#smrgKİTABEVİ Greklerde Eğitim Düşüncesi - 2008

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Engin Ofset
Dizi Adı:
Eğitim 2
ISBN-10:
9789754687538
Stok Kodu:
1199099008
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
255 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008
Çeviren:
Ahmet Aydoğan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
87,50
Taksitli fiyat: 9 x 10,69
Stoktan teslim
1199099008
484811
Greklerde Eğitim Düşüncesi -        2008
Greklerde Eğitim Düşüncesi - 2008 #smrgKİTABEVİ
87.50
Hayatın bütünü çalışma ve serbest zaman, savaş ve barış; yapıp ettiğimiz her şey ise zorunlu ve faydalı olan ile soylu olan diye iki kısma ayrılır. Bu etkinlik kümeleri arasında yaptığımız seçimi, zorunlu olarak ruhun yüksek veya alçak kısımları ile her birine ait etkinlikler arasında yaptığımız seçimler belirleyecektir. Savaşı barış için, çalışmayı serbest zaman için, faydalı ve gerekli olanı soylu olan için seçmeliyiz.

Peki, serbest zamanı ne için aramalıyız? Aristoteles buna, "Tanrısal şeyler üzerine düşünme etkinliğinde bulunmak için!" cevabını verir. En yüksek eğitimin bizi serbest zamanı doğru ve soylu biçimde kullanmaya hazır hale getirmeyi amaçladığını söyler.

O halde şu soruyla bir kez daha yüzleşmeliyiz: "Eğitimin amacı kültür mü, yoksa bizi hayatın işine gücüne uygun hale getirmek mi olmalıdır?" Bu soru, sanılanın aksine, bugünün değil, bundan iki bin beş yüz yıl öncesinin sorusudur ve o günün insanları bu soru üzerine düşünmüş, eğitimlerine bu soruyu temel alarak yön vermiştir. Bu sorunun açtığı aralıktan Greklerde eğitimin, buna bağlı olarak da toplum ve devlet hayatının nasıl şekillendiğini gördükten sonra, dönüp kendimize bakabiliriz ve o zaman sorabiliriz; "Biz nerede hata yaptık?" diye...

Hayatın bütünü çalışma ve serbest zaman, savaş ve barış; yapıp ettiğimiz her şey ise zorunlu ve faydalı olan ile soylu olan diye iki kısma ayrılır. Bu etkinlik kümeleri arasında yaptığımız seçimi, zorunlu olarak ruhun yüksek veya alçak kısımları ile her birine ait etkinlikler arasında yaptığımız seçimler belirleyecektir. Savaşı barış için, çalışmayı serbest zaman için, faydalı ve gerekli olanı soylu olan için seçmeliyiz.

Peki, serbest zamanı ne için aramalıyız? Aristoteles buna, "Tanrısal şeyler üzerine düşünme etkinliğinde bulunmak için!" cevabını verir. En yüksek eğitimin bizi serbest zamanı doğru ve soylu biçimde kullanmaya hazır hale getirmeyi amaçladığını söyler.

O halde şu soruyla bir kez daha yüzleşmeliyiz: "Eğitimin amacı kültür mü, yoksa bizi hayatın işine gücüne uygun hale getirmek mi olmalıdır?" Bu soru, sanılanın aksine, bugünün değil, bundan iki bin beş yüz yıl öncesinin sorusudur ve o günün insanları bu soru üzerine düşünmüş, eğitimlerine bu soruyu temel alarak yön vermiştir. Bu sorunun açtığı aralıktan Greklerde eğitimin, buna bağlı olarak da toplum ve devlet hayatının nasıl şekillendiğini gördükten sonra, dönüp kendimize bakabiliriz ve o zaman sorabiliriz; "Biz nerede hata yaptık?" diye...

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 45,50    91,00   
3 30,92    92,75   
6 15,75    94,50   
9 10,69    96,25   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 45,50    91,00   
3 30,92    92,75   
6 15,75    94,50   
9 10,69    96,25   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 45,50    91,00   
3 30,92    92,75   
6 15,75    94,50   
9 10,69    96,25   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 45,50    91,00   
3 30,92    92,75   
6 15,75    94,50   
9 10,69    96,25   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 45,50    91,00   
3 30,92    92,75   
6 15,75    94,50   
9 10,69    96,25   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 45,50    91,00   
3 30,92    92,75   
6 15,75    94,50   
9 10,69    96,25   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 87,50    87,50   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat