#smrgKİTABEVİ Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Cantekin Matbaacılık
Dizi Adı:
Araştırma İnceleme
ISBN-10:
9944492607
Stok Kodu:
1199142311
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
244 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012
Çeviren:
Ertan Yılmaz
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
70,20
Taksitli fiyat: 9 x 8,58
Siparişiniz 3 & 7 iş günü arasında kargoda
1199142311
528482
Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler -
Sinemayı Anlamak: Marksist Perspektifler - #smrgKİTABEVİ
70.20
Marksizm ve sinema en azından ortak bir konuyu paylaşır: ikisi de kitlelerle ilgilenir. Doğrudur, sinema kitlelere daha düzenli olarak hitap eder, bu nedenle de sinema; sermayenin kurumsal altyapısı ve (devletin "serbest" pazar denen o hayalete inancını açıkça söylemesine rağmen) devlet desteğiyle, iletişimin menzilini artıran ve genişleten teknolojiyle ve büyük ölçüde dolaşımda olan (melodramdan müziğe, anlatıdan özel efektlere kadar) çok çeşitli öykü anlatma ve estetik stratejilerini birleştiren sinemasal biçimlerle desteklenir. Sinemanın toplumsal menzili Marksistlerin bu araca yönelik gösterdiği kuramsal ve pratik ilgiyi açıklar. Marksizm devrim, devrime teşebbüs dediğimiz her şeyin sürekliliğindeki o büyük kırılmalarda ya da toplumsal kriz veya kültür devrimleri dediğimiz toplumsal gerginliklerin o daha az yoğunlaşmalarında kitlelere belirli aralıklarla hitap eder ve onları harekete geçirir. Sinema o anlara, toplumsal karışıklıklara önemli ölçüde uyum sağlar. Bu altüst oluşların artçı sarsıntıları sinema kuramlarında ve uygulamasında dalgalar halinde yayılmış, üretiminin ilk tarihsel koşullarının desteklemesinden uzun süre sonra yeni koşullara esin kaynağı olmuş, etkilemiş ve bu koşullarda yeniden işlenmiştir. İçindekiler; Giriş: Marksizm, Sinema ve Film İncelemeleri -Mike Wayne- Adorno, Benjamin, Brecht ve Sinema -Ester Leslie- Gramsci, Sembène ve Kültür Politikası -Marcia Landy- Althusserci Uğrağa Yeniden Dönmek -Deborah Philips- Jameson, Postmodernizm ve Paranoyanın Yorumu -Mike Wayne- 'Başarmak': Ateşli Geceler ve Beyaz Şeytan Filmlerini Artık ve Duygu Ekonomileri Olarak Okumak -Anna Kornbluh- Çok Az Bilen Eleştirmenler: Hitchcock ve Olmayan Sınıf Paradigması -Colin McArthur- Ekonomik ve Kurumsal Analiz: Tekelci Kapitalizm Olarak Hollywood -Douglas Gomery- Hollywood, Kültür Politikası Kalesi -Toby Miller- Kuzey Kore'de Devlet Sineması ve Pasif Devrim -Hyangjin Lee- Anlatı, Kültür ve Meşruiyet: Zhang Yimou'nun Qui Ju'nun Öyküsü Filminde Yineleme ve Biriciklik -Xudong Zhang- Devrim Sinemaları: 1920'lerde Rusya, 1960'larda Küba -Michael Chanan- (Tanıtım Bülteninden)
Marksizm ve sinema en azından ortak bir konuyu paylaşır: ikisi de kitlelerle ilgilenir. Doğrudur, sinema kitlelere daha düzenli olarak hitap eder, bu nedenle de sinema; sermayenin kurumsal altyapısı ve (devletin "serbest" pazar denen o hayalete inancını açıkça söylemesine rağmen) devlet desteğiyle, iletişimin menzilini artıran ve genişleten teknolojiyle ve büyük ölçüde dolaşımda olan (melodramdan müziğe, anlatıdan özel efektlere kadar) çok çeşitli öykü anlatma ve estetik stratejilerini birleştiren sinemasal biçimlerle desteklenir. Sinemanın toplumsal menzili Marksistlerin bu araca yönelik gösterdiği kuramsal ve pratik ilgiyi açıklar. Marksizm devrim, devrime teşebbüs dediğimiz her şeyin sürekliliğindeki o büyük kırılmalarda ya da toplumsal kriz veya kültür devrimleri dediğimiz toplumsal gerginliklerin o daha az yoğunlaşmalarında kitlelere belirli aralıklarla hitap eder ve onları harekete geçirir. Sinema o anlara, toplumsal karışıklıklara önemli ölçüde uyum sağlar. Bu altüst oluşların artçı sarsıntıları sinema kuramlarında ve uygulamasında dalgalar halinde yayılmış, üretiminin ilk tarihsel koşullarının desteklemesinden uzun süre sonra yeni koşullara esin kaynağı olmuş, etkilemiş ve bu koşullarda yeniden işlenmiştir. İçindekiler; Giriş: Marksizm, Sinema ve Film İncelemeleri -Mike Wayne- Adorno, Benjamin, Brecht ve Sinema -Ester Leslie- Gramsci, Sembène ve Kültür Politikası -Marcia Landy- Althusserci Uğrağa Yeniden Dönmek -Deborah Philips- Jameson, Postmodernizm ve Paranoyanın Yorumu -Mike Wayne- 'Başarmak': Ateşli Geceler ve Beyaz Şeytan Filmlerini Artık ve Duygu Ekonomileri Olarak Okumak -Anna Kornbluh- Çok Az Bilen Eleştirmenler: Hitchcock ve Olmayan Sınıf Paradigması -Colin McArthur- Ekonomik ve Kurumsal Analiz: Tekelci Kapitalizm Olarak Hollywood -Douglas Gomery- Hollywood, Kültür Politikası Kalesi -Toby Miller- Kuzey Kore'de Devlet Sineması ve Pasif Devrim -Hyangjin Lee- Anlatı, Kültür ve Meşruiyet: Zhang Yimou'nun Qui Ju'nun Öyküsü Filminde Yineleme ve Biriciklik -Xudong Zhang- Devrim Sinemaları: 1920'lerde Rusya, 1960'larda Küba -Michael Chanan- (Tanıtım Bülteninden)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 36,50    73,01   
3 24,80    74,41   
6 12,64    75,82   
9 8,58    77,22   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 36,50    73,01   
3 24,80    74,41   
6 12,64    75,82   
9 8,58    77,22   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 36,50    73,01   
3 24,80    74,41   
6 12,64    75,82   
9 8,58    77,22   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 36,50    73,01   
3 24,80    74,41   
6 12,64    75,82   
9 8,58    77,22   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 36,50    73,01   
3 24,80    74,41   
6 12,64    75,82   
9 8,58    77,22   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 36,50    73,01   
3 24,80    74,41   
6 12,64    75,82   
9 8,58    77,22   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 70,20    70,20   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat