysel ve toplumsal yaşam alanının tamamını kapsamı içine almakta ve bu alanda tüm faaliyetleri, aktiviteleri dinle ilişkilendirilmektedir. Ayrıca İslam'da Tanrı inancı sağlam bir tevhid anlayışına sahip olup, mitossuz ve gizli dinsel törenleri yoktur, ibadet öğretileri oldukça basittir. İnananların birliği temelde demokratik, hiyerarşisi olmayan bir yapıdadır. Her şeyin açık, mantıksal ve gerçekçi olduğu yerde sembol daha az anlamlı olmaktadır. (Arka Kapak)
Rudi Paret klasik oryantalist geleneğinin Kur'an hakkındaki tezlerine hayli mesafeli duran eleştirel bir yaklaşıma sahiptir. Bu yaklaşımın tipik örneklerinden bazıları şunlardır: a) Kur'an vahyi daha başlangıcından itibaren yazı ile kaydedildiğinden metnin intikali ile ilgili sprekülasyonlar temelsizdir. b) Kur'an'daki hakikat öğretisinin derinliği basit analizler ile kavranamaz. c) Kadınların ruhlarının olmadığı iddiasını doğrulayan hiçbir beyan Kur'an'da yer almaz. Kitapta yer alan ikinci çalışma sembolizmin İslam'daki yerini tespite yönelir. Paret'e göre, İslam, bireysel ve toplumsal yaşam alanının tamamını kapsamı içine almakta ve bu alanda tüm faaliyetleri, aktiviteleri dinle ilişkilendirilmektedir. Ayrıca İslam'da Tanrı inancı sağlam bir tevhid anlayışına sahip olup, mitossuz ve gizli dinsel törenleri yoktur, ibadet öğretileri oldukça basittir. İnananların birliği temelde demokratik, hiyerarşisi olmayan bir yapıdadır. Her şeyin açık, mantıksal ve gerçekçi olduğu yerde sembol daha az anlamlı olmaktadır. (Arka Kapak)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat