#smrgKİTABEVİ Türkiye'de Liberalizmin Kökenleri: Prens Sabahaddin 1877 - 1948 -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Pelin Ofset
Dizi Adı:
Siyaset
ISBN-10:
9789755335933
Stok Kodu:
1199151288
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
415 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
189,75
Taksitli fiyat: 9 x 23,19
Siparişiniz 3&8 iş günü arasında kargoda
1199151288
537447
Türkiye'de Liberalizmin Kökenleri: Prens Sabahaddin 1877 - 1948 -
Türkiye'de Liberalizmin Kökenleri: Prens Sabahaddin 1877 - 1948 - #smrgKİTABEVİ
189.75
Yeni Osmanlılardan Jön Türklere değin uzanan tarihsel toplumsal süreç, sonu devrime çıksın ya da çıkmasın, bir devrimci hareket idi. Bu süreçte, Türk siyasi düşüncesi iki temel damara ayrıldı. İttihat ve Terakki Cemiyetinde örgütlenen pozitivizm ile Teşebbüs-i Şahsi ve Adem-i Merkeziyet Cemiyetinde (daha sonra bu gelenekten Ahrar ile Hürriyet ve İtilaf Fırkalarıında) örgütlenen liberalizm. Bu partilerin birbirleri ile olan gerilimleri daha ziyade ülke yönetim şeklinin merkeziyetçi mi yoksa adem merkeziyetçi mi olması gerektiği noktasında yoğunlaştı. İTC'nin merkeziyetçi anlayışına karşılık Prens Sabahaddin adem merkeziyetçilik kavramını öne sürdü. Bu kavram, İttihatçılar tarafından ülke bütünlüğü açısından ciddi tehditler taşıdığı düşünüldü. Tartışmaların bir başka sebebini, Prens Sabahaddinin örgütsel tabanında Ermeni İhtilalci Cemiyetler, Katolik Kilisesi ve Rum Patrikhanesi ya da özellikle İngiltere gibi emperyal Batılı devletlerin de yer alması oluşturdu. İncelemede, bu bağlamda, Meşrutiyetin 2. kez ilanıyla sonuçlanacak olan süreçte, Prens Sabahaddin örneğinde, liberal devrimci düşünce ve hareket tahlil edilmeye çalışılmıştır.
Yeni Osmanlılardan Jön Türklere değin uzanan tarihsel toplumsal süreç, sonu devrime çıksın ya da çıkmasın, bir devrimci hareket idi. Bu süreçte, Türk siyasi düşüncesi iki temel damara ayrıldı. İttihat ve Terakki Cemiyetinde örgütlenen pozitivizm ile Teşebbüs-i Şahsi ve Adem-i Merkeziyet Cemiyetinde (daha sonra bu gelenekten Ahrar ile Hürriyet ve İtilaf Fırkalarıında) örgütlenen liberalizm. Bu partilerin birbirleri ile olan gerilimleri daha ziyade ülke yönetim şeklinin merkeziyetçi mi yoksa adem merkeziyetçi mi olması gerektiği noktasında yoğunlaştı. İTC'nin merkeziyetçi anlayışına karşılık Prens Sabahaddin adem merkeziyetçilik kavramını öne sürdü. Bu kavram, İttihatçılar tarafından ülke bütünlüğü açısından ciddi tehditler taşıdığı düşünüldü. Tartışmaların bir başka sebebini, Prens Sabahaddinin örgütsel tabanında Ermeni İhtilalci Cemiyetler, Katolik Kilisesi ve Rum Patrikhanesi ya da özellikle İngiltere gibi emperyal Batılı devletlerin de yer alması oluşturdu. İncelemede, bu bağlamda, Meşrutiyetin 2. kez ilanıyla sonuçlanacak olan süreçte, Prens Sabahaddin örneğinde, liberal devrimci düşünce ve hareket tahlil edilmeye çalışılmıştır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 98,67    197,34   
3 67,05    201,14   
6 34,16    204,93   
9 23,19    208,73   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 98,67    197,34   
3 67,05    201,14   
6 34,16    204,93   
9 23,19    208,73   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 98,67    197,34   
3 67,05    201,14   
6 34,16    204,93   
9 23,19    208,73   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 98,67    197,34   
3 67,05    201,14   
6 34,16    204,93   
9 23,19    208,73   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 98,67    197,34   
3 67,05    201,14   
6 34,16    204,93   
9 23,19    208,73   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 98,67    197,34   
3 67,05    201,14   
6 34,16    204,93   
9 23,19    208,73   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,75    189,75   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat