Bilgeliğin en önemli merkezlerinden biri olan Antik Mısır dünyası tarihe, sanata, mimariye ve bilime merak duyan herkesin ilgisini çekmiştir. Esasen bütün Antik Mısır kültürü ve firavunî gelenek, çözümlenmeyi bekleyen birçok gizemin kaynağı olarak da görülmüştür. Dünyadaki sayılı Mısırbilim uzmanlarından Lubicz'in bu yapıtı ezoterizm, hermetizm, hiyeroglifler, sembol ve tasvirler, anlatı ve mitoslar, sayı ve elementler, renkler ve geometrik formlar, harfler, tapınaklar, göksel cisim ve sistemlerle ilgili günümüz insanı için epey şaşırtıcı bilgiler sunuyor. Uzun yıllar bilgi ve verileri bizzat yerinde tespit eden yazar, tüm bunların nasıl yorumlanması gerektiğine dair öncü bir çalışmaya imza atıyor.
Antik Mısır'da Bilgi'nin yeryüzündeki temel varlık amacı ve hedefi olarak Tapınak, salt dinsel bir mabet değil, esasen Mutlak Evrensel Hakikat'in hem yeryüzündeki nihai ve biricik tezahürü hem de izdüşümü, konumu, ikametgâhı ve evidir. İnsan tapınağı inşa ederken, tapınak da kendisini yaratacak bilgeliğe ulaşan insanı bizzat bu yaratım süreci içinde inşa eder, tamama erdirir. Mutlak bilgiye ve dolayısıyla bilgeliğe erişen insan, dünyevi bir bedenden ibaret olmadığını, Evrensel Hakikat'in sayılar, orantılar, formlar, vasıflar ve işlevler suretindeki tecellisi olduğunu bilir: İnsan tapınaktır.
“Eski Mısır dünyasında her şey bir semboldür; yaşamdaki her eylem, her dinî ritüel, her dikilitaş, her anıt, her hiyeroglif, hattâ hiyeroglifin rengi ve yeri, her tasvir, kullanılan her objenin şekli, kısacası her şey Bilgelik Yasası'na riayet eder ki bu yasa her şeyi kendi kozmik doğasının ahenkli alanına yerleştirir.”
İÇİNDEKİLER
Çevirenin Sözü
Takdim
Önsöz
BİRİNCİ KISIM
Giriş
I. Tapınak Üzerine Çalışanların Bilmesi Gereken Kavramlar
II. Yaşam Evi
III. Sırat Köprüsü
IV. İde ve Sembol
V. Bilginin Anahtarı Olarak Sayıya Ait Temel Kavramlar
VI. Elementler ve Üçgenler
VII. İnsan ve Ölçüler
VIII. Ahenk, Analojiler, Fonksiyonlar ve Faktörler
IX. Ahenk ve Hacim
X. "Bu" "Bir"dir ve Bilinemez
İKİNCİ KISIM
I. İki Akıl
II. Tüm Günlerin Gizemi
III. Antropokozmos
IV. Firavunî Düşünce
V. Çaprazlama
VI. Tapınağın Mimarisi/Giriş
VII. Tapınağın Mimarisi
VIII. Kralın Tapınağa Yükselişi
IX. Mistik Tapınak
EK
Resimlere Dair Notlar
Dizin